فولکس واگن ChatGPT را برای مکالمات با هوش مصنوعی به خودروهای خود می آورد، اما آیا این ایده خوبی است؟

فولکس واگن انتخاب کرد CES 2024 به عنوان پلت فرمی برای راه اندازی قابلیت های ChatGPT آینده در وسایل نقلیه خود، بیان می کند که چت ربات هوش مصنوعی در محدوده شناسه وسایل نقلیه الکتریکی خود (از طریق به روز رسانی هوایی در وسایل نقلیه قابل اجرا)، و همچنین در Tiguan، Passat ارائه خواهد شد. و خودروهای موتور احتراق داخلی گلف در اواخر امسال.

برای انجام این کار، فولکس واگن با Cerence همکاری کرده است تا از پلتفرم هوش مصنوعی Chat Pro “درجه خودرو” خود استفاده کند که ادغام ChatGPT را ممکن می کند. این امر دستیار صوتی IDA موجود در آلمان را گسترش می‌دهد تا اکنون بتواند با پیام‌های گفتاری طبیعی هم برای کنترل عملکرد خودرو و هم برای جستجوهای گسترده‌تر مقابله کند.

فولکس‌واگن ادعا می‌کند که اولین «تولیدکننده حجم» است که این کار را انجام می‌دهد، اگرچه برند برتر سیتروئن، DS Automobiles، سیستم مشابهی را اواخر سال گذشته اعلام کرد.

به شیوه واقعی CES، شاهد ویدیویی شیک از بازیگر یوان مک گرگور بودیم که از IDA – و در نتیجه ChatGPT – در مورد لباس‌های لباس رسمی طبقه‌بندی می‌شوند، از کجا می‌توان یکی را خرید و سپس «لیست پخش اسکاتلندی» آهنگ‌هایش را درخواست کرد.

علاوه بر این نوع سوالات عمومی، که فولکس واگن می گوید برای اطمینان از “بالاترین سطح حفاظت از داده ها” فورا حذف می شوند، رانندگان و سرنشینان می توانند کارهایی مانند کنترل دمای داخل کابین را با جملات مبهم انجام دهند، مانند “سرد شدم”. “، و همچنین مسیر به مکان ها با استفاده از گفتار طبیعی.

علاوه بر این، سیستم می‌تواند تعیین کند چه کسی درخواست را انجام داده است، چه راننده یا سرنشین جلو، و برای مثال، دما را فقط در آن منطقه تنظیم می‌کند.

استفاده از مدل زبان بزرگ Cerence همچنین به این معنی است که فناوری می تواند آنچه را که از یک درخواست نیاز است رمزگشایی کند، با نمایش بیشتر روی صحنه نشان می دهد که
پرس و جو “من به دارو نیاز دارم” به نزدیکترین داروخانه هدایت می شود، در حالی که “من می خواهم مرغ کره بخورم” رستوران های هندی نزدیک را پیشنهاد می کند.

سپس مدیران فولکس‌واگن با درخواست دستور پخت مرغ کره‌ای یک قدم جلوتر رفتند، که ChatGPT فوراً آن را تحویل داد و به دنبال آن داستانی درباره دایناسورها با صدای رباتیک یکنواخت و کمی خزنده سیستم خوانده شد تا «بچه‌های پشت» را سرگرم کند. چرا کسی این را در هنگام رانندگی می خواهد، فراتر از ما است، اما کار کرد.

مسابقه تسلیحاتی دستیار هوش مصنوعی

فولکس واگن ChatGPT را برای مکالمات با هوش مصنوعی به خودروهای خود می آورد، اما آیا این ایده خوبی است؟

(اعتبار تصویر: فولکس واگن)

هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی هوشمند به سرعت در حال تبدیل شدن به موضوع تکرارشونده CES امسال هستند و تعدادی از تولیدکنندگان این واقعیت را برجسته می‌کنند که با شرکای هوش مصنوعی همکاری می‌کنند تا این ویژگی‌ها را به خودروهای خود وارد کنند.

اما جای تعجب است که فولکس‌واگن اولین شرکتی است که ظاهراً برای یکپارچه‌سازی ChatGPT عجله می‌کند، شاید پاسخی به بازخورد منفی تا حد زیادی در مورد سیستم اطلاعات-سرگرمی که در جدیدترین محدوده ID خودروهای الکتریکی خود یافت می‌شود.

یک کابوس بالقوه حریم خصوصی؟ فولکس‌واگن نمی‌گوید، زیرا Cerence Chat Pro تضمین می‌کند که ChatGPT به هیچ اطلاعات خودرو دسترسی ندارد.

این خودروساز آلمانی همچنین می‌گوید که امکان فیلتر کردن یا مسدود کردن محتوای «نامناسب» وجود دارد، اگرچه نمی‌تواند این را نشان دهد، زیرا باید محتوای نامناسب گفته شده را تولید کند، و این برای مخاطبان CES مناسب نیست.

با توجه به اینکه ChatGPT هنوز در مراحل ابتدایی است و مستعد آن است به سوالات به درستی پاسخ نمی دهدبه نظر می رسد فولکس واگن کمی عجولانه است که این را همانطور که هست زنده کند. از طرف دیگر مرسدس بنز شلوغ است اجرای یک برنامه بتا برای اینکه ببینیم آیا واقعاً کار می کند یا خیر.

ما همه جدیدترین ها را پوشش می دهیم اخبار CES از نمایش همانطور که اتفاق می افتد. برای داستان‌های بزرگ در همه چیز از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، وسایل خانه هوشمند و جدیدترین‌های هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/volkswagen-brings-chatgpt-to-its-cars-for-ai-conversations-but-is-that-a-good-idea

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *