معرفی ۱۴ پسوند دامنه مختلف و کاربرد آن ها

معرفی ۱۴ پسوند دامنه مختلف و کاربرد آن ها

معرفی ۱۴ پسوند دامنه مختلف و کاربرد آن ها > آیا به اسامی سایت‌ها دقت کرده‌اید؟ تمامی سایت‌ها دارای ۳ بخش می‌باشند. قسمت اول همان www بوده و بخش دوم نام سایت است. این بخش ممکن است که از ۲ قسمت زیر دامنه و دامنه میانی تشکیل گردیده باشد. بهتر است، تا نام سایت را متناسب با محتوی سایت انتخاب کنید. برای بخش انتهایی هر نام سایت می‌توان به پسوند آن اشاره نمود. نام هر سایتب منحصر به فرد است. ( خرید هاست قانونی فیلتر شکن )

یعنی نام هر سایت به همراه پسوند آن فقط مخصوص یک سایت می‌باشد. به عنوان نکته‌ای مهم باید به شناخت پسوند اشاره کرد. هر پسوندی که بیشتر آشنا باشد، بیشتر به یاد افراد خواهد ماند. به عنوان معروف‌ترین پسوند می‌توان به com اشاره نمود. این پسوند در گذشته معروفیتی بیشتر داشت، به طوری که اغلب مردم این پسوند را می‌شناختند.

معرفی ۱۴ پسوند دامنه مختلف و کاربرد آن ها

کاربرد نام پسوندها

بعضی از پسنوندها به صورت کلی استفاده می‌شود و بعضی دیگر به صورت اختصاصی و برای مراجعی خاص استفاده می‌گردد. به عنوان مثال می‌توان به .aero اشاره کرد . این پسوند برای شرکت‌های هوایپمایی استفاده می‌شود. به همین علت بهتر است تا افراد با این صنف از آن استفاده کنند. در هنگام انتخاب پسوند دامنه این مطلب را در نظر داشته باشید که انتخاب این مورد به سئو سایت کمک بزرگی خواهد کرد. در هنگام سرچ مطالب، موتورهای جستجوگر با توجه به موقعیت مکانی نتایج را نشان می‌دهند.

معرفی ۱۴ پسوند دامنه مختلف و کاربرد آن ها

مراحل ثبت دامنه ها

دامنه‌ها از طریق ICANN یا همان مرجع اصلی ثبت دامنه‌های جهان به ثبت می‌رسند. برای این کار باید از طریق رجیسترهایی که توسط این موسسه انتخاب شدند، انجام شود. تمامی فعالیت‌ها در زمینه  ثبت دامنه، تمدید، تغییر DNS و تغییر whois به وسیله نمایندگان Registrar یا همان رجیسترنت صورت می‌پذیرد. برای خرید بعضی دامنه‌ها باید هزینه پرداخت کرد. این هزینه با توجه به موسسه رجیستری اندکی تفاوت خواهد داشت.

تنوع پسوند دامنه‌های ارائه توسط این سازمان زیاد بوده، به طوری که به راحتی یک دامنه را انتخاب نموده و آن را ثبت کنید. به یاد داشته باشید، هر چه دامنه انتخابی معروف‌تر و امکان انتخاب نشدن توسط دیگر و در گذشته پایین‌تر است.

تقسیم بندی پسوند دامنه‌ها به شیوه‌های متفاوتی انجام میگردد که به عنوان معروف‌ترین آن می‌توان به Generic Top Level Domains(gTLDs)،Country code Top Level Domains(ccTLDs)، Central Nic Top Level Domains(CentralNic TLDs)، Latest Top Level Domains(Latest TLDs) و New Top Level Domains(NewTLDs) اشاره نمود.

معرفی ۱۴ پسوند دامنه مختلف و کاربرد آن ها

تعدادی از پسوند دامنه ها

Com: به عنوان معروف‌ترین دامنه باید به این مورد اشاره کرد. این پسوند مخفف Commercial یا همان تجارت است. این پسوند در ابتدا متعلق به سایت‌های تجاری بود .اما به مرور زمان بسیاری از آن استفاده نمودند. امروزه بسیاری از سایت‌ها دارای این پسوند می‌باشند. برای راحت‌تر کردن کار کسب و کارها پسوندهای جدید NEWTLDs ارائه شد.

Net: این کلمه که در واقع مخفف Network بوده که بیشتر برای شرکت‌هایی که خدمات اینترنتی و شبکه ارائه استفاده گردیده و امروزه به عنوان پسوند برای بسیاری از سایت‌ها استفاده می‌شود.

Org: این کلمه مخفف واژه Organizations بوده و همان ظور که از نام آن پیدا است، برای موسسات غیر انتفاعی یا همان غیر دولتی استفاده می‌گردد. این پسوند بیشتر برای موسسات با فعالیت های تجاری به کار میرود. ( خرید هاست قانونی فیلتر شکن )

AERO: این دامنه که به عنوان یکی از دامنه‌های سطح بالا شناخته می‌شود، برای حمل و نقل‌های هوایی و شرکت‌های این صنعت استفاده می‌گردد.

BIZ: این کلمه به عنوان جایگزین Business می‌باشد، برای کسب و کارهای آنلاین مناسب بوده و بیشتر در خاطر مشتریان خواهد ماند.

INFO: این کلمه مخفف واژه Information بوده و بیشتر برای ارگان‌ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلمه به معنای اطلاعات است.

JOBS: این پسوند برای کسب و کارهای شغلی موسسات به کار می‌رود. استفاده از این پسوند، هیچ گونه محدودیت یا شرایطی خاص ندارد.

MOBI: اگر به دنبال پسوندی می‌گردید که بتوان تقریبا بسیاری از نام‌ها را آن ثبت کنید، این پسوند بهترین گزینه است. این پسوند کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دامنه در سایت‌هایی مورد استفاده قرار دارد که امکان مشاهده آن در گوشی‌های تلفن همراه وجود داشته باشد. TRAVEL: این مورد برای صنعت گردشگری استفاده شده .و بیشتر توسط آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی به کار می‌شود.

CO: این پسوند در اصل مخصوص کشور کلمبیا بوده ولی به عنوان پسوندی برای سایت شرکت‌ها استفاده می‌گردد. اگر به دنبال سایتی با پسووندی شبیه به COM هستید. به طوری که می‌توان به صورت NET.CO و NOM.CO از آن‌ها استفاده کرد.

EU: این پسوند برای افرادی که عضور اتحادیه اروپا بوده قابل استفاده است. به همین دلیل دارای شرط ارائه مدارک سکونت در یکی از کشورهای اروپایی می‌باشد.

IO: یکی از دامنه‌هایی که اخیرا به دلیل شرکت های بازی بر سر زبان میچرخد این پسوند است. در علوم کامپیوتر این واژه مخفف Input / Output  بوده و به عنوان پسوند سایت‌هایی در این حوزه نیز استفاده می‌گردد.

MD: این مورد نیز به عنوان یکی از پسوندهایی است که هم برای منطقه‌ای خاص و هم برای حرفه‌ای خاص کاربرد دارد. افراد مشغول در صنعت پزشکی از این پسوند استفاده می‌کنند.

هم چنین شرکت‌ها و سایت‌ها در مولداوی از این پسوند و MM استفاده می‌کنند. NU: اگر به دنبال پسوندی ارزان قیمت و محبوب می‌گردید، این مورد بسیار مناسب است. همچنین این پسوند به نام جزیره‌ای در اقیانوس آرام ثبت گردیده و برای تمامی افراد قابل استفاده می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *