طبق گزارش ها، اپل به تازگی توسعه رسمی M4 MacBook Pro را آغاز کرده است

بلومبرگمارک گورمن امروز برگزار شد جلسه پرسش و پاسخ با تمرکز بر ماشین اپل، که در آن او فاش کرد که تراشه این وسیله نقلیه معادل چهار تراشه M2 Ultra ترکیبی خواهد بود. او همچنین گفت که این خودرو دارای یک سیستم “safetyOS” است که بخشی از سیستم عامل کلی است، اما او توضیح بیشتری نداد.

طبق گزارش ها، اپل به تازگی توسعه رسمی M4 MacBook Pro را آغاز کرده است
گورمن همچنین به طور خلاصه به چند موضوع دیگر اشاره کرد، از جمله اینکه اپل ظاهراً “توسعه رسمی” مک بوک پرو جدید با تراشه M4 را آغاز کرده است. او جزئیات بیشتری در مورد این تراشه که هنوز توسط اپل اعلام نشده است، ارائه نکرد.

اپل تراشه M1 را برای مک در نوامبر ۲۰۲۰ معرفی کرد، پس از آن تراشه M2 در ژوئن ۲۰۲۲ و تراشه M3 در پایان اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شد، بنابراین بین هر یک از تراشه ها حدود یک سال و نیم فاصله وجود داشته است. معرفی کرد. اگر این الگو ادامه یابد، تراشه M4 در نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

آخرین بار اپل سری مک بوک پرو را در ماه اکتبر با تراشه های M3، M3 Pro و M3 Max به روز کرد. به عنوان بخشی از این تازه سازی، اپل مک بوک پرو ۱۳ اینچی را متوقف کرد و آن را با یک مک بوک پرو ۱۴ اینچی مدل پایه جدید با تراشه M3 جایگزین کرد. اپل نیز دارد آی مک را به روز کرد و مک بوک ایر با تراشه M3، مک مینی، مک استودیو و مک پرو را به عنوان تنها مک های نسل فعلی که هنوز به تراشه های خانواده M2 مجهز هستند، باقی می گذارد.

تراشه فعلی اخرین به روز رسانی تراشه بعدی و
مک بوک ایر ۱۳ اینچی M3 مارس ۲۰۲۴ M4 ۲۰۲۵
مک بوک ایر ۱۵ اینچی M3 مارس ۲۰۲۴ M4 ۲۰۲۵
مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3، M3 Pro و M3 Max اکتبر ۲۰۲۳ M4، M4 Pro و M4 Max ۲۰۲۵
مک بوک پرو ۱۶ اینچی M3 Pro و M3 Max اکتبر ۲۰۲۳ M4 Pro و M4 Max ۲۰۲۵
آی مک M3 اکتبر ۲۰۲۳ M4 ۲۰۲۵
مک استودیو M2 Max و M2 Ultra ژوئن ۲۰۲۳ M3 Max و M3 Ultra ۲۰۲۴
مک پرو M2 Ultra ژوئن ۲۰۲۳ M3 Ultra ۲۰۲۴
مک مینی M2 و M2 Pro ژانویه ۲۰۲۳ M3 و M3 Pro ۲۰۲۴

انتظار می رود شریک ساخت تراشه اپل TSMC تولید حجمی تراشه ها را آغاز کند بر اساس فرآیند ۲ نانومتری آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۵، بنابراین تراشه M4 احتمالاً مانند تراشه M3 3 نانومتری باقی خواهد ماند. با این حال، تراشه M4 احتمالاً با نسخه پیشرفته‌تر فرآیند ۳ نانومتری TSMC برای بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی تولید خواهد شد.

ماه گذشته، نشریه تایوانی اخبار اقتصادی روز گزارش داد که تراشه M4 خواهد بود دارای یک موتور عصبی ارتقا یافته است با هسته های “به طور قابل توجهی” بیشتر برای وظایف هوش مصنوعی، اما جزئیات خاصی در مورد تراشه در حال حاضر مشخص نیست.

جمع بندی های مرتبط: مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی
انجمن های مرتبط: مک بوک پرو


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/11/apple-reportedly-developing-m4-macbook-pro/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *