عکس جدید Intel Core i9-14900KS به گمانه زنی ها درباره راه اندازی آینده دامن می زند

پردازنده Core i9-14900KS اینتل ممکن است به لطف یک عکس لو رفته به صورت آنلاین دیده شده باشد، که نشان می دهد ممکن است اینتل هنوز با سری Core نسل چهاردهم خود کاملاً کار نکرده باشد.

در حالی که اینتل به طور قابل درک بر روی راه اندازی جدید خود متمرکز شده است دریاچه شهابی از زمانی که اواخر سال گذشته عرضه شد، توجه زیادی به تراشه‌های Raptor Lake Refresh آن نشده است. اما یک عکس جدید توسط کاربر در توییتر (یا X، اگر اصرار دارید) ارسال شده است ۹۵۵۰ pro به نظر می رسد یک نسخه تولیدی نسبتا بکر از پردازنده i9-14900KS به جای یک نمونه مهندسی مرموزتر را نشان می دهد. از آنجایی که اینتل به طور رسمی هیچ جزئیاتی در مورد تراشه پرچمدار احتمالی خود فاش نکرده است، هیچ راهی برای تشخیص اصل بودن تراشه وجود ندارد، چیزی که ۹۵۵۰pro در پست خود تأیید کرده است.

عکس جدید Intel Core i9-14900KS به گمانه زنی ها درباره راه اندازی آینده دامن می زند

(اعتبار تصویر: ۹۵۵۰pro / X)

با این حال، همانطور که PCGamesN اشاره می کند، تحولات اخیر نشان می دهد که اطلاعات بیشتری ممکن است به زودی ظاهر شود. اگر Core i9-14900KS در افق باشد، در آستانه تبدیل شدن به اینتل است. بهترین پردازنده برای بازی، هر چند که آیا آن را قادر به خلع قدرت AMD Ryzen 7 7800X3D نتیجه بعدا معلوم خواهد شد.

انتظار می رود ۱۴۹۰۰KS از الگوی پردازنده های قبلی KS پیروی کند و مشخصات مشابه Core i9-14900K را ارائه دهد اما سرعت کلاک بالاتری دارد. گمانه زنی های فعلی نشان می دهد که می تواند به سرعت کلاک تا ۶٫۲۰ گیگاهرتز خارج از جعبه دست یابد، اما با اینتل Core i9-14900K عقب افتادن از بهترین پردازنده AMD برای بازی، این تراشه احتمالاً با انبوه علاقه مندان و متخصصان خلاقی که بهتر می توانند از ۲۰۰ مگاهرتز اضافی استفاده کنند، بهتر است.

و اگر گذشته مقدمه باشد، قیمت بالاتر i9-14900KS احتمالاً به این معنی است که علاقه مندان تنها کسانی هستند که مایل به پرداخت پول نقد لازم برای خرید آن در صورت راه اندازی آن هستند.

آخرین هور علاقه مندان قبل از دریاچه ارو؟

با توجه به اینکه Meteor Lake فعلاً محدود به لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی همه‌کاره است (هنوز مشخص نیست که آیا پردازنده دسکتاپ Meteor Lake به تنهایی به فروش می‌رسد)، Core i9-14900KS اینتل ممکن است آخرین پردازنده دسک‌تاپ پیشرفته باشد. برای چند ماه به فروش می رسد.

اینتل می‌گوید همچنان متعهد است که هم Arrow Lake و هم Lunar Lake را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند، به این معنی که Core i9-14900KS آخرین پردازنده اینتل نخواهد بود که در سال جاری به فروش می‌رسد.

با این حال، ممکن است فقط کافی باشد تا جمعیت مشتاقان را تا زمان عرضه تراشه های جدید در اواخر امسال نگه داریم، و با توجه به افزایش عملکرد نسل به نسل تا حدودی ضعیف Core i9-14900K اینتل، با داشتن آن سرعت ساعت اضافی که برچسب KS ممکن است عملکرد بیشتری را مطابق با انتظارات گیمرها و علاقه مندان ارائه دهد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/new-intel-core-i9-14900ks-photo-fuels-speculation-of-upcoming-launch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *