فرودگر محکوم به فنا در ایالات متحده امیدها برای اولین فناوری اروپایی در ماه را در هم شکست

فرودگر محکوم به فنا در ایالات متحده امیدها برای اولین فناوری اروپایی در ماه را در هم شکست

فرودگر ماه Peregrine قرار است در پایان ناگهانی ماموریتی که قرار بود اولین قطعه را انجام دهد به زمین سقوط کند. اروپایی– فناوری ساخت – و بقایای انسانی یک نویسنده برجسته علمی تخیلی بریتانیایی – بر روی ماه.

مدت کوتاهی پس از راه اندازی از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال در روز دوشنبه ۸ ژانویه، در این فضاپیما دچار “از دست دادن بحرانی پیشران” شد و از آن زمان محکوم به شکست بود. اکنون انتظار می رود که در ۱۸ ژانویه به زمین برخورد کند.

Astrobotic Technology، شرکت سازنده فرودگر، گفت که اکنون ساخته شده است کار با ناسا بر روی “ورود مجدد کنترل شده” Peregrine. این شرکت انتظار دارد فرودگر در جو زمین بسوزد و هیچ گونه خطر ایمنی ایجاد نکند.

Peregrine Mission 1 اولین باری بود که یک شرکت آمریکایی یک فضاپیما را به ماه فرستاد و اولین باری بود که ایالات متحده در بیش از ۵۰ سال به سطح ماه بازگشت. همچنین چندین محموله و ابزار جدید، از جمله اولین قطعه از تکنولوژی اروپایی تا به حال بر روی ماه فرود آمدن

که به عنوان طیف سنج جرمی اگزوسفریک (EMS) شناخته می شود فن آوری جزء حیاتی Peregrine بود. این ابزار توسط دانشگاه آزاد بریتانیا و RAL Space ساخته شده است جو ماه را کاوش کنید و اسرار چرخه آب آن را باز کنید.

سال‌ها در ساخت، EMS بخشی از یک ابزار علمی بزرگ‌تر است که به طور مشترک توسط ناسا و ESA ساخته شده است، که به نام طیف‌سنج جرمی دام یونی Peregrine (PITMS) شناخته می‌شود. PITMS گازهای ماه را “بویید” می کند و بینش های ارزشمندی را در مورد ترکیب و شرایط ماه ارائه می دهد.

صحبت از ماموریت شکست خورده دکتر سیمیون باربر از دانشگاه آزاد گفت که آنها اکنون “در حال رقابت با زمان برای به دست آوردن بهترین ها از ابزار PITMS در این شرایط چالش برانگیز هستند”.

همانطور که Peregrine پس از ورود مجدد متلاشی می شود، تمام محموله های آن که شامل بقایای انسانی نویسنده علمی تخیلی بریتانیایی است نیز متلاشی می شود. سر آرتور چارلز کلارک (که فیلمنامه فیلم ۱۹۶۸ ۲۰۰۱: A Space Odyssey را نوشت. فرودگر ماه نیز حاوی بقایای چند نفر از بازیگران فیلم Star Trek و DNA چهار رئیس جمهور سابق ایالات متحده بود.

با وجود پایان ناامیدکننده، Astrobotiمدیرعامل جان تورنتون همچنان خوشبین است. این مأموریت قبلاً چیزهای زیادی به ما آموخته است و به من اطمینان زیادی داده است که سفر بعدی ما به ماه به فرود نرم خواهد رسید.»

ماموریت بعدی Astrobotic به ماه برای نوامبر ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. فرودگر Griffin آن، مریخ نورد VIPER ناسا را ​​به قطب جنوبی ماه می برد، جایی که کاوش خواهد کرد. اسرار آب آن و درک بهتر محیطی که ناسا در آن برنامه دارد فضانوردان زمینی در سال ۲۰۲۶

نوبت اروپا کی می شود؟

این واقعیت که اروپا هنوز اولین قطعه فناوری خود را روی ماه فرود نیاورده است، چه برسد به یک انسان، نشان می دهد که چگونه ما در مسابقه فضایی جدید بسیار عقب هستیم. در حال حاضر، به نظر می رسد که اولین فضانورد اروپایی فرود بر روی ماه در حدود سال ۲۰۲۸ در ماموریت آرتمیس III ناسا انجام خواهد شد.

با این حال، همه چیز از منظر فناوری امیدوارکننده تر به نظر می رسد. اواخر سال گذشته آژانس فضایی اروپا (ESA) اعلام کرد مسابقه ای را برای توسعه وسایل نقلیه تجاری آغاز خواهد کرد حمل و نقل محموله به و از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تا سال ۲۰۲۸٫ جوزف اشباخر، مدیر کل ESA در آن زمان گفت که این گامی در جهت توسعه یک وسیله نقلیه سرنشین دار کاملاً ساخت اروپا خواهد بود.

این اولین باری است که اروپا یک وسیله نقلیه حمل و نقل خدمه ایجاد می کند. در حالی که در ابتدا مورد استفاده قرار می گرفت حمل و نقل انسان به و از ایستگاه فضایی بین‌المللی، اشباخر گفت که در آینده می‌تواند به مقاصد دیگری فراتر از مدار پایین زمین – به عبارت دیگر، پایگاه‌های روی ماه و مریخ نیز خدمت کند.

افتتاح این رقابت نشان دهنده تقویت بخش فضای خصوصی اروپا است، جایی که سازمان های دولتی با شرکت ها برای ارائه خدمات مهم مانند قابلیت پرتاب قرارداد می بندند. این مدل که توسط ناسا و SpaceX ایلان ماسک پیشگام شده است، ثابت شده است موفقیت چشمگیری در کاهش هزینه ها و تسریع در اکتشاف فضایی.


منبع: https://thenextweb.com/news/peregrine-nasa-european-spacetech-moon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *