فدرال رزرو از اپل به دلیل انجام کارهای اپل شکایت کرد

یک دادخواست جدید ضد انحصار توسط وزارت دادگستری به همراه ۱۶ دادستان کل ایالتی و منطقه ای علیه سیببا این ادعا که این شرکت به طور غیرقانونی انحصار خود را از طریق یک سری اقدامات مختلف حفظ کرده است.

برخی از نکات مطرح شده توسط وزارت دادگستری برای ما به عنوان کاربران اندروید بسیار آشنا هستند، از جمله ادامه توقف پیام‌رسانی با کیفیت بین دستگاه‌های آیفون و اندروید توسط اپل. ما در این مورد طولانی صحبت کرده ایم [۱] [۲] [۳]. از دیگر نکات می توان به اختلال اپل در برنامه ها/سرویس هایی اشاره کرد که امکان جابجایی آسان تر به دستگاه های غیر از آیفون و همچنین ناسازگاری ساعت های هوشمند شخص ثالث را فراهم می کند.

وزارت دادگستری همچنین به ممانعت توسعه‌دهندگان شخص ثالث از انتشار کیف پول‌های دیجیتالی با قابلیت ضربه به پرداخت برای آیفون اشاره می‌کند.

پس در مورد آن چه باید کرد؟ با تشکر از آستانه برای ریختن از طریق سند ۸۸ صفحه ایما می دانیم که فدرال رزرو از سیستم دادگاه می خواهد که اپل را از “استفاده از کنترل توزیع برنامه ها برای تضعیف فناوری های چند پلتفرمی مانند برنامه های فوق العاده و برنامه های پخش ابری” جلوگیری کند، شرکت را از “استفاده از API های خصوصی برای تضعیف پلت فرم های متقابل” جلوگیری کند. فن‌آوری‌هایی مانند پیام‌رسانی، ساعت‌های هوشمند و کیف‌پول‌های دیجیتال، و آن را از «استفاده از شرایط و ضوابط قراردادهایش با توسعه‌دهندگان، سازندگان لوازم جانبی، مصرف‌کنندگان یا دیگران برای به دست آوردن، حفظ، گسترش یا تثبیت یک انحصار، حفظ کنید».

در بیانیه ای که اپل منتشر کرده است، این شرکت می گوید: “ما معتقدیم این شکایت از نظر حقایق و قانون اشتباه است و ما به شدت در برابر آن دفاع خواهیم کرد.” از نظر او، “این همچنین یک سابقه خطرناک ایجاد می کند، و به دولت قدرت می دهد تا دست سنگینی در طراحی فناوری مردم بگیرد.”

در حالی که من فکر می‌کنم اپل در مورد ورود دولت بزرگ و تنظیم این موارد به یک نکته منصفانه اشاره می‌کند، استدلال مشابهی را می‌توان برای آنچه اپل با مشتریانش انجام داده است، مطرح کرد. تصور می‌کنم کاربران آیفون تقریباً در استفاده از آنچه اپل ارائه می‌کند به دام افتاده‌اند و فکر می‌کنم این شکایت می‌تواند به رفع کمبود آزادی/انتخاب که این پلتفرم دارد کمک کند.

می‌توانید انتظار داشته باشید که در ماه‌ها/سال‌های آینده بیشتر درباره این موضوع بشنوید.

// آستانه


منبع: https://www.droid-life.com/2024/03/21/feds-sue-apple-for-basically-monopolizing-entire-smartphone-experience/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *