فناوری تحریک مغز ۵ میلیون یورو برای مبارزه با افسردگی در خانه برنده می شود

افسردگی تقریباً تأثیر می گذارد ۲۸۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان، و به طور نامتناسبی بر جمعیت زنان تأثیر می گذارد – ۵۰٪ در زنان شایع تر از مردان است. درمان ها از روان درمانی و تنظیم سبک زندگی گرفته تا داروهای ضد افسردگی و مفاهیم تجربی تر: درمان های تحریک مغزی را شامل می شود.

سوما، یک پزشک استارت آپ مستقر در هلسینکی، فنلاند، بر روی دومی متمرکز شده است. این شرکت یک دستگاه تحریک مغز قابل حمل برای تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (tDCS).

دستگاه نورومدولاسیون آن در حال حاضر بیشترین تجویز tDCS درمانی در سراسر جهان است و بیش از ۲۰۰۰۰ نفر تحت درمان قرار گرفته اند. سوما امروز اعلام کرد که رشد بیشتری را تضمین کرده است منابع مالی ۵ میلیون یورو برای توسعه بیشتر محصول و گسترش در بازارهای جدید و موجود.

tDCS برای افسردگی چیست؟

tDCS نوعی نورومدولاسیون (فرایند تنظیم فعالیت سیستم عصبی با کنترل سطوح فیزیولوژیکی نورون ها) است که از جریان الکتریکی کم برای تحریک بخش های خاصی از مغز استفاده می کند.

بنابراین، پوشیدن کلاه شنا با الکترود دقیقاً چگونه علائم افسردگی را کاهش می دهد؟ جریان‌های الکتریکی ملایمی که از طریق کلاهک اعمال می‌شود می‌تواند بر فعالیت سلول‌های مغزی خاص که مسئول آزاد کردن انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط با خلق و خو هستند، تأثیر بگذارد. علاوه بر این، یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ منتشر شده در نیچر دریافتند که مجموعه‌های خاصی از tDCS ماده خاکستری بیشتری تولید می‌کند که جزء کلیدی بافت عصبی مغز است. در مناطقی از مغز که با از دست دادن ماده خاکستری ناشی از افسردگی مرتبط است.

فناوری تحریک مغز ۵ میلیون یورو برای مبارزه با افسردگی در خانه برنده می شود
Sooma در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. اعتبار: Sooma

Tuomas Neuvonen، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Sooma، گفت: “هرکسی که با افسردگی مبارزه می کند، شایسته فرصتی برای فردایی روشن تر است.” وی افزود: “ما تلاش می کنیم به ویژه به افرادی که تحت درمان دارویی قرار دارند، یا افرادی که دسترسی محدودی به روان درمانی دارند، دسترسی پیدا کنیم و اطمینان حاصل کنیم که همه افرادی که از افسردگی رنج می برند به بهترین مراقبت های ممکن دسترسی دارند.”

در حالی که دستگاه سوما ممکن است در خانه استفاده شود، درمان فقط با نسخه است. بیماران می توانند از آن به عنوان یک مداخله مستقل یا در ترکیب با سایر درمان ها استفاده کنند. این سیستم با یک پلتفرم دیجیتال جفت می‌شود که به پزشکان اجازه می‌دهد تا بر میزان پیروی بیماران از درمان تجویز شده نظارت کنند و آن را با نیازهای فردی تطبیق دهند.

گواهی FDA با ردیابی سریع

این استارت‌آپ همچنین می‌خواهد به پر کردن شکاف مراقبت از سلامت روان در ایالات متحده، پس از تعیین دستگاه‌های موفق FDA کمک کند. این یک شناسه است که بیان می‌کند که یک دستگاه باید گواهینامه سریع برای دسترسی بیمار دریافت کند، زیرا پتانسیل آن برای ارائه درمان مؤثرتر از روش استاندارد مراقبت است.

بیماران می توانند درمان را خودشان در منزل انجام دهند. اعتبار: سوما

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

نئوونن گفت که دریافت تاییدیه FDA نه تنها درمان را برای بیماران در سراسر ایالات متحده باز می کند، بلکه به عنوان مهر تاییدی برای تنظیم کننده ها در سراسر جهان عمل می کند. گواهینامه مقررات دستگاه

دور سرمایه‌گذاری ۵ میلیون یورویی توسط سرمایه‌گذار مشهور اسکاندیناوی Voima Ventures رهبری شد که صندوق سلامت Verge HealthTech مستقر در سنگاپور و سرمایه‌گذار فعلی Stephen Industries، یک دفتر خانوادگی مستقر در هلسینکی که در فناوری سلامت و سایر راه‌حل‌های فناوری تاثیرگذار سرمایه‌گذاری می‌کند، به آنها پیوست.


منبع: https://thenextweb.com/news/brain-stimulation-tech-wins-e5m-to-fight-depression-at-home

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *