فیس بوک غرق در تبلیغات جعلی جعلی به عنوان نخست وزیر بریتانیا شد

فیسبوک در آستانه انتخابات عمومی بریتانیا که قرار است در سال جاری برگزار شود، مملو از تبلیغات جعلی بود که یک ریشی سوناک را نشان می داد. تحقیقات انجام شده توسط شرکت ارتباطات Fenimore Harper. این شرکت در ماه گذشته ۱۴۳ آگهی مختلف جعل هویت نخست وزیر بریتانیا را در این شبکه اجتماعی پیدا کرد و معتقد است که این آگهی ممکن است بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر را دریافت کرده باشد. همچنین گفته شده است که بودجه برای تبلیغات از ۲۳ کشور از جمله ترکیه، مالزی، فیلیپین و ایالات متحده تامین شده است و مبلغ جمعی هزینه شده برای تبلیغ آنها از ۸ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۴، ۱۶۵۰۰ دلار بوده است.

مانند روزنامه گاردین یادداشت، یکی از تبلیغات جعلی نشان داد بی بی سی خبری که در آن سوناک گفت که دولت بریتانیا تصمیم گرفته است در یک اپلیکیشن بازار سهام که توسط ایلان ماسک راه اندازی شده است، سرمایه گذاری کند. سپس آن کلیپ ظاهراً به یک جعلی مرتبط است بی بی سی صفحه خبری تبلیغ کلاهبرداری سرمایه گذاری این ویدیو در Fenimore Harper’s جاسازی شده است سایت اینترنتیاگر بیننده هنگام صحبت کردن به دهان افراد خیلی دقیق نگاه نکند، بسیار واقع بینانه به نظر می رسد. کسی که نمی‌داند دیپ‌فیک چیست، می‌تواند به راحتی فریب بخورد و فکر کند که ویدیو قانونی است.

این شرکت می گوید این است "اولین تبلیغ گسترده پولی یک ویدیوی جعلی عمیق از یک شخصیت سیاسی بریتانیا." گفته می‌شود، متا مدت‌هاست که با اطلاعات نادرست انتخاباتی در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود مبارزه می‌کند. یک سخنگوی گفت روزنامه گاردین که "اکثریت قریب به اتفاق" از تبلیغات قبل از انتشار گزارش فنیمور هارپر غیرفعال شد "کمتر از ۰٫۵ درصد از کاربران بریتانیایی هر تبلیغی را مشاهده کردند که به صورت زنده منتشر شد."

متا اعلام کرد در اواخر سال گذشته، از تبلیغ‌کنندگان می‌خواست که افشا کنند که آیا تبلیغاتی که ارسال می‌کنند، در صورتی که ماهیت سیاسی یا اجتماعی داشته باشند، به صورت دیجیتالی تغییر کرده‌اند. قرار است اجرای این قانون را امسال آغاز کند، احتمالاً به این امید که بتواند به کاهش انتشار اخبار جعلی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایالات متحده کمک کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/facebook-was-inundated-with-deepfaked-ads-impersonating-uks-prime-minister-143009584.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/facebook-was-inundated-with-deepfaked-ads-impersonating-uks-prime-minister-143009584.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *