علت باز نشدن سایت

علت باز نشدن سایت

علت باز نشدن سایت > آیا تا به حال با ارورهایی مانند ۴۰۴، This site can’t be reached ، The connection has timed out و مشابه‌های آن برخورد کرده‌اید؟ اغلب افراد با مشکل باز نشدن سایت‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند. اما دلیل این ارورها و باز نشدن‌ها چیست؟( خرید هاست قانونی فیلتر شکن ) ما در ادامه این مطلب سعی داریم تا شما را با انواع مشکلات باز شدن سایت آشنا کنیم. گاهی اوقات در مواقع حساس و مهم با باز نشدن صفحه سایت‌ها به مشکلات جدی و بزرگی برخورد می‌کنیم.

ساده‌ ترین مشکلات سایت ها

گاهی اوقات مشکل به خود سایت و سرور مربوط نیست. اولین مشکل می‌تواند وصل نشدن به اینترنت باشد. از این قبیل مشکلات به عنوان مثال قطع شدن و یا خاموش شدن وای، حالت پرواز گوشی، قطع شدن اینترنت کابلی و یا اختلالات در سیستم اینترنت دهی می‌باشد. هنگامی که از گوشی خود به لپ تاپ اینترنت می‌دهید، تنظیمات وای فای را چک کنید. برای چک کردن این مشکل سایت‌های مختلف را برای باز کردن چک کنید. برای راه آخر یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. در صورت تغییر نکردن این مشکل راه ارتباطی اینترنت خود را تغییر دهید. به عنوان مثال به جای استفاده از اینترنت مودم اینترنت را از گوشی خود وای فای کنید. برای این راه در صورت خراب بودن وای فای گوشی Reset Network Settings را امتحان کنید. اگر اینترنت وای فای شما خراب است، بلاک شدن توسط فایروال روتر یا Mac-Filtering را چک کنید. به عنوان اشتباه رایج دیگر می توان به غلط تایپی در هنگام وارد کردن نام سایت اشاره نمود. بسیاری اوقات تنها مشکل وارد کردن نامی اشتباه است. ( خرید هاست قانونی فیلتر شکن )

خراب بودن سایت یا مشکل دستگاه شخصی؟

هنگامی که سیات برای شما باز نمی‌شود، پس از بررسی تنظیمات اینترنت، از طریق دستگاهی دیگر وارد سایت شوید. به عنوان راهی ساده از دیگران در خواست کنید و درصورت نبود دستگاه یا شخصی دیگر از سایت downforeveryoneorjustme.com استفاده نمائید. به این صورت که نام سایت خود را وارد کرده و گزینه or just me را بزنید. اگر مشکل فقط برای شما نبود، تنها راه صبر کردن برای درست شدن است. اگر این مشکل فقط برای شما بود یکی از راه‌ها نرم‌افزار تغییر IP است. گاها سایت‌ها در کشورهای مختلف باز نمی‌شود.

علت باز نشدن سایت

نرم افزار تغییر IP

در راه قبل به عنوان یک راه استفاده از نرم افزار را به شما گفیتم. هنگامی که در یک کشور اجازه دسترسی به سایتی وجود ندارد، تنها راه برای باز نمودن سایت استفاده از آی‌پی کشوری دیگر است. با تغییر آی‌پی فضای اینترنت و مرورگرها شما را به عنوان کاربری از دیگر کشورها شناخته و سایت را به شما نشان می‌دهند. هم چنین گاهی اوقات وررو به سایتی فقط از طریق آی‌پی‌های یک کشور امکان پذیر است. به عنوان مثال بعضی سایت‌های ایرانی سرورهایی داخل ایران دارد و فقط کاربران و شهروندان ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند. برای این کار وی‌پی‌ان خود را خاموش کرده تا به عنوان آی‌پی افراد داخل ایران شناخته شوید.

نسخه کش شده

کش به عنوان راه حلی توسط موتورهای جستجوگر گذاشته شده تا نسخه‌ای بک آپ گرفته شده که در هنگام مشکلات باز نشدن، اطلاعات سایت را به کاربران ارائه دهد. برای انجام این کار باید در هنگام تایپ نام سایت خود، نام سایت خود را بدون پسوند ماند تصویر وارد نموده و با زدن فلش کوچک گزینه Cached را انتخاب کنید. به همین راحتی کش سایت برای شما ارائه خواهد شد. به عنوان راهی یگر می توان نام سایت را به صوت cache:XXX.com وارد نمود.

تغییر مرورگر راهی پیشنهادی

به عنوان راهی قابل اطمینان می‌توان تغییر مرورگر را امتحان کرد. برای این کار طبق شکل زیر عمل کنید. ۳ نقطه کنار صفحه را زده و سپس بعد از آن عبارت New Incognito Window را انتخاب کنید. برای انجام این راه در لپ تاپ و یا کامپیوترها به عنوان راهی سریع می توان با فشردن ۳ کلید Ctrl + Shift + N  این کار را انجام داد.  با این کار کش و کوکی‌ها استفاده نمی‌شوند. در صورت باز شدن سایت با این راه باید کش مرورگر خود را پاک کنید. برای این کار در ابتدا به Settings رفته و با فشردن Advanced مورد Privacy and security را انتخاب نمائید. در مرحله آخر browsing data یا  Clear browsingرا انتخاب کنید. به عنوان راهی دیگر از مرورگرهای دیگر استفاده نمایئد. این کار به دلیل خرابی موقتی یا به روزرسانی مرورگرها است.

علت باز نشدن سایت

ریست کردن مرورگر

با ریست کردن مرورگر امکان باز شدن سات وجود دارد. ( خرید هاست قانونی فیلتر شکن ) برای این کار در مرورگر باز کنید ۳ نقطه کنار صفحه را بزنید. پس از آن گزینه Show advanced settings را انتخاب کنید. به عنوان مرحله بعد Reset settings و پس از آن Reset را فشار دهید.

فایل Hosts

فایل Hosts که به عنوان یک مرجع کلی با حافظه در کامپیوتر است، دومین‌ها را به آپی تبدیل می‌کند. با وارد کردن نام سایت، با داشتن آی‌پی توسط هاست جتسجو ادامه پیدا نمی‌کند و به دنبال DNS سرور نخواهد رفت. برای انجام تغیرات دستی در این مورد در ابتدا به سراغ فایل C بیایید و ویندوز را انتخاب کنید. پس از آن System32 را زده و سپس drivers را انتخاب نمائید. را راست کلیک ادیت را بزنید و آن را تغییر دهید. می‌توانید از نرم افزارهای ادیتور نیز بهره ببرید.

علت باز نشدن سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *