عجیب ترین فناوری و گجت هایی که در CES 2024 دیدیم

ما همیشه در CES گجت های عجیب و غریب پیدا می کنیم. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد، با هزاران غرفه‌دار که کالاهای خود را دستفروشی می‌کنند و سعی می‌کنند بازاری برای چیزهایی پیدا کنند که هیچ‌کس قبلاً رویای آن را نداشته است. از استارت‌آپ‌ها گرفته تا غول‌هایی مانند سامسونگ، چیزهای زیادی وجود دارد که باعث می‌شود مکث کنیم، بخندیم و سرمان را تکان دهیم. در اینجا چند مورد دلخواه از CES 2024 آورده شده است. به خاطر داشته باشید، عجیب بودن لزوماً به معنای بد نیست. فقط معنیش عجیبه

لپ تاپ AR فضایی Sightful

عجیب ترین فناوری و گجت هایی که در CES 2024 دیدیم
عکس های سام رادرفورد/Engadget

اگر نگاه کنید، می‌توانید ببینید که چگونه یک لپ‌تاپ همراه با عینک AR می‌تواند تجربه بسیار گسترده‌تری نسبت به یک صفحه نمایش لپ‌تاپ ۱۴ اینچی استاندارد ارائه دهد. متأسفانه، میدان دید باریک، صفحه کلید اسفنجی و قیمت بالا، این را کمی غیر شروع کننده کرده است.

توپ سامسونگ

نسخه ی نمایشی ربات Samsung Ballie
Engadget

بله، بالی قطعا ناز است. ما از دیدن چرخش آن در منطقه آزمایشی خود در غرفه CES سامسونگ لذت بردیم. اما هنوز هم بسیار عجیب است که یک ربات کوچک شما را تعقیب کند تا بتواند در حین کار با عضلات شکم، یک ویدیوی تمرینی را روی سقف پخش کند.

Shift Robotics Moonwalkers

تصویری از Moonwalkers شرکت Shift Robotics روی یک میز سیاه.
عکس از دنیل کوپر / Engadget

Moonwalkers یک فرضیه ابروی بلند دارند: با پیش راندن انسانی که آنها را می پوشد کمی جلوتر از حد معمول در هنگام برداشتن قدم می رود، این می تواند راه رفتن بسیار کارآمدتری را در طول یک روز، هفته یا طول عمر داشته باشد. مدل جدید «X» سبک‌تر است و چرخ‌های کمتری دارد و از نظر تئوری تولید آن را آسان‌تر می‌کند. اما Moonwalker اصلی حدود ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد که مقدار زیادی پول است. احتمالاً بهتر است کمی سریعتر راه بروید.

داستان دایناسورهای تولید شده توسط ChatGPT فولکس واگن

یک صفحه نمایش تبلت فولکس واگن نمونه ای از ادغام ChatGPT را نشان می دهد که در CES 2024 اعلام شد.
عکس از Nathan Ingraham / Engadget

در حالی که ما می‌توانیم موارد استفاده بالقوه برای داشتن یک دستیار صوتی هوشمندتر در ماشین شما را ببینیم، دستیار صوتی مجهز به ChatGPT، این که ماشین داستانی درباره دایناسورها به ما بگوید، راه بسیار عجیبی برای نشان دادن آن بود.

ZooGears TheButter – یک “پیانو” برای سگ ها

تصویر هر دو پیانو سگ Zoo Gears، TheButter، و همچنین ساز موسیقی آینده آن و تغذیه حیوانات خانگی، TheBiscuit.
عکس از دنیل کوپر / Engadget

همه ما ویدیوهایی از سگ‌ها در حال «نواختن» یک ساز دیده‌ایم، اما این ممکن است اولین وسیله‌ای باشد که برای یک حیوان خانگی ساخته شده است. “به سگ خود بیاموزید” این “پیانو” را “نواختن” کند و مطمئناً ساعت ها سرگرم خواهید شد. این دستگاه ۲۹۹ دلاری حتی با یک تغذیه خودکار نیز همراه است تا سگ شما را تشویق کند که به راه خود ادامه دهد.

یک به یک – موسیقی با سرعت پایین برای سگ ها

تصویر کارتونی تبلیغاتی از دختری که در حالی که هدفون به سگش می‌کشد هدفون به سر دارد.
یکی یکی

به نظر می رسد موسیقی پایین تمپو حیوانات خانگی را آرام می کند و مطالعه بی پایان کارتون ما تحقیقاتی را که این را نشان می دهد دوست داریم، اما هنوز توضیح نمی دهد که چرا این بهتر از این است که سگ شما فقط به حساب Spotify شما گوش دهد.

درب گربه هوش مصنوعی Flappie

در CES 2024 یک درب گربه سفید Flappie نصب شده در مربعی از چوب سیاه با یک گربه و موش پر شده در پشت آن در نمایشگاه CES 2024.
عکس از Nathan Ingraham / Engadget

بیا، فقط ببین چقدر این ناز است! اجازه دهید بیچاره وارد شود، در گربه بی رحم و خودسر شما.

ساختگی CPR Adam-X

تصویری از ربات آموزشی پزشکی Adam-X، بدن انسان مصنوعی که روی یک گلدان سفید با پیراهن باز دراز کشیده است.
عکس از دنیل کوپر / Engadget

بیایید واضح بگوییم: «عجیب» لزوماً به معنای «بد» یا «بی فایده» نیست. Adam-X مطمئناً برای آموزش پزشکی مفید به نظر می رسد. اما، خوب، این نیز فقط کمی دور از ذهن است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-weirdest-tech-and-gadgets-we-saw-at-ces-2024-233003886.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/the-weirdest-tech-and-gadgets-we-saw-at-ces-2024-233003886.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *