عشق در زمان هوش مصنوعی: ۷۷ درصد از هندی ها پروفایل های جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی را در پلتفرم های دوستیابی، رسانه های اجتماعی مشاهده کردند.

عشق در زمان هوش مصنوعی: ۷۷ درصد از هندی ها پروفایل های جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی را در پلتفرم های دوستیابی، رسانه های اجتماعی مشاهده کردند.

در عصری که هوش مصنوعی (AI) در جنبه‌های مختلف زندگی روزمره نفوذ می‌کند، دوستیابی آنلاین به میدان نبرد کلاهبرداران و گربه‌ماهی‌ها تبدیل شده است که از هوش مصنوعی برای فریب افراد ناآگاه و به دنبال یافتن یک ارتباط واقعی استفاده می‌کنند. هند، به ویژه، همانطور که در مطالعه اخیر انجام شده توسط McAfee مشخص شده است، با موضوع رایج کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین دست و پنجه نرم می کند.

نسخه دوم گزارش سالانه مک آفی با عنوان “عشق مدرن” بر تعامل بین هوش مصنوعی و دوستیابی آنلاین در هند متمرکز است و پویایی پیچیده بین پتانسیل فناوری برای تقویت ارتباطات واقعی و بهره برداری از آن در فعالیت های کلاهبرداری را روشن می کند.

این مطالعه با بررسی ۷۰۰۰ شرکت‌کننده در سراسر هفت کشور، با تاکید قابل‌توجه بر هند، بر نگرانی‌های روزافزون پیرامون کلاهبرداری‌های عاشقانه و گربه‌ماهی، به‌ویژه با ادغام فناوری هوش مصنوعی تاکید می‌کند.

۷۷ درصد از پاسخ‌دهندگان هندی گزارش دادند که با پروفایل‌ها یا عکس‌های جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم‌های دوستیابی و رسانه‌های اجتماعی مواجه شده‌اند که نشان‌دهنده حضور فراگیر فریب احتمالی در حوزه عاشقانه دیجیتال است.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که ۳۹ درصد از شرکت کنندگان هندی قربانی درگیر شدن با کلاهبرداران تحت پوشش علایق بالقوه عاشقانه شدند، در حالی که ۲۶ درصد ناخواسته با ربات های تولید شده توسط هوش مصنوعی تعامل داشتند.

علیرغم خطرات ذاتی، این مطالعه تمایل مطلوبی به سمت کمک هوش مصنوعی در ساخت پیام های عاشقانه نشان می دهد، به طوری که ۵۶ درصد از هندی ها به استفاده از هوش مصنوعی برای ارتباطات روز ولنتاین فکر می کنند. قابل توجه است که ۸۱ درصد پاسخ‌های بهبود یافته از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در مقایسه با تلاش‌های خود مشاهده کردند.

با این حال، یافته‌های مک آفی بر ماهیت متناقض هوش مصنوعی در دوستیابی آنلاین تأکید می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی راه های کلاهبرداران را برای سوء استفاده از افرادی که به دنبال ارتباطات واقعی هستند، تقویت می کند، همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا پروفایل ها و پیام های جذاب تری را تهیه کنند و به طور بالقوه تجربه های دوستیابی آنها را غنی تر کند.

در پاسخ به این چالش ها، McAfee به کاربران توصیه می کند هوشیار باشند و همچنین نکات عملی برای امنیت دوستیابی آنلاین ارائه می دهد. ابتدا باید پیام‌ها را برای صحت بررسی کنید و همیشه در پروفایل‌هایی که با آن‌ها مطابقت دارند، تصویر را معکوس کنید. همچنین در هیچ معامله مالی با افرادی که به تازگی ملاقات کرده اید شرکت نکنید. همچنین اگر کاربران روی ابزارهایی برای شناسایی کلاهبرداری های آنلاین سرمایه گذاری کنند، بسیار عالی خواهد بود، از جمله راه حل های آینده برای دیپ فیک.

از آنجایی که هوش مصنوعی به شکل‌دهی چشم‌انداز دوستیابی آنلاین در هند و فراتر از آن ادامه می‌دهد، مطالعه مک‌آفی به عنوان یک منبع حیاتی برای پیمایش پیچیدگی‌های عاشقانه دیجیتالی عمل می‌کند و در عین حال خطرات ناشی از عوامل مخرب را که از فناوری هوش مصنوعی برای اهداف متقلبانه استفاده می‌کنند، کاهش می‌دهد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/love-in-the-time-of-ai-77-of-indians-saw-ai-generated-fake-profiles-on-dating-platforms-social-media-13717892.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *