طبق گزارش ها، اپل در تلاش است تا نرم افزار اپل واچ را به روز کند تا از ممنوعیت احتمالی جلوگیری کند

اپل در تلاش است تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای الگوریتم‌های Apple Watch ایجاد کند که سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند تا از ممنوعیت قریب الوقوع در ساعت هوشمند در ایالات متحده به دلیل اختلاف حق ثبت اختراع، بلومبرگ گزارش شده است. اپل معتقد است که تغییر نحوه اندازه گیری اشباع اکسیژن توسط ساعت می تواند به نگه داشتن ساعت در قفسه ها در طول فصل شلوغ خرید تعطیلات کمک کند.

سنسور اکسیژن خون که برای اولین بار با اپل واچ ۶ در سال ۲۰۲۰، در قلب است آ اختلاف حق ثبت اختراع بین اپل و Masimo، یکی دیگر از شرکت‌های مستقر در کالیفرنیا که در سال ۲۰۲۱ از اپل شکایت کرد. Masimo ادعا کرد که حسگر اپل دو حق ثبت اختراع مربوط به نظارت بر اکسیژن خون مبتنی بر نور را نقض کرده است. در ماه اکتبر، کمیسیون تجارت بین المللی (ITC) حکمی را تایید کردبا بیان اینکه اپل در واقع پتنت های Masimo را نقض کرده است.

این پرونده سپس برای یک دوره ۶۰ روزه بررسی ریاست جمهوری به کاخ سفید رفت که هفته آینده به پایان می رسد. اگر رئیس جمهور بایدن تصمیم ITC را وتو نکند، اپل از فروش اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ که شامل سنجش اکسیژن خون هستند، منع می شود. اپل به طور پیشگیرانه از این ممنوعیت پیروی می کند و در صورت عدم وتو، فروش هر دو مدل اپل واچ را در وب سایت خود در تاریخ ۲۱ دسامبر و در فروشگاه های خرده فروشی در ۲۴ دسامبر متوقف خواهد کرد.

یکی از راه‌هایی که اپل می‌تواند به فروش این ساعت ادامه دهد، توافق با Masimo است، اما رقابت در آخرین لحظه این شرکت برای ایجاد تغییرات نرم‌افزاری در ساعت نشان می‌دهد که برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد. این شرکت گفت بلومبرگ که قصد دارد راه حل نرم افزاری خود را برای تایید به ITC ارسال کند. جو کیانی مدیر عامل ماسیمو، گفت بلومبرگ او برای تسویه حساب با اپل آماده است، اما این شرکت هنوز با او تماس نگرفته است. او گفت: برای تانگو دو نفر لازم است.

او همچنین فکر نمی‌کند که به‌روزرسانی نرم‌افزاری اپل واچ بتواند این وضعیت را حل کند. کیانی گفت: «فکر نمی‌کنم این کار بتواند کار کند – نباید – زیرا پتنت‌های ما مربوط به نرم‌افزار نیست.» “آنها در مورد سخت افزار با نرم افزار هستند.”

البته بازنگری سخت افزار اپل واچ برای اپل بسیار چالش برانگیزتر از بهینه سازی نرم افزار آن خواهد بود. حتی اگر ITC هرگونه تغییر احتمالی سخت افزاری را تایید کند، تولید و ارسال نسخه های اصلاح شده دو مدل واچ ممکن است بیش از سه ماه طول بکشد، یک فرد آشنا با نحوه عملکرد اپل به این نشریه گفت.

اپل و ماسیمو یک تاریخ پیچیده. طبق گزارش‌ها، اپل در سال ۲۰۱۳ درباره خرید این شرکت و استخدام کیانی برای کار بر روی ویژگی‌های پزشکی ساعت هوشمند خود صحبت کرده است. آن معامله هرگز اجرا نشد. در عوض، کیانی ادعا کرد که اپل بیش از ۲۰ مهندس ماسیمو را استخدام کرد، برخی از حقوق آنها را دو برابر کرد و آنها را وادار کرد که همان فناوری پزشکی را توسعه دهند که در ماسیمو در اپل کار می کردند. کیانی گفت: «این یک تخلف تصادفی نیست، این یک سلب عمدی از مالکیت معنوی ما است. بلومبرگ.

Engadget برای اظهار نظر در مورد اظهارات کیانی با اپل تماس گرفته است. شرکت دارد قبلا تماس گرفته شده است حکم ITC “اشتباه” است و قصد دارد برای این تصمیم به مرکز فدرال تجدید نظر کند.

مشخص نیست که آیا اپل تسکین فوری خواهد داشت یا خیر. نکته اصلی این شرکت این است که این ممنوعیت فقط برای فروش اپل واچ از طریق کانال های خود شرکت – وب سایت و فروشگاه های خرده فروشی آن – در ایالات متحده اعمال می شود. همچنان باید بتوانید اپل واچ را از طریق خرده فروشان دیگری مانند Best Buy، Walmart و Target خریداری کنید.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-is-reportedly-scrambling-to-update-apple-watch-software-to-avoid-a-potential-ban-202710009.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/apple-is-reportedly-scrambling-to-update-apple-watch-software-to-avoid-a-potential-ban-202710009.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *