طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد در صورت ارائه برنامه‌های جانبی، از توسعه‌دهندگان هزینه دریافت کند

به عنوان اروپایی جدید قرار است در هفته های آینده اجرایی شوند، اپل در حال آماده شدن برای آن است جایی که لازم است به کاربران اجازه دهد برنامه ها را از منابع خارج از اپ استور دانلود کنند. این شرکت جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد این فرآیند به نام sideloading به اشتراک نگذاشته است، اما به نظر می رسد که ممکن است به توسعه دهندگان اجازه ندهد که هزینه های شرکت و قوانین بررسی برنامه را دور بزنند.

روزنامه وال استریت که مالک اپ استور “در نظر دارد از توسعه دهندگانی که دانلودهایی را خارج از اپ استور ارائه می دهند هزینه دریافت کند” و برای دانلودهایی که از ویترین فروشگاه آن عبور نمی کنند نیاز به بررسی دارد. Sideloading تنها به کاربران iOS در اتحادیه اروپا ارائه می شود تا از قانون بازارهای دیجیتال این اتحادیه پیروی کنند.

در حالی که این گزارش اشاره می کند که برنامه اپل نهایی نشده است، این استراتژی با تغییر مهم دیگری که این شرکت به تازگی در سیاست های فروشگاه App ایالات متحده ایجاد کرده است، مطابقت دارد. هفته گذشته، این شرکت به طور رسمی برای توسعه دهندگان ایالات متحده برای فعال کردن خریدهای درون برنامه ای که سیستم صورتحساب فروشگاه App را دور می زند.

با این حال، قوانین جدید، که پس از یک نبرد طولانی دادگاه با فورتنایت توسعه‌دهنده Epic Games، تصریح می‌کند که توسعه‌دهندگان همچنان باید برای خریدهایی که خارج از اپ استور انجام می‌شوند، پورسانت سنگین ۲۷ درصدی بپردازند (برای برخی از توسعه‌دهندگان کوچک‌تر فقط ۱۲ درصد هزینه دریافت می‌شود). قوانین جدید همچنین به اپل این حق را می دهد که سوابق توسعه دهندگان را بررسی کند تا از رعایت آنها اطمینان حاصل کند. این در حال حاضر به انتقادات زیادی از سوی Epic، Spotify و دیگر توسعه دهندگانی که مدت هاست انجام شده است، منجر شده است از قوانین و هزینه های محدود کننده اپ استور.

اگر اپل بخواهد برای بارگذاری جانبی از توسعه دهندگان هزینه بگیرد، ممکن است به انتقادات مشابهی از سوی سازندگان اپلیکیشن منجر شود. قانون بازارهای دیجیتال قرار است از ۷ مارس اجرایی شود و با وجود اینکه اپل هنوز برنامه خود را برای پیروی از این مقررات به اشتراک نگذاشته است، شرکت هایی که قبلاً با کوپرتینویی در مورد قوانین آن مخالفت کرده بودند، در حال آماده شدن هستند. Spotify، یکی از مخالفان قدیمی کمیسیون App Store، فقط زمانی که کاربران بتوانند هزینه اشتراک و کتاب های صوتی را در داخل برنامه آن بپردازند، نسخه اروپایی برنامه آن چگونه خواهد بود.

روزنامه وال استریت همچنین گزارش می دهد که متا، خواننده دیگر ، روی پروژه خود کار می کند که به آن امکان می دهد برنامه های توسعه دهندگان را از طریق تبلیغات فیس بوک توزیع کند. این تلاش که ظاهراً به صورت داخلی “پروژه نئون” نامیده می شود، می تواند به مالک فیس بوک اجازه دهد تا به طور مستقیم تر با اپ استور حداقل در اروپا رقابت کند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-reportedly-plans-to-charge-developers-if-they-offer-sideloaded-apps-202345977.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/apple-reportedly-plans-to-charge-developers-if-they-offer-sideloaded-apps-202345977.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *