طبق گزارش ها، Subway مورد حمله باج افزار LockBit قرار گرفته است – اما آیا این حدس و گمان نیمه تمام است؟

طبق گزارش ها، Subway مورد حمله باج افزار LockBit قرار گرفته است – اما آیا این حدس و گمان نیمه تمام است؟

گفته می شود که Subway به دست کسی جز LockBit بدنام دچار نقض اطلاعات شده است. باج افزار دسته

مطابق با ثبت نامارائه‌دهنده باج‌افزار به‌عنوان یک سرویس، اوایل این هفته پس از حذف گیگابایت داده‌های حساس توسط یکی از شرکت‌های وابسته، ساندویچ‌سازان را به سایت نشت اطلاعات خود اضافه کرد.

“ما سیستم داخلی SUBS آنها را که شامل صدها گیگابایت داده و تمام امور مالی است، استخراج کردیم [aspects] LockBit اظهار داشت: از جمله حقوق کارکنان، پرداخت حق امتیاز حق رای، پرداخت کمیسیون اصلی فرانشیز، گردش مالی رستوران و غیره.[t]ما آماده فروش به رقبا هستیم.”

بدون شرح

به عبارت دیگر، مطالبات به سمت ساووی ارسال شد و شرکت وابسته که آن را نقض کرد اکنون منتظر پاسخ است.

در همان زمان، Subway با همه رفتار خاموش دارد. شاید این شرکت سعی کرد اخبار را مسکوت نگه دارد، و شاید حتی تا زمانی که LockBit در مورد آن مباهات نکرد، از این حمله آگاه نبود.

ظاهراً این گروه گفت: “بزرگترین زنجیره ساندویچ وانمود می کند که هیچ اتفاقی نیفتاده است.”

گفته می شود که Subway به منابع رسانه ای گفته است که در حال بررسی ادعاهای نقض است. اگر تعجب می‌کردید که چگونه ممکن است شرکتی از حمله باج‌افزار آگاه نباشد (با توجه به پتانسیل مخرب آن) – هکرها شروع به نادیده گرفتن بخش رمزگذاری کرده‌اند و مستقیماً به سمت بخشی که داده‌ها را سرقت می‌کنند حرکت کرده‌اند.

این یک پیشرفت نسبتاً جدید است که در چند سال گذشته شروع شده است. ظاهراً ساخت، توسعه، نگهداری و استقرار باج‌افزار بر روی سیستم هدف بیش از حد دست و پا گیر شد. همچنین، از آنجایی که شرکت‌ها در پشتیبان‌گیری از داده‌های خود و دفاع در برابر عفونت‌ها بهتر می‌شوند، در برخی موارد اصرار بر روی رمزگذار ارزش آن را ندارد. در عوض، عوامل تهدید فقط داده‌ها را می‌دزدند و در ازای درز نکردن آن‌ها به مردم، تقاضای پول می‌کنند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/subway-reportedly-hit-by-lockbit-ransomware-but-is-it-half-baked-speculation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *