فشار بزرگ هوش مصنوعی اپل که توسط کسب استارت‌آپ‌ها و آگهی‌های شغلی مشخص می‌شود

طبق گزارش جدید اپل، اپل بی سر و صدا مجموعه ای از خریدها و استخدام کارکنان مرتبط با هوش مصنوعی را انجام داده است تا هوش مصنوعی روی دستگاه را به آیفون های نسل بعدی خود بیاورد. فایننشال تایمز.

فشار بزرگ هوش مصنوعی اپل که توسط کسب استارت‌آپ‌ها و آگهی‌های شغلی مشخص می‌شود
بر اساس این گزارش، نشانه‌ها حاکی از آن است که اپل بر روی «مقابله با مشکل فناوری اجرای هوش مصنوعی از طریق دستگاه‌های تلفن همراه» تمرکز کرده است. به همین منظور، چندین استارتاپ مرتبط با هوش مصنوعی را خریداری کرده است، آخرین مورد در اوایل سال گذشته زمانی که WaveOne مستقر در کالیفرنیا را خریداری کرد، که فشرده‌سازی ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد.

بر اساس یادداشت تحقیقاتی اخیر مورگان استنلی، تقریباً نیمی از پست‌های شغلی هوش مصنوعی اپل شامل عبارت «یادگیری عمیق» است که به الگوریتم‌های مورد استفاده برای تقویت هوش مصنوعی مولد مربوط می‌شود.

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که اپل در حال آزمایش آن بوده است مدل زبان بزرگ “آژاکس”. (LLM) از اوایل سال ۲۰۲۳، اما برخلاف LLM هایی مانند ChatGPT OpenAI، هدف اصلی اپل توسعه هوش مصنوعی مولد است که به جای اینکه توسط سرویس های ابری در مراکز داده، به صورت محلی روی دستگاه کار کند.

چالش در دستیابی به این هدف شامل بهینه سازی LLM در عین کاهش اندازه آن و همچنین اتکای بیشتر به سخت افزار موبایل با کارایی بالا و تراشه های سیلیکونی سریعتر اپل است. به عنوان مثال، گفته می شود اپل در حال برنامه ریزی است ارتقاء قابل توجه به میکروفون آیفون ۱۶ برای بهبود تجربه سیری جدید با هوش مصنوعی.

همین ماه گذشته، محققان هوش مصنوعی اپل اعلام کردند که موفق به ایجاد یک موفقیت کلیدی در استقرار مدل‌های زبان بزرگ (LLM) بر روی آیفون‌ها و سایر دستگاه‌های اپل با حافظه محدود با ابداع یک تکنیک خلاقانه استفاده از حافظه فلش.

گفته می‌شود که اپل در برنامه‌ریزی خود قرار است مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود (WWDC) در ماه ژوئن، زمانی که iOS 18 پیش‌نمایش می‌شود، معرفی کند. تحلیلگران مورگان استنلی انتظار دارند که نرم‌افزار موبایل برای فعال‌سازی هوش مصنوعی مولد طراحی شده و می‌تواند شامل دستیار صوتی آن Siri باشد که از یک LLM پشتیبانی می‌کند.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/24/apple-big-ai-push-startup-acquisitions/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *