فروشگاه بازی های Epic در اتحادیه اروپا و Fortnite iOS برنامه های خود را متوقف می کنند زیرا اپل حساب های توسعه دهندگان را ممنوع می کند

برنامه‌های اپیک برای راه‌اندازی نسخه‌ای از فروشگاه بازی‌های اپیک خود بر روی iOS در اتحادیه اروپا پس از اینکه اپل حساب توسعه‌دهنده‌اش را فسخ کرد و این شرکت را «به‌طور قابل تأیید غیرقابل اعتماد» خواند، متوقف شد. علاوه بر این، بازگشت بسیار مورد انتظار Fortnite به iOS نیز تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته است.

Epic اعلام کرد که خواهد بود راه اندازی نسخه iOS فروشگاه خود در اروپا در ماه فوریه، پس از تایید اپل از آن با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا مطابقت خواهد داشت از آن می خواهد که اجازه بارگذاری جانبی و بازارهای جایگزین را در دستگاه های خود بدهد. در حالی که تیم سوئینی، رئیس Epic، بلافاصله در واکنش به این اعلامیه در رسانه‌های اجتماعی غوغا کرد – اجرای برنامه‌ریزی شده اپل از قوانین اتحادیه اروپا را “آشغال داغ” نامید – Epic به زودی تأیید کرد که به طور رسمی یک حساب توسعه‌دهنده اپل دریافت کرده و نسخه‌ای از Epic خود را راه‌اندازی خواهد کرد. فروشگاه گیمز، که توسط اپیک گیمز سوئد اداره می‌شود، در سال جاری.

با این حال، اکنون Epic ادعا می کند که اپل حساب توسعه دهنده Epic Games Sweden AB خود را خاتمه داده است و از توسعه فروشگاه iOS جلوگیری کرده است. می گوید “نقض جدی DMA است و نشان می دهد که اپل قصد ندارد اجازه رقابت واقعی در دستگاه های iOS را بدهد.”


فروشگاه بازی های Epic در اتحادیه اروپا و Fortnite iOS برنامه های خود را متوقف می کنند زیرا اپل حساب های توسعه دهندگان را ممنوع می کندپخش خبر: آیا بازی Pokémon Legends: ZA عنوانی برای عرضه Switch 2 خواهد بود؟


پخش خبر: آیا بازی Pokémon Legends: ZA عنوانی برای عرضه Switch 2 خواهد بود؟

در مکاتبات بین اپل و Epic که به عنوان بخشی از اطلاعیه امروز به اشتراک گذاشته شده است، می توان دید که فیل شیلر اپل با تیم سوئینی برای اطمینان کتبی در ارتباط است که Epic قبل از تأیید حساب توسعه دهنده خود “با حسن نیت عمل می کند” و شیلر توجه را به “رنگارنگ” سوینی جلب می کند. کامنت‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی و اشاره به این که «در گذشته اپیک با اپل قراردادهایی منعقد کرده و سپس آن‌ها را شکسته است». حماسه، البته، بدنام انتخاب کرد دور زدن هزینه های اجباری قرارداد اپل اپ استور در سال ۲۰۲۰ با افزودن قابلیت پرداخت مستقیم درون بازی در فورتنایت – حرکتی که منجر به بوت شدن فورتنایت از اپ استور و دعوای حقوقی طولانی بین دو شرکت

سوینی در پاسخ به شیلر نوشت: «Epic و شرکت های تابعه آن با حسن نیت عمل می کنند و از تمام توافقات فعلی و آینده با اپل تبعیت خواهند کرد. با این حال، نامه بعدی تیم حقوقی اپل، پاسخ سوئینی را “کاملا ناکافی و غیرقابل اعتماد” خواند و افزود: “تاریخ نشان می‌دهد… که Epic غیرقابل اعتماد است”.

همچنین پاسخ سوئینی را «حداقل» و «کوتاه» می‌خواند و تأکید می‌کند که تضمین‌های او «به‌شدت تحت تأثیر حملات گسترده عمومی علیه سیاست‌های اپل، برنامه‌های انطباق و مدل کسب‌وکار اپل قرار گرفته است»، و افزود: «ارسال اخیر در دعوای قضایی استرالیا نشان می‌دهد که “Epic Games Sweden AB بخشی از یک تلاش جهانی برای تضعیف یا طفره رفتن از قوانین اپل است.” به این ترتیب، عضویت برنامه توسعه دهندگان Epic Games سوئد “فوراً لازم الاجرا” است.

حماسه پاسخ عمومی طولانی به تصمیم اپل ادعا می کند: “در فسخ [its] حساب توسعه دهنده، اپل در حال حذف یکی از بزرگترین رقبای بالقوه اپل اپ استور است. آنها توانایی ما را برای تبدیل شدن به یک رقیب بادوام تضعیف می کنند و به توسعه دهندگان دیگر نشان می دهند که چه اتفاقی می افتد زمانی که شما سعی می کنید با اپل رقابت کنید یا از اقدامات ناعادلانه آنها انتقاد کنید.”

Epic ادامه می‌دهد: «اگر اپل قدرت خود را در کنار گذاشتن بازار شخص ثالث از iOS به صلاحدید خود حفظ کند، هیچ توسعه‌دهنده معقولی حاضر به استفاده از فروشگاه برنامه شخص ثالث نخواهد بود، زیرا ممکن است در هر زمانی به‌طور دائم از مخاطبان خود جدا شوند. ”

به طور خلاصه، انتظار نداشته باشید که به زودی نسخه iOS فروشگاه Epic Games یا نسخه iOS را برای Fortnite مشاهده کنید (اگرچه نسخه دوم همچنان در پلتفرم موجود است. از طریق Xbox Cloud Gamingو احتمالاً کشمکش های حقوقی اپیک با اپل هنوز به پایان نرسیده است.


منبع: https://www.eurogamer.net/epics-game-store-and-fortnite-ios-plans-for-eu-stall-as-apple-bans-developer-account?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *