نتفلیکس می گوید که اپل ویژن پرو برای ساخت اپلیکیشنی برای هدست بسیار مناسب است

اپل Vision Pro را به عنوان یک دستگاه “محاسبات فضایی” توصیف می کند، اما در حال حاضر احتمالاً به همان اندازه یک جفت عینک سینما که می تواند فیلم های سه بعدی پخش کند. این صورت‌حساب به دلیل عدم وجود چند برنامه از بازیکنان بزرگ استریم تضعیف شده است – و نتفلیکس به تازگی توضیح داده است که چرا فعلاً از هدست فاصله می‌گیرد.

در مصاحبه با استراتژیک (از طریق آستانهگرگ پیترز، مدیر عامل نتفلیکس فاش کرد که چرا نتفلیکس یک برنامه بومی (یا حتی برنامه iPad خود را در دسترس قرار نداده) برای Vision Pro ایجاد نکرده است. در یک مشاهده کاملاً منصفانه و در عین حال کمی پژمرده، او بیان می‌کند که Vision Pro “بقدری خرده‌مقیاس است که مخصوصاً برای اکثر اعضای ما مرتبط نیست”.

پیترز اضافه می کند که نتفلیکس باید مطمئن شود که “ما در مکان هایی سرمایه گذاری نمی کنیم که واقعاً بازدهی ندارند”، اما “ما همیشه در حال گفتگو با اپل هستیم تا آن را کشف کنیم”. به عبارت دیگر، نتفلیکس ساخت اپلیکیشنی برای ویژن پرو در آینده را رد نمی کند، اما تنها زمانی که هدست اپل به جریان اصلی تبدیل شود.

این می تواند تا حدودی دور باشد. برآوردهای اولیه نشان می دهد اولین فروش آخر هفته ویژن پرو حدود ۱۸۰۰۰۰ دستگاه بود، با احتمال کاهش قابل توجه تقاضا. وقتی شما آن را در نظر بگیرید نتفلیکس اکنون ۲۶۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد – کمک کننده توسط موفقیت لایه پشتیبانی شده توسط تبلیغات آن – می‌توانید ببینید که چرا ممکن است رویکرد تماشا و انتظار داشته باشد.

با این حال، رویکرد محافظه کارانه نتفلیکس به Vision Pro نیز منعکس کننده برخی روابط سرد تاریخی با اپل است. نتفلیکس سال‌هاست که به شما اجازه ثبت نام در اپلیکیشن خود را از طریق Apple TV نمی‌دهد تا از کاهش درآمد اپل جلوگیری شود. و همچنین نتفلیکس هنوز به طور کامل با برنامه تلویزیون در جعبه استریم اپل ادغام نشده است، که به شما امکان می دهد محتوای همه سرویس های پخش خود را در یک چرخ فلک مشاهده کنید.

اینکه آیا این داستان مشابهی برای نتفلیکس در Apple Vision Pro خواهد بود یا نه، باید دید، اما در حال حاضر، این هدست واقعیت ترکیبی بزرگترین برنامه پخش تلویزیونی جهان را در کنار Spotify و YouTube از دست خواهد داد.

یک حرکت معقول یا انحراف؟

برنامه دیزنی که روی Apple Vision Pro اجرا می شود

(اعتبار تصویر: اپل)

در حال حاضر، Vision Pro احتمالاً یک کیت توسعه دهنده بسیار گران است که در مقادیر محدود نیز در دسترس است – بنابراین موضع نتفلیکس کاملاً قابل درک است.

گرگ پیترز اضافه می کند که نتفلیکس و اپل به طور منظم در تماس هستند و بیان می کند که “ما همیشه در حال بحث با اپل هستیم” و “ما با ویژن پرو خواهیم دید که اوضاع به کجا خواهد رسید”.

این بسیار دور از در بسته است – و با این حال نتفلیکس حتی به برنامه iPad خود اجازه نداده است که روی هدست اپل اجرا شود. شما می توانید نتفلیکس را در یک مرورگر وب در Vision Pro تماشا کنید، اما این یک تجربه برتر نیست.

گلوله آتشین جسورانه‘s Jon Gruber حتی اخیراً پیشنهاد کرد که یک برنامه iPad Netflix برای Vision Pro وجود دارد، اما غول استریم در قلب خود تغییر کرده است – و این تصمیم به‌جای هر چیز فنی، از روی “نفرت خالص شرکتی” گرفته شده است.

صرف نظر از اینکه نتفلیکس حتی برنامه آی‌پد خود را در Vision Pro ارائه نمی‌کند، اپل قطعاً کار خود را برای متقاعد کردن برخی از بزرگترین برنامه‌های جهان برای پیوستن به حزب ۳۴۹۹ دلاری «محاسبات فضایی» خود انجام داده است. بسیاری از توسعه دهندگان را با آن اشتباه می کند رویکرد بالقوه برای بارگذاری جانبی در آیفونو ما احتمالا نیاز داریم حداقل تا Vision Pro 2 صبر کنید قبل از اینکه به جریان اصلی نزدیک شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/virtual-reality-augmented-reality/netflix-says-the-apple-vision-pro-is-way-too-niche-for-it-to-make-an-app-for-the-headset

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *