گزارش می‌گوید دولت هلند یک کارگروه مخفی را برای حفظ ASML در هلند راه‌اندازی کرد

گزارش می‌گوید دولت هلند یک کارگروه مخفی را برای حفظ ASML در هلند راه‌اندازی کرد

طبق گزارش ها، دولت هلند یک کارگروه مخفی را برای نگهداری غول تراشه ASML در هلند راه اندازی کرده است.

بر اساس گزارشات، این کارگروه با نام “عملیات بتهوون” برای رفع ترس ASML در مورد فضای کسب و کار محلی تشکیل شد. تلگراف.

روزنامه هلندی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی توسعه در خارج از هلند است. فرانسه به عنوان یک مقصد بالقوه مطرح شد.

چنین حرکتی تأثیر عمیقی بر جای خواهد گذاشت. ASML است اروپا با ارزش ترین فن آوری شرکت. همچنین این تنها سازنده دستگاه های لیتوگرافی EUV در جهان است که برای تولید پیشرفته ترین تراشه های کامپیوتری ضروری هستند.

این قابلیت های منحصر به فرد، ASML را به داخل سوق داده است جنگ تراشه ها بین چین و آمریکا تحت اخیر دستورات دولتیاین شرکت مجبور شد ارسال ماشین آلات خود به چین را محدود کند.

کارگروه جدید به چالش دیگری می پردازد که دارای یک جزء سیاسی کاملاً متفاوت است.

جستجوی استعدادهای ASML

ASML نه تایید و نه رد کرده است که در حال بررسی جابجایی است، اما این شرکت نگرانی هایی را در مورد شرایط در هلند مطرح کرده است.

یکی شامل طرحی برای حذف تدریجی اعتبارات مالیاتی برای مهاجران سابق است. یکی دیگر از محدودیت‌های مهاجرت ناشی می‌شود که تحت برنامه‌های گیرت ویلدرز، رهبر راست افراطی، که سال گذشته پیروزی شوکه‌کننده‌ای در انتخابات داشت، تشدید می‌شود.

ASML هشدار می دهد که قوانین دسترسی به استعدادهای برتر را مسدود می کند.

پیتر ونینک، مدیرعامل این شرکت در ژانویه به RTL گفت: «در نهایت، ما تنها در صورتی می‌توانیم این شرکت را توسعه دهیم که افراد واجد شرایط کافی وجود داشته باشند.

ما ترجیح می دهیم این کار را در اینجا انجام دهیم، اما اگر نتوانیم آن افراد را به اینجا بیاوریم، آن افراد را در اروپای شرقی یا آسیا یا در ایالات متحده خواهیم داشت.»

مطابق با تلگراف، عملیات بتهوون برای رفع این نگرانی ها شکل گرفت. اگرچه دولت هلند هنوز وجود این گروه ضربت را تایید نکرده است، اما فاش کرده است که مذاکرات “فشرده” با ASML در حال انجام است.

میکی آدریانس، وزیر امور اقتصادی کشور، به رویترز گفت که او چهارشنبه با ونینک ملاقات می کرد.

او گفت: “من نمی دانم که آیا آنها می روند یا نه.” “آنها می خواهند رشد کنند. و آنها می خواهند در چنین میزانی رشد کنند، این به زیرساخت های ما فشار می آورد.

“به همین دلیل است که ما با آنها بسیار فشرده صحبت می کنیم. چون می خواهیم بفهمیم، آیا این چیزی است که می توانیم حل کنیم؟”

گفت‌وگوهای کنونی می‌تواند پاسخی لحظه‌ای بدهد.


منبع: https://thenextweb.com/news/dutch-government-task-force-asml-netherlands

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *