فناوری که می تواند به شما کمک کند به تصمیمات سال نو خود پایبند باشید

صرف نظر از اینکه سال ۲۰۲۳ برای شما چگونه گذشت، سال ۲۰۲۴ فرصتی دیگر برای همه ماست تا سال جدید را بهتر از سال قبل از آن بسازیم. تصمیمات سال نو معمولاً با بهترین نیت ها تنظیم می شوند، اما این راز نیست که بسیاری از مردم تنها پس از چند هفته شکست می خورند – عادت های قدیمی به سختی از بین می روند. مهم است که یک گروه حمایتی داشته باشید، افرادی که می توانند شما را در آن روزهای سخت تشویق کنند. اما، داشتن ابزار مناسب برای سهولت در دستیابی به اهدافتان نیز مهم است. فرقی نمی‌کند سعی کنید سالم باشید، سازماندهی بیشتری داشته باشید یا بیشتر بخوانید، ابزارهای فناوری وجود دارد که می‌تواند سفر شما را روان‌تر (و شاید لذت‌بخش‌تر) کند.

ردیاب تناسب اندام

اگر می‌خواهید برگ جدید و سالم‌تری را برگردانید، تنها نیستید. ردیاب های تناسب اندام (و آنها برنامه های همراه) در این فصل از سال بسیار مورد توجه قرار می گیرند، زیرا می توانند به شما کمک کنند تا عادات حرکتی، هیدراتاسیون و خواب جدیدی را که می خواهید ایجاد کنید، حفظ کنید. Fitbit’s Inspire 3 گزینه خوبی است، نه تنها به این دلیل که نسبتاً مقرون به صرفه با ۱۰۰ دلار است، بلکه به این دلیل که تقریباً هر کاری را که یک مبتدی نیاز دارد انجام می دهد. این گام‌های روزانه، کالری، ضربان قلب، خواب و موارد دیگر را ردیابی می‌کند و با ۲۰ تمرین مبتنی بر هدف همراه است که می‌توانید به صورت دستی ردیابی کنید یا به ویژگی SmartTrack خودکار دستگاه اجازه دهید برای شما نظارت کند. همچنین دارای عمر باتری ۱۰ روزه است، بنابراین به ندرت مجبور می شوید آن را برای شارژ بردارید.

اگر قبلاً یک دونده یا دوچرخه سوار هستید (یا می خواهید یکی شوید)، توصیه می کنیم به آنها ارتقا دهید Fitbit Charge 6 بجای. شما تمام ویژگی هایی را که Inspire 3 دارد به همراه GPS داخلی برای نقشه برداری تمرینات در فضای باز و Fitbit Pay برای پرداخت های بدون تماس دریافت خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید صبح برای دویدن بروید و بدون اینکه تلفن یا کیف پولتان را همراه داشته باشید، قهوه بخورید.

ساعت هوشمند

اگر ترجیح می دهید روی یک پوشیدنی همه منظوره سرمایه گذاری کنید که دارای لوازم تناسب اندام جدی باشد، اپل واچ SE انتخاب خوبی است در حالی که شامل همه زنگ‌ها و سوت‌هایی نمی‌شود که گران‌تر هستند سری ۹ انجام می دهد، همچنان همان تجربه اصلی را ارائه می دهد. این برنامه فعالیت تمام روز و ضربان قلب را ردیابی می کند و WatchOS در نهایت ردیابی اولیه خواب را نیز ارائه می دهد. علاوه بر GPS داخلی برای تمرینات در فضای باز، ده ها تمرین را ردیابی می کند و از تشخیص سقوط و همچنین هشدارهای ضربان قلب بالا و پایین پشتیبانی می کند. همچنین در تشخیص خودکار زمانی که ورزش می کنید و از شما می خواهد که تلاش های خود را پیگیری کنید بسیار خوب است. علاوه بر همه اینها، اپل واچ در مورد ویژگی‌های ساعت هوشمند روی میز عالی است: شما می‌توانید پیام‌های متنی را از دستگاه ارسال و دریافت کنید، همچنین پخش موسیقی، دستگاه‌های خانه هوشمند و موارد دیگر را کنترل کنید.

کاربران اندروید باید سری Fitbit Versa را در نظر بگیرند ساعت های هوشمند. آخرین مدل، برعکس ۴، دارای بسیاری از ویژگی های مقرون به صرفه ترین پوشیدنی اپل از جمله ردیابی فعالیت در تمام روز و نظارت بر ضربان قلب، GPS داخلی و حتی قابلیت های پیشرفته تر ردیابی خواب است. همچنین دارای ویژگی‌های زیادی است که در اپل واچ نمی‌توانید پیدا کنید، مانند کنترل صوتی الکسا، نقشه‌های گوگل و ادغام کیف پول و عمر باتری چند روزه (به طور دقیق تا شش روز). هشدارهای هوشمند نیز وجود دارد، بنابراین هنگامی که تلفن شما تماس و پیامک دریافت می کند، به شما اطلاع داده می شود. Versa 4 با قیمت ۲۰۰ دلار در روزهای معمولی قیمت مناسبی دارد، اما اغلب می توانید آن را با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ دلار در فروش بیابید – که می تواند آن را برای هر کسی که بودجه کمی دارد، نه فقط برای کسانی که گوشی های اندرویدی دارند، گزینه خوبی باشد.

کلاس های تمرینی

پیدا کردن کلاس‌های ورزشی که واقعاً از آن لذت می‌برید، می‌تواند باعث شود که کار کردن به شما احساس کمتری یک کار طاقت فرسا کند. ممکن است ترجیح دهید از باشگاه محلی خود عبور کنید – این فشار برای خارج شدن از خانه و ورود به یک فضای ورزشی اختصاصی می تواند برای برخی واقعا موثر باشد – اما کلاس های تناسب اندام زیادی نیز وجود دارد که می توانید از راحتی در آنها شرکت کنید. از اتاق نشیمن شما

من سهم من از این خدمات را امتحان کرده ام و مورد علاقه من بوده است پلوتون. خیر، برای استفاده از کلاس های آنها به یکی از دوچرخه های گران قیمت این شرکت یا سایر ماشین آلات نیاز ندارید. دسترسی به نسخه فقط برنامه ۱۳ دلار در ماه هزینه دارد و به شما امکان می دهد در کلاس های HIIT، قدرت، یوگا و حتی دویدن در فضای باز شرکت کنید، که بسیاری از آنها نیاز به تجهیزات کمی دارند. اگر پلوتن سرعت شما نیست، Apple Fitness+ جایگزین خوبی است، به خصوص اکنون که هر کسی که آیفون دارد می تواند مشترک شود و در کلاس ها شرکت کند، صرف نظر از اینکه اپل واچ دارد یا خیر. سلام حرکت می کند یکی دیگر از گزینه های خوب برای کسانی است که تمرینات یوگا و پیلاتس را ترجیح می دهند.

اگر نمی توانید هزینه اشتراک ماهانه دیگری را بپردازید، اینترنت هزاران منابع ورزشی رایگان دارد – فقط باید کمی بیشتر تلاش کنید تا منابعی را که بیشتر با آنها سر و صدا دارید پیدا کنید. من به شدت توصیه می کنم فیتنس بلندر، یک وب سایت رایگان که در آن می توانید صدها فیلم تمرینی را تماشا کنید و حتی یک برنامه برای خود تنظیم کنید و روال هایی را به روزهای خاصی از هفته اختصاص دهید. من کیفیت و ثبات ویدیوهای آنها را دوست دارم، اما اگر توسط مربیانی که دوست دارید آموزش داده شوند، می توانید بیشتر به تمرینات YouTube متصل شوید. هدر رابرتسون و با نیکول حرکت کن دو مورد علاقه شخصی هستند

ردیاب عادت

زمانی که در تلاش برای ایجاد عادات جدید هستید، مسئولیت پذیری کلیدی است، بنابراین پیگیری پیشرفت خود بسیار مهم است. در حالی که شما می توانید به اعماق آن بروید گلوله ژورنال سوراخ خرگوشیک برنامه ردیابی عادت احتمالاً گزینه ساده تر است. انجام شده و گام برداشت دو گزینه iOS هستند که به شما اجازه می‌دهند وقتی عادت جدیدی را که می‌خواهید ایجاد کنید تکمیل می‌کنید یا زمانی که عادت بدی را که می‌خواهید ترک کنید اجتناب می‌کنید، وارد سیستم شوید. می‌توانید به صورت کاملاً ریز و درشت، سفارشی‌سازی کنید که هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید یک کار را انجام دهید، یادآوری‌هایی را برای ثبت نام تنظیم کنید، آمارها را مرور کنید و موارد دیگر. هر دو برنامه دارای سطوح پولی هستند که پس از ایجاد چند عادت قابل ردیابی، از شما خواسته می شود در آنها مشترک شوید. اگر ترجیح می دهید از اشتراک دیگری اجتناب کنید، برنامه ای مانند آن را در نظر بگیرید رگ. نوار، که می تواند با هزینه یکباره ۵ دلاری همه متعلق به شما باشد. همانطور که برای اندروید، وجود دارد هابیتیکاکه ردیابی عادت را به یک بازی RPG 8 بیتی تبدیل می‌کند که در آن آواتار سفارشی خود را با بررسی موارد خارج از فهرست خود، ارتقاء می‌دهید.

برنامه های فهرست کارها

سال جدید فرصتی را برای بازگشت به مسیر فراهم می‌کند، و یکی از راه‌های انجام آن، یافتن ابزارهای سازمانی است که برای شما کار می‌کنند – و مطمئن شوید که آنها تا حد امکان بدون پیچیدگی هستند. بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که لیست کارهای شما یا سیستم یادداشت برداری شما به قدری دست و پا گیر شود که از استفاده از آن اجتناب کنید. نگه داشتن تمام وظایف ضروری در ذهنتان ممکن است در روزهای آسان کارساز باشد، اما زمانی که میلیون ها کار در زندگی شخصی و حرفه ای خود دارید، می تواند به سرعت سخت شود. من طرفدار هستم تودویست و چیزها (که دومی فقط برای iOS و macOS است) زیرا هر دو به اندازه کافی برای پروژه های کاری بزرگ جزئیات دارند، اما برای کارهای شخصی به اندازه کافی ساده هستند. هر دو همچنین دارای نمای Today هستند که همه چیز را در تمام پروژه های شما که نیاز به توجه فوری دارند نشان می دهد.

در حالی که Todoist دارای یک ردیف رایگان است، شما ۸۰ دلار برای دریافت Things برای iOS، iPadOS و macOS پرداخت خواهید کرد. مایکروسافت باید انجام دهد جایگزینی است که اگرچه کمتر از Things درگیر است، اما رایگان است و تقریباً روی هر پلتفرمی از جمله ویندوز، iOS و اندروید و غیره کار می‌کند. می توانید آن را ساده نگه دارید و فقط یک لیست کار و یک لیست مواد غذایی داشته باشید، یا می توانید عمیق تر بروید و تاریخ سررسید، وظایف فرعی را اضافه کنید و حتی لیست ها را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید.

اگر نمی‌خواهید با سرویس دیگری زحمت بکشید، همیشه می‌توانید برنامه یادآوری را انتخاب کنید که (به احتمال زیاد) از قبل روی تلفن شما نصب شده است. این Reminders برای کاربران iOS و Google Keep برای کاربران اندروید خواهد بود. Google Keep همچنین به عنوان یک برنامه یادداشت برداری عمل می کند، که اگر ایده های پروژه های جدید را در Post-I یادداشت کرده باشید، به طور اجتناب ناپذیری از دست داده اید، راه حل بهتری خواهد بود. Apple Notes گزینه پیش‌فرض برای این کار در دستگاه‌های iOS است و در سال‌های اخیر با ویژگی‌های جدیدی مانند یادداشت‌های به هم پیوسته، فایل‌های PDF درون خطی و قابل حاشیه‌نویسی و پشتیبانی بومی برای اسکن اسناد با استفاده از دوربین آیفون، راه طولانی را پیموده است.

مدیر رمز عبور

اگر به دنبال ارتقاء بازی امنیت دیجیتال خود در سال جدید هستید، الف مدیر رمز عبور یک مکان عالی برای شروع است. من جزئی هستم ۱ رمز عبور (همانطور که ما به طور کلی در Engadget هستیم)، اما گزینه های زیادی از جمله وجود دارد Bitwarden، NordPass و داشلین. پس از ذخیره تمام رمزهای عبور خود برای حساب های مختلف، فقط باید یکی (از این رو نام) را به خاطر بسپارید تا وارد حساب کاربری ۱Password خود شوید و به همه ی دیگر دسترسی داشته باشید. این سرویس دارای افزونه‌های مرورگر Chrome، Edge و موارد دیگر است که به شما امکان می‌دهد بدون وقفه تنها با چند کلیک وارد شوید، و ۱Password دارای برنامه‌هایی برای اکثر پلتفرم‌ها از جمله iOS و Android است، بنابراین می‌توانید از آن در همه دستگاه‌های خود استفاده کنید.

ویژگی Password Generator به شما کمک می کند تا هر زمان که یکی از رمزهای عبور شما منقضی شد، یک رمز عبور جدید و ایمن ایجاد کنید. LastPass این را نیز دارد و Dashlane حتی یک ابزار رایگان که هر کسی می تواند برای ایجاد رمزهای عبور ایمن تر از آن استفاده کند. این نه تنها مسئولیت ایجاد یک کلید قوی را از روی دوش شما می گیرد، بلکه باعث می شود اعتبارنامه های قدیمی با اعتبارنامه های جدید نادیده گرفته شود.

سازمان دهنده کابل و لوازم جانبی

یکی از پیامدهای یکی دو سال گذشته زندگی دو دفتری است. بسیاری از ما در حال حاضر هم از خانه و هم در محل کار کار می کنیم و آخرین کاری که می خواهید هنگام رسیدن به هر مکان انجام دهید این است که اطراف کوله پشتی خود را زیر و رو کنید تا متوجه شوید که موس، کابل شارژ یا دانگل را به سمت دیگری رها کرده اید. میز مطالعه.

یک کیف سازمان‌دهنده می‌تواند از این اتفاق قبل از وقوع جلوگیری کند – توصیه می‌کنیم سازمان دهندگان فناوری BagSmart به لطف طراحی های مفید و ضد آب و جیب ها و تقسیم کننده های متعدد آنها. آنها نیز در اندازه های مختلف می آیند، بنابراین می توانید بهترین را برای کیف مسافرتی خود انتخاب کنید. اگر چیزی کمی بلندتر می خواهید، میز کار بلروی گزینه خوبی است گران‌تر است، اما با پولی که می‌دهید، ظاهری زیباتر، مواد با کیفیت‌تر و طرحی به دست می‌آورید که وقتی پر می‌شود عمودی می‌نشیند و دارای یک پانل جلویی است که کاملاً تا می‌شود تا دید خوبی از آنچه داخل است به شما بدهد.

ایستگاه اتصال کامپیوتر

خیلی آسان است که تنظیمات کار از خانه شما خیلی سریع به هم ریخته شود. زمانی که مشغول گذراندن شلوغ‌ترین زمان‌های کاری خود هستید، آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنید مدیریت کابل است، اما صرف کمی تلاش بیشتر برای مرتب کردن فضای کاری می‌تواند روز به روز کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر شود.

ما نوعی را توصیه می کنیم پریز تا لپ تاپ، مانیتور، لوازم جانبی و موارد مشابه خود را تحت کنترل نگه دارید. گزینه های زیادی وجود دارد، صرف نظر از اینکه از macOS یا Windows و یا حتی Chromebook استفاده می کنید. ما دوست داریم داک دوگانه ساتیچی برای مک‌بوک‌ها به لطف طراحی منحصربه‌فردش که به آن اجازه می‌دهد زیر لپ‌تاپ شما بنشیند و این واقعیت که همزمان به دو پورت USB-C وصل می‌شود. این بدان معناست که می توانید به دو نمایشگر خارجی (به شرط داشتن مک بوک مجهز به M2 یا جدیدتر) وصل شوید، که اگر ایستگاه کاری پیچیده روی میز خود داشته باشید، بسیار مفید خواهد بود. اسکله Kensington’s Thunderbolt 4 یک گزینه همه منظوره خوب برای سایر لپ تاپ های بدون macOS است.

همچنین آداپتورهایی وجود دارند که می توانند سازماندهی مشابهی را در حین حرکت به شما ارائه دهند، البته در بسته بندی ظریف تر. هاب USB-C Anker یک راه حل مقرون به صرفه است که شامل یک پورت HDMI، کارت خوان microSD و SD، یک اسلات اترنت، دو اتصال USB-C و دو سوکت USB-A است. همچنین از انتقال برق ۱۰۰ وات پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید لپ تاپ خود را در حین استفاده از هاب شارژ کنید.

قابلمه فوری

خوردن سالم‌تر، یا حتی اجتناب از خوردن چند بار در هفته، می‌تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد، زیرا معمولاً به معنای آشپزی بیشتر در خانه است. حتی اگر به آشپزی برای خودتان عادت نداشته باشید و ابزار اولیه برای این کار را نداشته باشید، شروع این کار ممکن است سخت باشد. علاوه بر این، پخت و پز زمان می برد – زمان بسیار بیشتری نسبت به سفارش غذا از یک برنامه در تلفن شما. اما ابزارهایی مانند قابلمه فوری می توانند زمان پخت فعال شما را به شدت کاهش دهند. شما می توانید تعداد زیادی از دستور العمل ها را پیدا کنید که در آنها به سادگی یک دسته از مواد را در قابلمه بریزید، آن را تنظیم کنید و فراموش کنید تا زمان غذا خوردن فرا برسد.

ما توصیه می کنیم Instant Pot Duo برای مبتدیان زیرا نسبتا مقرون به صرفه است و هفت روش پخت مختلف را در یک دستگاه ترکیب می کند، از جمله پخت برنج، بخارپز، پخت تحت فشار، پخت آهسته و غیره. اگر در درجه اول برای خود و شریک زندگی خود آشپزی می کنید، مدل سه لیوانی به خوبی به شما کمک می کند، اما اگر به طور معمول چهار یا بیشتر غذا می پزید، مدل شش لیتری را به شما توصیه می کنیم. اگر فکر آشپزی در خانه به جای اینکه شما را مملو از اضطراب کند واقعاً شما را هیجان زده می کند، به این فکر کنید دیگ فوری فوق العادهکه شامل چند حالت اضافی مانند کیک ساز و تخم مرغ پز یا Instant Pot Duo Crispکه شامل یک درب سرخ شده با هوا می باشد.

سازمان دستور غذا

یکی از بهترین چیزها در مورد آشپزی در خانه، یافتن دستور العمل هایی است که آنقدر دوست دارید که می خواهید آنها را بارها و بارها درست کنید. شما می خواهید این دستور العمل ها را ایمن و به راحتی در دسترس نگه دارید تا بتوانید در مواقعی که نیاز به یک وعده غذایی سریع در شب یا یک غذا برای همراهی با خانواده بعدی خود دارید، به آنها مراجعه کنید. کارت های دستور غذا راه بسیار خوبی برای انجام این کار هستند و شما به مرور زمان غذاهای خوشمزه خود را به شکل رودوکس خواهید ساخت. اگر ترجیح می دهید یک نوع کتاب آشپزی داشته باشید که به مرور زمان آن را خودتان پر کنید، به جای آن کتاب دستور پخت را انتخاب کنید.

اگر ترجیح می دهید زرادخانه دستور العمل های خود را در هر زمان و هر جایی از تلفن خود در دسترس نگه دارید، برنامه مدیریت دستور پخت پاپریکا بهترین راه حلی است که من امتحان کردم برنامه ۵ دلاری اساساً به عنوان جعبه دستور العمل دیجیتال شما عمل می کند و به شما امکان می دهد نسخه خود را وارد کنید و همچنین آنها را از اینترنت ذخیره کنید. شما آن صدها کلمه را می‌شناسید که قبل از دستور العمل‌های آنلاین، که در آن نویسنده تمام داستان زندگی خود را قبل از اینکه راز خود برای تهیه نان ذرت مرطوب خوشمزه را به شما بگوید، فاش می‌کند؟ پاپریکا تمام آن تکه های غیر ضروری را حذف می کند و فقط لیست مواد و دستورالعمل ها را ذخیره می کند. همچنین می‌توانید فهرست‌های مواد غذایی تهیه کنید و لوازم اصلی انبارداری را در برنامه پیگیری کنید، بنابراین اگر به سرعت به یکی از پرکاربردترین ابزار آشپزخانه شما تبدیل شود، تعجب نکنید.

برنامه خواندن

عادت تان را که به عذاب می روید را وارد سال جدید نکنید. در عوض می‌توانید از اینترنت برای یافتن چیزهای دیگری برای خواندن و پیدا کردن موارد دیگر استفاده کنید برنامه رایگان لیبی مکان خوبی برای شروع است با پشتیبانی از Overdrive، شما را به مجموعه دیجیتالی کتابخانه محلی خود متصل می کند و به شما امکان می دهد انواع کتاب های الکترونیکی، کتاب های صوتی، مجلات، رمان های گرافیکی و موارد دیگر را امانت و دانلود کنید. Libby همچنین دارای یک سیستم برچسب است که می توانید از آن برای “ذخیره” عناوین برای بعداً استفاده کنید بدون اینکه در واقع آنها را نگه دارید (اگرچه می توانید این کار را در برنامه نیز انجام دهید). اگر مجموعه‌ای از کتاب‌های صوتی پیدا کردید که در نهایت می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به همه آنها یک برچسب “TBR” بدهید تا بتوانید به سرعت آنها را پیدا کنید و در صورت نیاز به مطالب خواندنی/گوش دادن جدید، یکی را قرض بگیرید.

به عنوان کسی که به طور منظم از لیبی استفاده می کند، دوست دارم که چقدر آسان است که از کتابخانه محلی خود بدون ترک خانه امانت بگیرم. با این حال، بارها بوده است که کتابخانه من عنوانی را که به دنبال آن هستم، ندارد. اگر این اتفاق اغلب برای شما می افتد، ممکن است بخواهید خدمات اشتراکی مانند این را در نظر بگیرید کیندل نامحدود یا Scribd، که هر دو به شما دسترسی نامحدودی به کتابخانه گسترده ای از کتاب های الکترونیکی با ۱۰ دلار در ماه می دهد. و برای دوستداران کتاب های صوتی، گزینه های شما آمازون است قابل شنیدن یا Libro.fmمورد دوم به شما امکان می دهد کتابفروشی محلی را انتخاب کنید که می خواهید با خریدهای خود از آن حمایت کنید.

Ereader

Ereaders هنوز هم وجود دارد، زیرا بسیاری از مردم می‌دانند که خواندن کتاب‌های الکترونیکی در یک دستگاه اختصاصی چقدر بهتر است – به خصوص دستگاهی با صفحه‌نمایش کاغذ الکترونیکی با کنتراست بالا. مطمئناً می‌توانید روی تلفن هوشمند یا تبلت خود بخوانید، اما خیره شدن به آن صفحه‌ها در طول روز می‌تواند برای چشمان شما خسته‌کننده باشد. یک کتابخوان مانند کوبو کلارا ۲ ای یا کیندل آمازون نه تنها به دلیل صفحه نمایش راحت تر، بلکه به دلیل اینکه توجه شما را روی مطالعه متمرکز می کند، انتخاب بهتری است. (اگر تا به حال گوشی هوشمند خود را برداشته اید که قصد دارد فصلی را به پایان برساند تا با ایمیل یا فیس بوک حواس شما پرت شود، می دانید که چقدر این مهم است.)

کلارا ۲E مال ماست خواننده مورد علاقه فعلی به لطف نمایشگر ۶ اینچی E-Ink، روشنایی و دمای رنگ قابل تنظیم، عمر باتری چند هفته‌ای و ادغام Overdrive مفید برای بررسی کتاب‌های کتابخانه دیجیتال. اما اگر بیشتر کتاب‌های الکترونیکی خود را از طریق آمازون دریافت می‌کنید، کیندل بهترین گزینه است. اگر یک جفت هدفون بی‌سیم را به گوش‌خوان متصل کنید، می‌توانید به کتاب‌های صوتی Audible نیز گوش دهید. دستگاه Kobo در درجه اول کتاب ها را از طریق فروشگاه Kobo دریافت می کند، اما از انواع فایل های مختلف مانند EPUB، PDF و MOBI نیز پشتیبانی می کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tech-to-help-you-stick-to-new-years-resolutions-150034002.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/tech-to-help-you-stick-to-new-years-resolutions-150034002.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *