طبق گزارش ها، Xbox Series X فقط دیجیتالی «ژوئن یا جولای» امسال راه اندازی می شود

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال آماده‌سازی برای عرضه نسخه جدید سفید و دیجیتالی کنسول رده بالای Xbox Series X خود در ژوئن یا جولای امسال است.

یک به‌روزرسانی «شگفت‌انگیز تمام دیجیتال» Xbox Series X که برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده بود، ابتدا به عنوان بخشی از افشای اسناد رسمی مایکروسافت در جریان نبرد دادگاه سال گذشته با FTC. با این حال، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، بعداً تاکید کرد که از زمانی که برنامه‌های جزئیات درز داده شده است، «بسیار تغییر کرده است» و آینده کنسول تمام دیجیتال نامشخص است.

اما اکنون، افشاگر قابل اعتماد eXtas1s (نوشتن برای Exputer) ادعا کرده است که نه تنها برنامه های تمام دیجیتال مایکروسافت برای Xbox Series X هنوز زنده هستند، این کنسول قرار است “در فاصله زمانی بین ماه های آینده ژوئن و جولای” عرضه شود – اگرچه “احتمال کمی تاخیر” همچنان باقی است.

پخش خبر: چرا Nintendo Switch 2 اکنون در سال ۲۰۲۵ عرضه می شود؟در یوتیوب تماشا کنید

طبق گفته eXtas1s، این Xbox Series X دیجیتالی جدید نه تنها از درایو دیسک نوری حالت اصلی خارج می‌شود، بلکه دارای هیت سینک بهبود یافته و کارت Nexus ارتقا یافته نیز خواهد بود. همچنین ادعا شده است که این ویرایش در وارونگی رنگ‌بندی فعلی سری X سفید خواهد بود – اما به نظر می‌رسد که فاکتور فرم موجود کنسول ثابت باقی می‌ماند.

افشای اطلاعات سال گذشته به یک Xbox Series X تمام دیجیتال (با اسم رمز بروکلین) با طراحی استوانه‌ای کاملاً جدید، یک اسلات USB-C در جلو، Wi-Fi بهبود یافته، یک کنترلر تازه‌سازی شده و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد – اما گزارش eXtas1s هیچ یک از آنها را ذکر نمی کند، نشان می دهد که این یک تجدید نظر بسیار گسترده است.

این طراحی قبلی این نگرانی را ایجاد کرد که مایکروسافت ممکن است خود را برای کنار گذاشتن رسانه های فیزیکی به طور کلی آماده کند – این نگرانی تنها زمانی تشدید شد که ۱۹۰۰ اخراج این شرکت در ژانویه گزارش شد. تیم‌های خرده‌فروشی بازی‌های خود را به‌ویژه سخت می‌زند. فیل اسپنسر اخیراً در پاسخ به این نگرانی ها اصرار مایکروسافت همچنان “حمایت کننده رسانه های فیزیکی” بود، اما وظیفه ایکس باکس “ارائه چیزهایی بود که اکثر مشتریان می خواهند. و در حال حاضر، اکثر مشتریان ما بازی های دیجیتالی می خرند.”

البته، تا زمانی که مایکروسافت چنین کنسولی را رسمی نکند، گزارش امروز از نسخه جدید Xbox Series X که فقط دیجیتالی است، در تابستان منتشر می‌شود، معنای زیادی ندارد. با این حال، جالب توجه است، این شرکت انجام داد اخیراً تأیید کرده است که امسال اخبار سخت افزاری بیشتری برای اشتراک گذاری Xbox خواهد داشت – اگرچه پیشنهاد این بود که هیچ چیز تا این فصل “تعطیلات” فاش نمی شود، یک بازه زمانی که بدیهی است با پنجره احتمالی انتشار کنسول در ژوئن-ژوئیه مطابقت ندارد.

این اعلامیه همراه با تاییدی که مایکروسافت، همانطور که به شدت شایعه شده بود، منتشر شد عرضه چهار نسخه انحصاری ایکس باکس قبلا بازی‌های شخص اول – که اکنون به عنوان Sea of ​​Thieves، Pentiment، Grounded و Hi-Fi Rush شناخته می‌شوند – امسال در پلی‌استیشن ۵ و سوییچ. آن را نیز مسخره کرد کار بر روی Xbox بعدی آن از قبل در حال انجام بود – حرکتی که احتمالاً برای کاهش ترس طرفداران در نظر گرفته شده است که ممکن است به دنبال انتشار اخبار چند پلتفرمی خود، بازار کنسول را کنار بگذارند – اصرار بر این که “بزرگترین جهش فنی… که تا به حال در یک نسل سخت افزاری دیده شده است.”


منبع: https://www.eurogamer.net/digital-only-xbox-series-x-reportedly-launching-june-or-july-this-year?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *