عینک ASUS AirVision M1 صفحه های مجازی بزرگ را در بسته ای مناسب برای سفر به شما ارائه می دهد

در نمایشگاه CES 2024، به نظر می رسد ایسوس با معرفی عینک AirVision M1 خود، مردم را غافلگیر کرده است و برخی آن را جایگزینی برای هدست ویژن پرو اپل می دانند. اما من متوجه شدم که عینک ایسوس بیشتر یک جایگزین جدید برای مانیتورهای قابل حمل است تا چیزی که برای محاسبات فضایی در نظر گرفته شده است.

تفاوت بزرگ بین عینک AirVision M1 و چیزی شبیه به Vision Pro یا حتی Xreal’s Air 2 Ultras این است که واقعاً هیچ چیزی را در راه AR تعاملی پشتیبانی نمی کند. مطمئناً، این عینک می‌تواند دسکتاپ یا چندین پنجره شما را به فضا پرتاب کند، اما باید به یک دستگاه نزدیک متصل شود و حرکات دست یا سایر اشیاء مجازی را تشخیص ندهد.

عینک ASUS AirVision M1 صفحه های مجازی بزرگ را در بسته ای مناسب برای سفر به شما ارائه می دهد
عکس سام رادرفورد/Engadget

در عوض، متوجه شدم که هدف اصلی آن این است که فضای بیشتری برای صفحه نمایش به شما بدهد، اما بدون نیاز به حمل مانیتورهای قابل حمل بزرگ و حجیم. AirVisions با داشتن نمایشگرهای microLED داخلی با وضوح فول اچ‌دی، می‌تواند تا شش یا هفت پنجره مجازی یا دسکتاپ را نمایش دهد. شما همچنین می توانید بین ما یکی را انتخاب کنید

تعداد انگشت شماری از نسبت‌های تصویر (۱۶:۹، ۲۱:۹، ۳۲:۹ و بیشتر)، با عینک‌های سه درجه آزادی که به شما امکان می‌دهد آن صفحه‌ها را در فضای مجازی سنجاق کنید یا در حین حرکت سر خود را دنبال کنید.

در عوض، متوجه شدم که هدف اصلی آن این است که فضای بیشتری برای صفحه نمایش به شما بدهد، اما بدون نیاز به حمل مانیتورهای قابل حمل بزرگ و حجیم. AirVisions با داشتن نمایشگرهای microLED داخلی با وضوح فول اچ‌دی، می‌تواند تا شش یا هفت پنجره مجازی یا دسکتاپ را نمایش دهد. همچنین می‌توانید بین تعداد انگشت شماری نسبت تصویر (۱۶:۹، ۲۱:۹، ۳۲:۹ و بیشتر) یکی را انتخاب کنید، با این عینک سه درجه آزادی که به شما امکان می‌دهد آن صفحه‌ها را در فضای مجازی سنجاق کنید یا هنگام حرکت سر خود را دنبال کنید. . دور و بر.

در عوض، متوجه شدم که هدف اصلی آن این است که فضای بیشتری برای صفحه نمایش به شما بدهد، اما بدون نیاز به حمل مانیتورهای قابل حمل بزرگ و حجیم. AirVisions با داشتن نمایشگرهای microLED داخلی با وضوح فول اچ‌دی، می‌تواند تا شش یا هفت پنجره مجازی یا دسکتاپ را نمایش دهد. همچنین می‌توانید بین تعداد انگشت شماری نسبت تصویر (۱۶:۹، ۲۱:۹، ۳۲:۹ و بیشتر) یکی را انتخاب کنید، با این عینک سه درجه آزادی که به شما امکان می‌دهد آن صفحه‌ها را در فضای مجازی سنجاق کنید یا هنگام حرکت سر خود را دنبال کنید. . دور و بر. در عوض، متوجه شدم که هدف اصلی آن این است که فضای بیشتری برای صفحه نمایش به شما بدهد، اما بدون نیاز به حمل مانیتورهای قابل حمل بزرگ و حجیم. AirVisions با داشتن نمایشگرهای microLED داخلی با وضوح فول اچ‌دی، می‌تواند تا شش یا هفت پنجره مجازی یا دسکتاپ را نمایش دهد. همچنین می‌توانید بین تعداد انگشت شماری نسبت تصویر (۱۶:۹، ۲۱:۹، ۳۲:۹ و بیشتر) یکی را انتخاب کنید، با این عینک سه درجه آزادی که به شما امکان می‌دهد آن صفحه‌ها را در فضای مجازی سنجاق کنید یا هنگام حرکت سر خود را دنبال کنید. . دور و بر.

در اولین دموی خود، از AirVision M1s در حالی که به یک لپ‌تاپ متصل بودم، استفاده کردم، که در آن تقریباً شبیه به داشتن یک دسکتاپ شناور بود که به نظر می‌رسید شش فوت در جلوی من معلق است. در ابتدا، نمایشگرهای مجازی کمی تار بودند، اما پس از یک دوره تنظیم کوتاه و مدتی شماره گیری در IPD (فاصله بین مردمکی)، من از وضوح همه چیز شگفت زده شدم. در مقایسه با چیزی مانند Sightful Spacetop که به عنوان اولین لپ‌تاپ AR جهان نام‌گذاری می‌شود، نه تنها میدان دید عمودی بسیار بزرگ‌تری داشت (تا ۵۷ درجه)، بلکه به تجهیزات ویژه دیگری نیز نیاز نداشت. عینک در اصل پلاگین و بازی است. در حالی که من به آنها نیازی نداشتم، مهم است که توجه داشته باشید که عینک دارای یک جفت پد بینی است تا اطمینان حاصل شود که می توانید تناسب خوبی داشته باشید، به علاوه یک درج نسخه برای افراد عینک.

پس از راه اندازی، ایجاد فضاهای کاری مجازی اضافی بسیار آسان بود. تنها کاری که باید انجام می‌دادم این بود که یک منوی فرمان کوچک را بالا بکشم، یک علامت مثبت را فشار دهم که در آن می‌خواستم یک پنجره جدید ظاهر شود و تمام. همچنین می توانید آزادانه اندازه کلی نمایشگر مجازی را با بزرگنمایی یا کوچکنمایی تنظیم کنید. و یکی از بهترین چیزها در مورد AirVisions این است که استفاده از تاچ پد لپ تاپ یا تایپ کردن اصلاً سخت نبود. از آنجا که می توانید از طریق نمایشگرهای مجازی ببینید، من به سادگی به پایین نگاه کردم و چشمانم را به جایی که باید بروند متمرکز کردم. گفته می‌شود، اگر حواس‌تان به چیزی در پس‌زمینه پرت شود، عینک‌های ایسوس دارای پرده‌های مغناطیسی هستند که روی جلو بسته می‌شوند و پس‌زمینه مشکی تمیزی را ارائه می‌دهند.

با این حال، مورد استفاده مورد علاقه من زمانی بود که یک جفت AirVision متفاوت را امتحان کردم که به یک ROG Ally متصل بودند، جایی که عینک یک صفحه مجازی عظیم برای بازی در اختیار من قرار داد. به این ترتیب، بسیار شبیه به استفاده از هدستی مانند Meta Quest 3 است، اما برای بازی های غیر VR. این نوع دستگاهی است که من دوست دارم در هواپیما داشته باشم، جایی که فضا در آن ممتاز است، به خصوص برای چیزی مانند یک مانیتور قابل حمل. با این اوصاف، مطمئن نیستم که بتوانم شرمنده بودن یک شیشه‌چاله مدرن بودن را تحمل کنم، حداقل تا زمانی که دستگاه‌هایی مانند این کمی محبوب‌تر شوند.

اما شاید بزرگترین تفاوت AirVision M1s و Vision Pro اپل قیمت آن باشد. در حالی که ایسوس هنوز آمار رسمی ارائه نکرده است، سخنگوی این شرکت به من گفت که ایسوس حدود ۷۰۰ دلار را هدف قرار داده است، در مقابل ۳۰۰۰ دلار برای هدست اپل. و وقتی آن را با قیمت یک مانیتور قابل حمل مقایسه می کنید که اغلب بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار است و فضای صفحه نمایش بسیار کمتری را ارائه می دهد، ناگهان این قیمت خیلی مضحک به نظر نمی رسد.

بنابراین، اگر به دنبال جایگزینی برای مانیتور مسافرتی هستید، به دنبال عینک AirVision M1 ایسوس باشید که در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ در دسترس قرار گیرد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-asus-airvision-m1-glasses-give-you-big-virtual-screens-in-a-travel-friendly-package-234412478.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/the-asus-airvision-m1-glasses-give-you-big-virtual-screens-in-a-travel-friendly-package-234412478.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *