فشار بزرگ چین برای استفاده انبوه از هوش مصنوعی: تایید ۱۴ LLM برای انتشار عمومی، بیش از ۴۰ مورد در ۶ ماه گذشته

پکن از مردم چین می‌خواهد که به همراه صنایع کوچک چینی از هوش مصنوعی استفاده کنند و در مقیاس وسیع از آن استفاده کنند. این کشور کمونیستی، که کنترل دقیقی بر نوع LLM ها و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در دسترس عموم دارد، کنترل خود را سست کرده و اجازه می دهد انواع LLM ها برای عموم منتشر شوند.

چین اکنون مجوز اولین دسته از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را در سال جاری اعطا کرده است که یک گام مهم در چشم‌انداز هوش مصنوعی این کشور را نشان می‌دهد.

همانطور که در رسانه های محلی و اطلاعیه های شرکت گزارش شده است، با ۱۴ LLM و برنامه های سازمانی که برای استفاده تجاری چراغ سبز دریافت کرده اند، بازیگران بزرگ فناوری مانند Xiaomi، Beijing Fourth Paradigm Technology Co و ۰۱٫AI جزو ذینفعان هستند. این تعداد کل برنامه های LLM و هوش مصنوعی موجود در کشور را به ۴۰ می رساند.

این اقدام به دنبال الزام پکن که در آگوست سال گذشته اجرا شد، برای شرکت‌های فناوری برای دریافت تاییدیه نظارتی قبل از در دسترس قرار دادن LLM‌های خود در دسترس عموم است. این رویکرد نشان دهنده تمرکز دوگانه چین بر پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در عین حفظ نظارت و کنترل است.

دسته‌ای که به تازگی تایید شده شامل LLM‌های خاص صنعت می‌شود که برخلاف مدل‌های عمومی‌تر هوش مصنوعی در تاییدیه‌های قبلی، نشان‌دهنده تغییر به سمت استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی در شرکت‌ها است.

برنامه‌های کاربردی قابل‌توجهی که در این ماه تأیید شده‌اند عبارتند از یک ابزار پرداخت هوشمند رزومه از Zhaopin، یک پلتفرم استخدام آنلاین چینی، و ربات‌های چت از Beijing Zhidemai Tech و iReader Technology که به ترتیب در خدمات تجارت الکترونیک و محتوای موبایل تخصص دارند.

این تاییدیه ها پس از انتشار اولیه خدمات هوش مصنوعی مولد برای عموم مردم در آگوست گذشته، مصادف با تاسیس موسسه استاندارد الکترونیکی چین، یک نهاد دولتی که وظیفه اجرای استاندارد ملی برای LLM ها را بر عهده دارد، می باشد.

عجله چین برای توسعه محصولات هوش مصنوعی پس از موفقیت جهانی ChatGPT OpenAI در سال ۲۰۲۲ شتاب بیشتری گرفت. در آن زمان، چین دارای ۱۳۰ LLM بود که ۴۰ درصد از کل جهانی را تشکیل می داد و طبق دلالی ها تنها پس از ایالات متحده با ۵۰ درصد سهم قرار داشت. CLSA. Ernie Bot Baidu، یک چت ربات برجسته مانند ChatGPT، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را در دسامبر گزارش کرد که نمونه ای از پذیرش گسترده عوامل مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی در چین است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/chinas-big-push-for-mass-use-of-ai-approves-14-llms-for-public-release-over-40-in-last-6-months-13666462.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *