ظرفیت تولید پژو پارس در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد

براساس اعلام ایران‌خودرو، ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت. این اقدام ایران‌خودرو در راستای پاسخ‌گویی به نیاز کاربران و متقاضیان خرید پژو پارس از سامانه یکپارچه است. ایران‌خودرو تصمیم دارد با افزایش ظرفیت تولید، تیراژ پژو پارس را از ۴۰۰ دستگاه در روز به ۷۰۰ دستگاه در روز افزایش دهد.

ایران‌خودرو طی نیمه دوم سال ۱۴۰۲، تیراژ پژو پارس را در خطوط خود کاهش داد. طی این مدت، خودروهایی نظیر سورن پلاس XU7P یا دنا پلاس ساده به‌تدریج جایگزین پژو پارس در خطوط تولید ایران‌خودرو شدند. ایران‌خودرو معمولاً سدان پارس را در سایت‌های استانی و خارج از تهران به تولید می‌رساند.

این اقدام ایران‌خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار امسال صورت گرفته است. به‌این‌ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادرشده ادامه خواهد داشت. ایران‌خودرو با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته است، به تولید سدان پارس خواهد پرداخت.

آیا افزایش تولید پژو پارس به افزایش قیمت آن منجر می‌شود؟

مقاومت متقاضیان خرید سدان پارس در قالب سامانه یکپارچه باعث شد که ایران‌خودرو راهی جز بازگرداندن پارس به خط تولید نداشته باشد. تلاش‌های ایران‌خودرو برای مجاب‌کردن خریداران پارس به انتخاب خودروهای جایگزین طی سال ۱۴۰۲ بی‌پاسخ ماند. حتی این خودروساز سورن پلاس XU7P‌ را با شرایط فروش اقساطی در اختیار متقاضیان پژو پارس قرار داد، اما آن‌ها از خرید خودروی جایگزین امتناع کردند.

ظرفیت تولید پژو پارس در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد

دلیل خودداری متقاضیان پژو پارس از خرید خودرو جایگزین مشخص است؛ آن‌ها می‌خواهند پژو پارس ۳۰۰ میلیون تومانی که در اسفندماه ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند را خریداری کنند؛ بنابراین بخشنامه جایگزینی پارس با سورن پلاس یا دنا پلاس گران‌تر جذابیتی برای آن‌ها ندارد. البته از آنجایی که وارد سال ۱۴۰۳ شده‌ایم، ممکن است ایران‌خودرو افزایش قابل‌توجهی را برای قیمت پژو پارس درنظر بگیرد. این شرکت می‌تواند با تکیه بر مواردی همچون افزایش دستمزد نیروی کار، افزایش هزینه‌های تولید، رشد قیمت بیمه و همچنین هزینه‌های قانونی، قیمت پژو پارس را افزایش دهد.


منبع: https://digiato.com/car/production-capacity-of-peugeot-pars-increase-in-1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *