غول مالی میلیارد دلاری EquiLend مورد حمله سایبری قرار گرفت – برخی سیستم‌ها آفلاین، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های وام‌دهنده تحت تأثیر قرار گرفتند

EquiLend، یک شرکت فناوری مالی، داده ها و تجزیه و تحلیل جهانی، متحمل یک حمله سایبری شد – احتمالا باج افزار – که بخش هایی از زیرساخت دیجیتال خود را مجبور به آفلاین کرد.

در یک بیانیه مطبوعاتی، EquiLend گفت که در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، تکنسین های آن “یک مشکل فنی را شناسایی کردند که بخش هایی از سیستم ما را به صورت آفلاین قرار داد.” پس از تحقیقات، این شرکت یک حادثه امنیت سایبری را شناسایی کرد که در آن عوامل تهدید ناشناس دسترسی غیرمجاز به دست آوردند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: “ما اقدامات فوری را برای ایمن سازی سیستم های خود انجام دادیم و به طور روشمند برای بازیابی خدمات درگیر در سریع ترین زمان ممکن کار می کنیم.”

هدف قرار دادن شرکت های ادغام شده

برای کمک به حل این مشکل و بازیابی خدمات، EquiLend متخصصان امنیت سایبری شخص ثالث و “سایر مشاوران حرفه ای” را وارد کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی، این روند ممکن است چند روز طول بکشد.

این شرکت در سال ۲۰۰۱ توسط کنسرسیومی از موسسات خدمات مالی تاسیس شد. اعضای مؤسس عبارتند از Barclays Global Investors، Bear Stearns، Goldman Sachs، JPMorgan Chase، Lehman Brothers، Merrill Lynch، Morgan Stanley، Northern Trust، State Street و UBS Warburg.

همانطور که در رکوردهدف این شرکت بهبود کارایی صنعت مالی اوراق بهادار بوده و به همین منظور بستری متمرکز برای معاملات و خدمات پس از معامله ایجاد کرده است. EquiLend اکنون یک پلتفرم تنظیم شده به نام NGT را اداره می کند که بیش از ۲٫۴ تریلیون دلار در تراکنش ماهانه خدمات ارائه می دهد.

به گزارش The Record، سخنگوی یک کنسرسیوم جهانی از موسسات مالی به CNN گفت که شرکت‌ها باید زمانی که پلتفرم از کار افتاده است، به سمت فرآیندهای دستی حرکت کنند.

FBI اخیرا هشدار داد شرکت های هکرها به طور خاص شرکت هایی را که در حال ادغام یا ادغام هستند، هدف قرار می دهند. هفته گذشته، EquiLend اعلام کرد که به زودی توسط ولز، کارسون، اندرسون و استو (WCAS)، یک شرکت سهام خصوصی از ایالات متحده خریداری خواهد شد. انتظار می‌رود پس از تایید مقررات، این معامله در سه ماهه دوم سال به پایان برسد.

از طریق Bleeping Computer

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/billion-dollar-financial-giant-equilend-hit-by-cyberattack-that-has-knocked-some-systems-offline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *