چگونه فم تک شکاف جنسیتی در داده های سلامت را از بین می برد

از لحاظ تاریخی، سلامت زنان در جایگاه دومی نسبت به مردان قرار گرفته است شکاف جنسیتی مداوم در داده ها، تحقیقات و آزمایشات بالینی. موجی از نوآوران فم تک ممکن است در نهایت تعادل را به ارمغان بیاورد.

از جمله آنها Elina Berglund Scherwitzl، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Natural Cycles، پیشرو در پیشگیری از بارداری در جهان است. برنامه.

او به TNW می‌گوید: «ما به شرکت‌های بیشتری نیاز داریم که صرفاً بر سلامت زنان و مسائل زنان تمرکز کنند، زیرا این چیزی است که در نهایت شکاف جنسیتی را جبران می‌کند.

Berglund Scherwitzl یک فیزیکدان ذرات و کارآفرین سوئدی است. شایان ذکر است، او بخشی از تیمی بود که جایزه نوبل را برای کشف ذره هیگز بوزون در سرن در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد. در همان سال، او در کنار همسرش شرکت Natural Cycles را پایه گذاری کرد.

Berglund Scherwitz می گوید که حرکت از فیزیک به کارآفرینی تصمیم آسانی نبود. همه چیز از زمانی شروع شد که او به دنبال یک روش پیشگیری از بارداری فعال و بدون هورمون برای خودش بود. او سپس متوجه شد که “نیاز برآورده نشده عظیم” برای چنین محصولی در سراسر جهان وجود دارد.

چگونه فم تک شکاف جنسیتی در داده های سلامت را از بین می برد

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

الینا برگلوند شرویتسل. اعتبار: چرخه های طبیعی

Natural Cycles تنها روش دیجیتالی پیشگیری از بارداری است که توسط هر دو تنظیم کننده محصولات بهداشتی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تایید شده و به عنوان یک دستگاه پزشکی شناخته شده است.

راه حل این شرکت اساساً به زنان کمک می کند تا باروری خود را با اندازه گیری دمای بدنشان – که در طول چرخه قاعدگی در نوسان است و در طول تخمک گذاری افزایش می یابد – ردیابی کنند. چرخه های طبیعی الگوریتم (که در ابتدا توسط خود Berglund Scherwitz توسعه یافت) دما را تجزیه و تحلیل می کند داده ها برای تایید و پیش بینی تخمک گذاری

به این ترتیب، کاربران می‌دانند که چه زمانی از محافظت اضافی ضد بارداری استفاده کنند، بدون اینکه به آن وابسته باشند روش های مبتنی بر هورمون. با استفاده از همین فرآیند، کاربران می توانند بارداری را نیز برنامه ریزی کنند.

قدرت داده ها در سلامت زنان

Berglund Scherwitz می گوید: «در مورد مطالعات بالینی و به طور کلی داده ها قطعاً شکاف جنسیتی وجود دارد.

مطالعات نشان می دهد این شکاف‌ها در کل زنجیره ارزش داده‌ها گسترش می‌یابد: از درک نیازهای بهداشتی زنان و تشخیص تا جمع‌آوری اطلاعات در سطح ملی، و ترجمه بینش‌ها به مطالعات جهانی.

در نتیجه، زنان نه تنها در مقایسه با مردان کمتر تشخیص داده می شوند، بلکه ۲۵ درصد بیشتر از عمر خود را صرف سلامتی ضعیف می کنند. مطابق با مجمع جهانی اقتصاد وقتی صحبت از سلامت باروری به ویژه می شود، شرایطی مانند اندومتریوز، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، و حتی یائسگی به شدت کمتر یا اشتباه تشخیص داده می شوند.

«کاربران ما بدن خود را می شناسند و می فهمند که در داخل چه می گذرد.

تامین اطلاعات کافی در مورد سلامت زنان برای بازگرداندن تعادل بسیار مهم است. Berglund Scherwitz می‌گوید: «بدن این زن برای مدت طولانی مورد بررسی قرار نگرفته و از تمرکز خارج شده است – و ما باید به دنبال آن باشیم.

یکی از راه هایی که داده ها می توانند کمک کنند، اندازه گیری اثربخشی درمان ها است. Berglund Scherwitz توضیح می دهد که در مورد کنترل تولد به طور خاص، با یک محصول دیجیتالی و سنگین مانند Natural Cycles، می توان اثربخشی را “در زمان واقعی و با هزینه بسیار بیشتر” ارزیابی کرد.

این شرکت می تواند مستقیماً تأثیر راه حل خود را بر اساس پارامترهای مختلف مانند سن، جمعیت و کشور ارزیابی و مطالعه کند. این برخلاف روش‌های دارویی سنتی است که بینشی درباره نحوه عملکرد قرص‌ها در زندگی واقعی پس از انتشار ندارند.

یکی دیگر از مزایای کلیدی داده ها افزایش آگاهی در مورد بدن و سلامت زنان است. Berglund Scherwitz می گوید: «کاربران ما بدن خود را می شناسند و درک می کنند که در داخل چه می گذرد – و این چیزی است که آنها احساس می کنند بسیار قدرتمند است. او می افزاید که این دانش همچنین می تواند پیشگیری را فعال کند و بینش هایی را در مورد شرایطی از جمله PCOS و یائسگی ارائه دهد.

نیاز به حفظ حریم خصوصی داده ها

Berglund Scherwitz می‌گوید: «حریم خصوصی داده‌ها و داده‌های حساس موضوع حساسی است، اما ما باید به درستی از آن استفاده کنیم تا اجازه دهیم توانمندسازی اتفاق بیفتد.

برنامه‌های ردیابی پریود و باروری در چند سال گذشته در حال افزایش بوده‌اند – و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی نیز همینطور.

متعدد مطالعات چنین برنامه‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های حساس قاعدگی و جنسی با اشخاص ثالث مورد بررسی قرار داده‌اند – به‌ویژه در پی واژگونی Roe v. Wade در ایالات متحده.

کاربران اپلیکیشن نیز نگرانی هایی را ابراز کرده اند. در یک نظرسنجی توسط تنظیم کننده حریم خصوصی داده های بریتانیا (ICO)، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان بر مسائل مربوط به امنیت داده ها، شفافیت در استفاده از داده ها و افزایش تبلیغات مرتبط با باروری تاکید کردند.

Berglund Scherwitz توضیح می دهد که شفافیت در مورد نحوه استفاده از داده ها یک جنبه حیاتی برای ایجاد اعتماد مصرف کننده و محافظت از کاربران است.

جنبه دیگر ایجاد فرآیندهای درست است که حفاظت از داده ها را تضمین می کند.

برای چرخه‌های طبیعی این به معنای استفاده از داده‌های ناشناس و غیرقابل شناسایی در طول مطالعات بالینی و عملکرد داخلی بر اساس نیاز به دانستن است. پس از واژگونی Roe v. Wade، این شرکت همچنین یک حالت ناشناس را برای کاربران پیاده سازی کرد که داده های مربوط به باروری را از اطلاعات شخصی در پایگاه داده جدا می کند.

Berglund Scherwitz می افزاید: «این همچنین در مورد مدل کسب و کار است. “ما یک برنامه مبتنی بر اشتراک هستیم، بنابراین نیازی به کسب درآمد از داده ها نداریم.”

ترکیب داده ها با هوش مصنوعی

Berglund Scherwitz می‌گوید که به قدرت آن اعتقاد راسخ دارد هوش مصنوعیبا این استدلال که ترکیبی از داده‌های با کیفیت بالا با الگوریتم‌های پیشرفته، آینده سلامتی را ارتقا می‌دهد.

این ترکیب همچنین پتانسیل فوق‌العاده‌ای را در کاربردهای متعدد مراقبت‌های بهداشتی از خود نشان می‌دهد پیش بینی بیماری به تشخیص و رفتار.

Natural Cycles از چندین الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده می کند که اصلی ترین آنها الگوریتم باروری است. این پنجره بارور را با استفاده از دما، آزمایش‌های اختیاری LH (هورمون لوتئین‌کننده) و داده‌های دوره شناسایی می‌کند – ارائه تجزیه و تحلیل شخصی.

برای تعیین شروع پنجره باروری، الگوریتم چرخه های گذشته را بر اساس طول چرخه، طول مراحل چرخه و میانگین روز تخمک گذاری تجزیه و تحلیل می کند. سپس تخمک گذاری را با استفاده از داده های دما برای مشخص کردن انتهای پنجره تایید می کند.

این شرکت ادعا می کند الف ۹۳ درصد اثربخشی با استفاده معمولی، که می گوید معادل قرص ضد بارداری و برتر از کاندوم است. فقط با ایمپلنت های ضد بارداری و دستگاه های داخل رحمی (IUD) بهتر عمل می کند.

در سمت راست: روزهای غیر بارور با رنگ سبز مشخص شده اند. در سمت راست: اندازه گیری دمای روزانه. اعتبار: چرخه های طبیعی

به گفته Berglund، ورود فن‌آوری‌های جدید و استارت‌آپ‌ها در فم‌تک، این بخش را به یک سطح هیجان‌انگیز جدید سوق داده است.

برای کارآفرینان آینده در این فضا، او توصیه های زیر را دارد:

“داده های بالینی مناسب را بگیرید، مطالعات بالینی انجام دهید، و فرآیندهای نظارتی را دنبال کنید. و به این ترتیب، اطمینان حاصل کنید که محصولی که به دست کاربران می رسد قوی است.”

Eline Berglund Scherwitz در مراسم امسال سخنرانی می کند کنفرانس TNW در ۲۰-۲۱ ژوئن در آمستردام! اگر شما هم می‌خواهید این رویداد را تجربه کنید (و به تیم تحریریه ما سلام کنید!)، ما چیز خاصی برای خوانندگان وفادار خود داریم. در هنگام تسویه حساب از کد TNWXMEDIA استفاده کنید تا ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنید پاس کسب و کار، پاس سرمایه گذار یا بسته های راه اندازی (بوت استرپ & افزایش مقیاس). ما همچنین ۵۰٪ تخفیف برای آن ارائه می دهیم زنان در فناوری بلیط.


منبع: https://thenextweb.com/news/how-femtech-closing-gender-gap-health-data

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *