طبق گزارش‌ها، اپل به هنرمندان برای ارائه موسیقی در صدای فضایی پاداش می‌دهد

اپل به شرکت‌های ضبط و هنرمندانی که موسیقی خود را به صورت صوتی فضایی ارائه می‌کنند، جایزه می‌دهد، یک فرمت صوتی نسبتاً جدید که فراگیرتر از استریو معمولی است. با توجه به الف بلومبرگ گزارش، هنرمندانی که موسیقی خود را به صورت صوتی فضایی منتشر می کنند از سال آینده “وزن اضافه” دریافت خواهند کرد. که بلومبرگ حدس و گمان، می تواند به معنای حق امتیاز بالاتر باشد.

تقریباً تمام سخت افزارهای صوتی اپل مانند ایرپاد، هوم پاد، آیفون و هدست ویژن پرو آینده، از پخش صدای فضایی پشتیبانی می کنند، بنابراین حرکت این شرکت برای تشویق هنرمندان تقریباً مطمئناً برای اطمینان از اینکه اکثر موسیقی های موجود در Apple Music در دسترس هستند، است. فرمتی که اپل آن را به عنوان یک نقطه فروش قرار داده است. به ویژه، بلومبرگ یادداشت که شنوندگان Apple Music لزوماً مجبور نیستند آهنگی را در فضای صوتی پخش کنند تا هنرمندان بتوانند پاداش دریافت کنند. به سادگی در دسترس بودن موسیقی آنها در قالب کافی است.

سیب اضافه صدای فضایی که از فناوری Dolby Atmos تا Apple Music در سال ۲۰۲۱ پشتیبانی می‌کند. بیشتر نمایش‌ها و فیلم‌های اصلی این شرکت در Apple TV+ نیز در قالب ارائه می‌شوند. هنرمندان همچنین این امکان را دارند که موسیقی قدیمی خود را در قالب جدید میکس کنند، کاری که گروه‌های موسیقی در تمام دهه‌ها در حال انجام آن هستند. با توجه به گفته‌ها، میکس موسیقی در فرمت زیاد گران نیست بلومبرگ; اگر درست باشد، این فشار می تواند به جذب نوازندگان مستقل و اجراهای کوچکتر کمک کند.

برخی از رقبای Apple Music مانند آمازون موزیک و Tidal نیز صدای فضایی را در خدمات خود ارائه می دهند. اما Spotify، بزرگترین رقیب اپل در جریان موسیقی، یک استثنا قابل توجه است، هرچند شایعات در مورد یک فرمت موسیقی با کیفیت بالا در این سرویس چرخیده است برای سالها.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-will-reportly-reward-artists-for-offering-music-in-spatial-audio-183713277.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/apple-will-reportedly-reward-artists-for-offering-music-in-spatial-audio-183713277.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *