فروش آیفون در چین ۲۴ درصد در شش هفته اول سال ۲۰۲۴ کاهش یافت

مال اپل آیفون فروش در چین در شش هفته اول سال جاری کاهش قابل توجهی داشته است که باعث شد این کشور عنوان پرفروش‌ترین سازنده گوشی هوشمند چین را به یک فروشنده محلی از دست بدهد.

فروش آیفون در چین ۲۴ درصد در شش هفته اول سال ۲۰۲۴ کاهش یافت
فروش آیفون ۲۴ درصد کاهش یافت و اپل را به رتبه چهارم در میان سازندگان گوشی هوشمند در این کشور رساند. تحقیق متقابل. Vivo به لطف موفقیت خود در بخش بودجه بازار، جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که هر دو شرکت به دلیل کاهش ۷ درصدی در کل بازار چین که از اثرات کاهش تورم در سراسر کشور رنج می‌برد، گوشی‌های کمتری می‌فروشند.

در همین حال، هواوی به لطف محبوبیت سری Mate 60 خود، سهم بازار خود را از ۹٫۴ درصد به ۱۶٫۵ درصد افزایش داد. بر اساس داده های Counterpoint، اپل ۱۵٫۷ درصد از سهم بازار را به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. به گفته تحلیلگران، رشد کلی احتمالاً در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به دلیل کاهش هزینه ها و عرضه چند محصول جدید در قرمز باقی خواهد ماند.

به گزارش کانترپوینت، آیفون اپل در چند هفته اول سال به دلایل مختلفی با مشکل مواجه شد. منگمنگ ژانگ، تحلیلگر ارشد می گوید: «در درجه اول، با رقابت سختی از سوی هوآوی در حال احیا مواجه شد، در حالی که قیمت های تهاجمی مانند OPPO، vivo و شیائومی در وسط تحت فشار قرار گرفت.

“اگر چه آیفون ۱۵ دستگاه فوق‌العاده‌ای است و هیچ ارتقای قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی ندارد، بنابراین مصرف‌کنندگان در حال حاضر احساس خوبی دارند که آیفون‌های نسل قدیمی‌تر را نگه دارند.»

فروشندگان اپل در چین بوده اند به طور فزاینده ای به تخفیف ها وابسته است تغییر سهام آیفون ۱۵ در بازاری که وارد یک وضعیت ناخوشایند عمومی شده است. تخفیف ها به دنبال تخفیف های اپل بود کاهش قیمت نادر در وب سایت خود قبل از تعطیلات سال نو قمری در ماه فوریه.

فروش اپل در چین در سه ماهه منتهی به دسامبر با ۱۳ درصد کاهش به ۲۰٫۸ میلیارد دلار رسید که کمتر از ۲۳٫۵ میلیارد دلار پیش بینی شده توسط تحلیلگران است و پیش بینی ها برای بهبود سریع در سال ۲۰۲۴ چندان خوش بینانه به نظر نمی رسد.

جمع بندی های مرتبط: آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو
برچسب ها: چین، نقطه مقابل
انجمن های مرتبط: آیفون


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/05/china-iphone-sales-slump-early-2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *