Hi-Fi Rush روی PS5 و داستان چند پلتفرمی Xbox تاکنون

Hi-Fi Rush اخیراً روی پلی‌استیشن ۵ عرضه شده است و به همان اندازه که ایده «چند پلت‌فرم شدن» ایکس‌باکس به هر شکلی که باشد بحث‌برانگیز است، اما استراتژی تا کنون درست است. عناوین با مشخصات پایین‌تر که دقیقاً سه‌گانه A juggernauts نیستند، جان تازه‌ای در سخت‌افزار کنسول رقیب به دست می‌آورند. دادن فرصت بیشتر به عناوینی مانند Hi-Fi Rush برای یافتن مخاطبان بیشتر فقط می تواند برای خود بازی ها خوب باشد و به همان اندازه می تواند حتی به تبلیغ پلتفرم ایکس باکس و آنچه که به مخاطبان گسترده تر ارائه می دهد کمک کند. با این حال، مایکروسافت به دلایل واضح باید با دقت قدم بگذارد – و ترکیبی از اشکالات، مسائل مربوط به پولیش فناوری و گاف های جزئی نگران کننده است. در برخی موارد، نسخه‌های PS5 ویژگی‌هایی را جلوتر از Xbox Series X دریافت می‌کنند و در مورد Hi-Fi Rush، نوعی ارتقاء گرافیکی جزئی در دستگاه سونی وجود دارد.

با انتقال بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس به پلی‌استیشن ۵، فرصت‌ها بسیار زیاد است، اما من می‌توانم استدلال کنم که مایکروسافت در اینجا خط خوبی را طی می‌کند – و بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهد. آنچه ما متوجه شدیم مجموعه ای از مشکلات این بازی ها است، حداقل در ابتدا، که در آن نسخه های PS5 مزایایی نسبت به همتایان Xbox خود دارند. گستره این مزایا از بازی به بازی دیگر، از نامربوط تا کنجکاو تا چیزهای نگران‌کننده‌تر متفاوت است – اما من فکر می‌کنم نکته‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که وقتی ایده چند پلتفرم شدن ایکس‌باکس بسیار بحث برانگیز است، مسلماً آنها باید کار بهتری انجام دهد

مایکروسافت Xbox Series X را به‌عنوان قدرتمندترین کنسول بازی در بازار عرضه می‌کند، بنابراین این ایده که عناوین PS5 آن به هیچ وجه بهتر یا حتی اندکی بهبود یافته‌اند نسبت به نسخه‌های Series X، وضعیت مطلوبی نیست. مطمئناً نسخه‌های انحصاری شخص اول باید برابری کامل – یا حتی یک تجربه بهبودیافته – را در مورد آنچه که مایکروسافت به‌عنوان قوی‌ترین کنسول بازار عرضه کرده است، ارائه دهد؟


Hi-Fi Rush روی PS5 و داستان چند پلتفرمی Xbox تاکنونبررسی Hi-Fi Rush PS5 + نسخه های چند پلتفرم ایکس باکس – داستان تاکنون


Hi-Fi rush به PS5 منتقل می شود – و مانند همیشه عالی است.

امروز با تمرکز بر Hi-Fi Rush، چیزی غیرعادی توجه ما را به خود جلب کرد. در بیشتر موارد، PS5 همان طور که باید یک نسخه کربنی از بازی موجود سری X دریافت می کند. آنها دارای بافت های مشابه، فیلتر ناهمسانگرد و جزئیات جهان هستند. با این حال، کیفیت سایه در PS5 در مقایسه با نسخه اصلی Xbox Series X بهبود یافته است. این یک مورد یکبار نیست. در تمام سایه های پویا بازی که محیط ها و شخصیت ها را در بر می گیرد، اعمال می شود.

وضوح بالاتر سایه ها در PS5 امکان تعریف سایه دقیق تری را در جزئیات دقیق بدون هیچ یک از الایاسینگ و پیکسلی که در سری X مشاهده می شود، فراهم می کند، که به خودی خود حداقل یک تقویت کننده نسبت به تنظیمات سایه سری S است. برای روشن بودن، این تنها تفاوت ملموس سری X و همتای سونی آن است. در غیر این صورت، هر دوی آن‌ها Hi-Fi Rush را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌کنند، و گاهی اوقات یک فریم کاهش می‌یابد که تاثیری در پخش ندارد. از نظر عملکرد، PS5 مطلقاً برای تنظیمات سایه بالاتر جریمه نمی شود. این همان بازخوانی ۶۰ فریم بر ثانیه است که سری X همیشه بوده است.

این واقعیت که این یا هر نوع مزیتی در نسخه PS5 وجود دارد، در اصل بسیار عجیب است و به احتمال زیاد نادیده گرفته شده است. کامپیوتر در حداکثر تنظیمات مانند سری X است، چه به نسخه Game Pass یا Steam نگاه کنید. با استفاده از Unreal Engine Unlocker، متوجه می‌شویم که تنظیمات سایه قبلاً در رایانه شخصی به حداکثر رسیده است – اما همچنان این عنصر در پلی‌استیشن ۵ کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد. به جرات می‌توان گفت که این مشکل به‌اندازه کافی به راحتی قابل رفع است و در ظاهر، شاید آبجو کوچک باشد، اما این یک مورد مجزا نیست که در آن عنوان مایکروسافت شخص اول با نسخه پلی‌استیشن ۵ همتراز نباشد.

این کار با Ghostwire: Tokyo شروع شد، که یک سال پس از انحصار زمان‌بندی‌شده قبلی آن با پلی‌استیشن ۵، در ایکس‌باکس ظاهر شد. در این مرحله، Tango Gameworks یک استودیوی فرست‌پارتی ایکس‌باکس بود و با وجود این که یک سال اضافی برای کار بر روی نسخه Series X وجود داشت. آوریل ۲۰۲۳) بازی به طور محسوسی بدتر از نسخه موجود پلی استیشن ۵ بود. حتی تا به امروز، با اجرای آزمایش‌های کاملاً جدید روی حالت‌های عملکرد روی هر کدام با استفاده از خروجی‌های نرخ فریم بالای ۱۲۰ هرتز، PS5 همچنان دارای نرخ فریم برتر قابل مشاهده است و این تفاوت به اندازه ۱۰ فریم در ثانیه است. آن موقع هم همینطور بود الان هم همینطور است.

به همین ترتیب، بازتاب‌های ردیابی پرتوی حالت کیفیت همچنان در سطح کیفی بالاتری در PS5 در سراسر خیابان‌های بارانی اجرا می‌شوند. به‌علاوه، مسائل مربوط به سایه‌های نامناسب در سری X که در بررسی اصلی فناوری DF برجسته شده بود، هنوز برطرف نشده است. باز هم، علیرغم یک سال توسعه اضافی برای ایکس باکس و یک سال دیگر از ورود پورت، این مورد صادق است. پیام مناسبی را به مخاطبان ایکس باکس ارسال نمی کند. بر روی کاغذ، سری X دستگاه قدرتمندتری است، مایکروسافت آن را به این شکل به بازار عرضه کرده است، بنابراین مهم است که پورت های Xbox آن را دنبال کنند.

مشکلات دیگری که راحت‌تر از آن اجتناب می‌شوند نیز ظاهر شده‌اند، مانند راه‌اندازی Pentiment در پلی‌استیشن ۵ با حالت ۱۲۰ هرتزی که در Xbox Series X وجود نداشت. بگذارید واضح بگوییم: با توجه به نوع بازی Pentiment، ۱۲۰fps دقیقاً یک ویژگی ضروری نیست. ۶۰ فریم در ثانیه کاملاً خوب است. اما با این حال، این عملکرد در PS5 است که به سادگی برای Xbox Series X در کل سال قبل وجود نداشت. سیستم‌های ایکس‌باکس همگی در بهترین حالت با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شدند و عدم نمایش آن در سخت‌افزار مایکروسافت به‌عنوان یک باگ توصیف شد. خوشبختانه، از زمان عرضه PS5 بازی، حالت ۱۲۰ هرتزی در سری X نیز وصله شده است و همان ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی می کند. درست همانطور که شما انتظار دارید اجرا می شود: مطابقت با PS5 با همان نوارهای کوچک غیرقابل توجه زیر. جالب اینجاست که توالی صفحه عنوانی که در PS5 تاثیرگذار است و عملکرد را بسیار کمتر از ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌کند، مزیت سری X را نشان می‌دهد.


تصویر جلد برای ویدیوی یوتیوبGhostwire: Tokyo – بررسی فناوری Xbox – بدون پیشرفت در PS5، بدتر در Xbox Series X/S


Ghostwire: Tokyo پس از خرید مایکروسافت Bethesda بر روی Xbox راه اندازی شد، بنابراین تعجب آور بود که علیرغم انتظار سال، این بازی در سری X به خوبی PS5 نبود… و از بررسی سال گذشته ما هیچ تغییری نکرده است.

با توجه به اینکه این یک اسکرولر جانبی ماجراجویی مبتنی بر یونیتی و دیالوگ محور در سبک دوبعدی است، این افت ها شگفت انگیز است. اما نتیجه این است که ایکس باکس از حالت ۱۲۰ هرتزی جدید خود نهایت استفاده را می‌کند. با این حال، در فضای مشاجره‌آمیز پیرامون برنامه‌های چند پلتفرمی مایکروسافت، کل اپیزود کمی تقلبی است و ما نمی‌توانیم تعجب کنیم که چرا این – یا در واقع مشکل سایه Hi-Fi Rush – در طول کیفیت آن مورد توجه قرار نگرفت. دوره تضمین امیدواریم مانند مشکل ۱۲۰ هرتزی Pentiment، اختلاف سایه‌ای که در Hi-Fi Rush مشاهده می‌شود نیز برطرف شود.

فراتر از نادیده گرفتن ها و اشکالات، تفاوت های نرخ فریم ممکن است به دلیل ابهام در مورد اینکه کدام کنسول واقعا بهترین عملکرد را ارائه می دهد باشد. از این گذشته، سه سال و نیم مقایسه پلتفرم Digital Foundry هیچ برنده مشخصی را نشان نداده است: برخی از بازی ها در هر دو سیستم عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. با این حال، از آنجایی که مایکروسافت برنامه‌نویس‌های دیگری را زیر پرچم شخص اول خود قرار می‌دهد، منطقی است که اطمینان حاصل شود که نسخه‌های ایکس‌باکس به اندازه نسخه‌های پلی‌استیشن ۵ عملکرد و ویژگی‌های کاملی دارند.

همچنین بسیار مهم است که مایکروسافت این شهرت را حفظ کند که ایکس باکس بهترین مکان برای انجام بازی های خودش است، به خصوص که به نظر واضح است که در زمان مناسب، تعداد بیشتری از ایکس باکس به پلی استیشن منتقل خواهند شد. با توجه به این نکته، به زودی شاهد عرضه عناوین ایکس باکس بیشتری به پلی استیشن ۵: Obsidian's Grounded و Rare's Sea of ​​Thieves خواهیم بود. تقریباً مانند Hi-Fi Rush، هر دو عنوان Unreal Engine 4 هستند و دیدن نحوه ترجمه آنها جالب خواهد بود.

با این حال، در حال حاضر، همه چیز در مورد Hi-Fi Rush است و مهم نیست که در کدام پلتفرم آن را بازی می کنید، یک نسخه استثنایی است که ما به شدت توصیه می کنیم. این بازی به دلایل خوبی در لیست پنج برتر پایان سال من برای سال ۲۰۲۳ قرار گرفت: این یک بازی است که با ریتم ساخته شده است: مبارزه، ردپای مرد پیشرو ما Chai، و محیطی که همگی با ضرب آهنگ هماهنگ شده است. هر چه ورودی‌های حمله خود را به ضربات همگام‌تر کنید، ترکیب‌های ترکیبی شما قدرتمندتر می‌شوند – و این مفهومی است که به زیبایی با سبک cel-shaded ترکیب می‌شود، زمان‌بندی کمیک عالی برای کات سین‌های آن. دیدن یک بازی که با این همه جذابیت، رنگ و طنز منفجر می‌شود، بسیار شاداب است، و من امیدوارم که با باز کردن بازی برای مخاطبان گسترده‌تر در PS5، موفقیت بیشتری را که سزاوار آن است دریافت کند.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-hi-fi-rush-on-ps5-and-the-xbox-multi-platform-story-so-far?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *