طبق گزارش‌ها، ارتقاء هوش مصنوعی اپل برای آیفون شما برای سال ۲۰۲۴ در مسیر است – در اینجا انتظار می‌رود

در حال شکل گیری سال بزرگ دیگری برای هوش مصنوعی مولد است – و یکی از بزرگترین داستان ها می تواند ارتقاء هوش مصنوعی اپل باشد. iOS 18 و آیفون، که طبق گزارش ها هنوز در مسیر معرفی در WWDC 2024 در ماه ژوئن هستند.

قبلاً شنیده بودیم که اپل قصد دارد در کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال جاری، تقویت‌های هوش مصنوعی را برای Siri، Messages، Apple Music، Pages و موارد دیگر فاش کند. مارک گورمن از بلومبرگ تایید کرده است که این اطلاعیه ها هنوز در مسیر رونمایی بزرگ در WWDC 2024 هستند.

اساس این ارتقاء ظاهراً یک مدل زبان بزرگ (LLM) به نام Ajax است که ظاهراً اپل از اوایل سال ۲۰۲۳ در حال آزمایش آن بوده است. و نه فقط در آیفون.

قبلاً شنیده‌ایم که اپل در حال برنامه‌ریزی برای پیوند مغز بزرگ سیری است تا آن را مکالمه‌تر کند، مانند ChatGPT – و این چیزی است که بدون شک انجام می‌دهد. باید برای همگام شدن با رقبای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ انجام دهد. اما گورمن همچنین ادعا می کند که اپل در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن ویژگی هایی مانند «خلاصه خودکار و تکمیل خودکار» به برنامه های اصلی مانند Pages و Keynote است.

با این حال، مسلماً بزرگترین معامله این است که اپل ظاهراً “روی نسخه جدیدی از Xcode و سایر ابزارهای توسعه ای کار می کند که در هوش مصنوعی برای تکمیل کد ساخته می شوند” – اگر توسعه دهندگان بتوانند از هوش مصنوعی برای نوشتن کد و ایجاد ویژگی های جدید هوش مصنوعی استفاده کنند. که می تواند به طور چشمگیری کیفیت برنامه های شخص ثالث را در آیفون شما بهبود بخشد. این به دنبال اخباری است که در ماه دسامبر منتشر شد مبنی بر اینکه اپل بی سر و صدا یک چارچوب یادگیری ماشینی جدید به نام MLX برای سیلیکون اپل منتشر کرده است.

خبر بد؟ گورمن پیشنهاد می کند که “کل چشم انداز هوش مصنوعی مولد اپل” حداقل تا سال ۲۰۲۵ اتفاق نخواهد افتاد. با توجه به اینکه اپل چقدر از فناوری عقب مانده است که مطمئناً محتمل به نظر می رسد، اما ما حداقل باید اولین نگاه خود را به نسل بعدی آن داشته باشیم. ارتقاء هوش مصنوعی در ژوئن در WWDC 2024.

چه ویژگی های هوش مصنوعی را می توانیم در آیفون ببینیم؟

طبق گزارش‌ها، ارتقاء هوش مصنوعی اپل برای آیفون شما برای سال ۲۰۲۴ در مسیر است – در اینجا انتظار می‌رود

آیفون در حال حاضر دارای چندین ویژگی است که از یادگیری ماشینی استفاده می کنند، مانند صدای شخصی (در بالا) که می تواند یک ماکت تقریباً دقیق برای صدای شما ایجاد کند. (اعتبار تصویر: اپل)

اپل است طبق گزارشات، سالانه بیش از یک میلیارد دلار برای پروژه بزرگ هوش مصنوعی خود هزینه می کند – و در حالی که این مبلغ در مقایسه با ۱۰۰ میلیارد دلاری که ظاهراً صرف توسعه اپل ویژن پروآن هدست واقعیت ترکیبی که اکنون بسیار نزدیک به عرضه است، برای نرم افزار مقدار قابل توجهی است. بنابراین چه چیزهایی ممکن است برای آیفون ما به ارمغان بیاورد؟

به احتمال زیاد بزرگترین آن دستیار نسل بعدی سیری است که مدت ها شایعه شده بود. اگر سعی کردید استفاده کنید عملکرد صوتی رایگان ChatGPT در آیفون شمامی‌دانید که این دستیار صوتی بسیار بیشتر از سیری است – البته هنوز هم مستعد توهم است.

این نوع مهارت‌ها را به iOS 18 وصل کنید و ما باید کنترل صوتی بسیار بهبود یافته آیفون‌های خود را داشته باشیم، که به ویژه اگر AirPods دارید، به خوبی کار می‌کند. به عبارت دیگر، نه فقط دستورات استاکاتو، دو جمله ای مانند تایمرهای پخت و پز، بلکه یک دستیار واقعاً هوشمند که می تواند چندین درخواست را به طور همزمان مدیریت کند، مانند دستورات خانه هوشمند، خلاصه تقویم و موارد دیگر.

در جاهای دیگر، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هوش مصنوعی در پیام‌ها ظاهر شود تا به سؤالات پاسخ داده شود و جملات خود را به‌طور خودکار تکمیل کنیم. اپل چند سالی است که از یادگیری ماشینی برای بهبود دقت صفحه کلید iOS استفاده می کند، بنابراین این یک پیشرفت طبیعی در این کار است.

به گفته Gurman، اپل همچنین قصد دارد به Apple Music با ویژگی‌های هوش مصنوعی، به عنوان مثال با استفاده از آن برای «تولید خودکار فهرست پخش بهتر»، تقویت عمده‌ای بدهد. این امر باعث می‌شود که اپل موزیک به Spotify برسد، که قبلاً ویژگی‌های مشابهی مانند AI DJ خود را ارائه کرده است.

چند سوال بزرگ در مورد اعلامیه‌های هوش مصنوعی اپل برای WWDC 2024 باقی می‌ماند. اولا، آیا اپل حتی ویژگی‌های جدید iOS 18 را با عنوان “تجهیز به هوش مصنوعی” معرفی می‌کند؟ قبلاً از این اصطلاح اجتناب می‌کرد و به «یادگیری ماشینی» کم‌استفاده (اما اغلب دقیق‌تر) پایبند بود.

همچنین، آیا ویژگی‌های هوش مصنوعی آن فقط روی دستگاه کار می‌کنند یا برخی با پردازش ابری تقویت می‌شوند؟ این تقویت ویدیوی جدید Google Pixel 8 با دید در شب ویژگی به قدرت اضافی ابر متکی است، اما تمرکز اپل بر حفظ حریم خصوصی ممکن است باعث شود که به پردازش محلی بچسبد. اگر چنین است، آیا ویژگی های جدید هوش مصنوعی به آیفون های جدیدتر محدود می شود؟ و کدام مدل ها؟

ما باید در حدود پنج ماه دیگر در WWDC 2024 پاسخ همه این سوالات و بیشتر را پیدا کنیم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/iphone/apples-ai-upgrades-for-your-iphone-are-reportedly-on-track-for-2024-heres-what-to-expect

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *