فیلم خیره کننده اعماق دریا که دانشمندان در سال ۲۰۲۳ فیلمبرداری کردند

زیر ۱۰۰۰ متر، اقیانوس برای همیشه تاریک است.

نور خورشید نمی تواند به این اعماق نفوذ کند، اما با کاشفان روباتیک، دانشمندان می توانند به طور موقت این قلمرو سیاه را روشن کنند و دنیای دریاهای عمیق پر از شاخک، درخشان، و زندگی تقریبا بیگانه.

در اینجا برخی از جذاب‌ترین فیلم‌های اعماق دریا است که توسط دانشمندان در سال ۲۰۲۳ ثبت شده است. اکتشافات به اعماق دریا به طور منظم با مشاهده‌های بسیار نادر یا بی‌سابقه بازمی‌گردند.

درک سوورز، یکی از رهبران ماموریت اکتشاف اقیانوس اداره ملی اقیانوسی و جوی، سال گذشته به Mashable گفت: “ما همیشه وقتی به اعماق دریا می رویم چیزهایی را کشف می کنیم. شما همیشه چیزهایی را پیدا می کنید که قبلاً ندیده اید.” .

عمیق ترین ماهی که تا به حال در فیلم گرفته شده است

در یک قلمرو خصمانه از اقیانوسجایی که فشار بیش از ۸۳۰ برابر بیشتر است نسبت به سطح زمین، دانشمندان یک ماهی را مشاهده کردند به طور معمولی در اطراف شنا می کنند

این یک حلزون ماهی کنجکاو است و در ارتفاع ۲۷۳۴۹ فوتی (۸۳۳۶ متری) عمیق ترین ماهی است که تاکنون مشاهده شده است. محققان این موجود را روی یک مشاهده کردند عمق دریا اکسپدیشن در سنگر ایزو-اوگاساوارا، واقع در جنوب ژاپن، پس از پایین آوردن یک دوربین با طعمه در “منطقه هادال” اقیانوس. این منطقه مرموز به خاطر خدای یونانی عالم اموات نامگذاری شده است و عمیق ترین دریاها را در خود جای داده است. این رصد رکوردشکنی که در اوایل آوریل ۲۰۲۳ اعلام شد، توسط دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی و دانشگاه علوم و فناوری دریایی توکیو انجام شد.

حتی در چنین اعماق هادال دوردست، محققان خاطرنشان کردند که حلزون ماهی که عموماً در منطقه مشاهده می شود “جمعیت بزرگ و تا حدودی پر جنب و جوش ماهی.”

من از آلن جیمیسون، دانشمند ارشد این اکسپدیشن هادال و بنیانگذار مرکز تحقیقات دریای عمیق Minderoo-UWA، پرسیدم که او و تیمش با دیدن ماهی رکوردشکنی در ویدیو چه واکنشی نشان دادند. جیمیسون می‌گوید: «در کمال تحسین از این که این ماهی‌های احمق کوچک چقدر می‌توانند به عمق بروند.

حلزون ماهی می تواند در برابر فشار شدید مقاومت کند و دهان و شکم بزرگی دارد تا طعمه های بزرگ را مصرف کند – هر زمان که آمد.

۱۰۰۰۰ فوت پایین، دانشمندان کلونی اختاپوس “بزرگ” پیدا کردند

در دریای عمیق بی نور، یک اختاپوس سکونتگاه در بالای یک آتشفشان آرام رشد می کند.

دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری، یک ربات اقیانوسی در اعماق اقیانوس را به یک “باغ اختاپوس” که در ۱۰۵۰۰ فوت (۳۲۰۰ متر) زیر سطح اقیانوس واقع شده است، در یک منطقه دریایی تاریک به نام “باغ اختاپوس” فرستادند.منطقه نیمه شبتنها نور طبیعی از اینجا می آید موجودات درخشان.

محققان تصاویری با وضوح بالا را که در زیر نشان داده شده است، در سفری به دریای دیویدسون، واقع در سواحل کالیفرنیا، ثبت کردند. آنها ۵۷۱۸ اختاپوس را در مساحتی به وسعت شش جریب مشاهده کردند که شامل ۴۷۰۷ ماده بود که روی تخم های آنها لانه می کردند.

سرعت نور Mashable

فضای و داستان های علمی بیشتری در صندوق ورودی خود می خواهید؟
برای خبرنامه هفتگی Light Speed ​​Mashable ثبت نام کنید.





با ثبت نام با ما موافقت می کنید شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی.

از ثبت نام شما سپاسگزاریم!
فیلم خیره کننده اعماق دریا که دانشمندان در سال ۲۰۲۳ فیلمبرداری کردند
فیلمی از یک مستعمره اختاپوس گسترده در دریای دیویدسون.
اعتبار: MBARI
هشت پای در حال پرورش بیش از ۱۰۰۰۰ فوت زیر سطح اقیانوس مشاهده کردند.
اعتبار: MBARI

دانشمندان در غارهای عمیق دریا اکتشافات چشم نوازی انجام می دهند

آ اکسپدیشن دریایی به غارهای اقیانوسی دورافتاده و ناشناخته در ارتفاع بیش از ۸۲۰۰ فوت نشان داد که حیات در زیر دریچه‌های گرمابی – دریچه‌هایی که مایع داغ و غنی از مواد شیمیایی را در آب منتشر می‌کنند – رشد می‌کند. این آب، گرم شده توسط زمین زیر، می تواند پشتیبانی کند اکوسیستم های اقیانوس وحشی.

محققان اقیانوس این سفر ۳۰ روزه را با کشتی به سمت خیزش اقیانوس آرام شرقی (در نزدیکی آمریکای مرکزی) آغاز کردند. فالکور (همچنین)کشتی ای که توسط موسسه اقیانوس اشمیت اداره می شود، سازمانی که در مورد دریاها تحقیق می کند. این اولین باری است که دانشمندان با موفقیت به آنچه که ممکن است در زیر دریچه های گرمابی در کمین نشسته است، نگاه کنند.

این موسسه در بیانیه ای اعلام کرد: تیم علمی با استفاده از یک ربات زیر آب، تکه هایی از پوسته آتشفشانی را واژگون کرد و سیستم های غار مملو از کرم ها، حلزون ها و باکتری های شیمیایی که در آب ۷۵ درجه فارنهایت (۲۵ درجه سانتیگراد) زندگی می کردند را کشف کردند. این کشف بعد جدیدی به دریچه‌های گرمابی می‌افزاید و نشان می‌دهد که زیستگاه‌های آن‌ها هم در بالا و هم در زیر بستر دریا وجود دارد.»

یک اختاپوس در عمق بیش از ۸۲۰۰ فوتی زیر سطح اقیانوس آرام پیدا شد.
اعتبار: ROV Subastian / موسسه اقیانوس اشمیت
ربات زیر آب، ROV SuBastian، از یک میله فلزی برای بالا کشیدن بخش‌هایی از پوسته اقیانوس استفاده کرد و غارهای کوچک پر از زندگی را نشان داد.
اعتبار: ROV Subastian / موسسه اقیانوس اشمیت
نمونه‌های کرم لوله‌ای در اعماق دریا توسط ربات ROV SuBastian جمع‌آوری شده و برای مطالعه به سطح آورده شد.
اعتبار: مونیکا نارانجو / موسسه اقیانوس اشمیت

غول شگفت انگیز اعماق دریا

ژله های فانتوم غول پیکر طعمه آنها را نیش نده آنها دور آنها می پیچند – با بازوهایی به طول ۳۰ فوت.

محققان اعماق دریا در کشتی پراکنده موسسه اقیانوس اشمیت فیلم نادری از یک ژله فانتوم غول پیکر را در آب های کاستاریکا ضبط کردند. آنها از یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور (ROV) برای فیلمبرداری از این وهم آور استفاده کردند اقیانوس حیوان

سازمان غیرانتفاعی اکتشاف “#GiantPhantomJelly به ندرت دیده می شود، بنابراین دیروز از دیدن این زیبایی در آب های کاستاریکا بسیار خوشحال شدیم.” ارسال شده در X، سایتی که قبلا توییتر نام داشت. “[With] رژیم غذایی آنها – و این واقعیت که آنها در منطقه نیمه شب دور از انسان ها زندگی می کنند – نیازی به ترس از این غول شبح مانند بسیار جذاب و ظریف نیست.

این موجودات معمولاً در ۳۳۰۰ تا ۱۳۱۰۰ فوت (۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر) زیر سطح زندگی می کنند، منطقه ای که به درستی “منطقه نیمه شب” نامیده می شود.

اختاپوس دامبو “شبح”

کاوشگران دریایی Ocean Exploration Trust یک ربات را در اعماق دریای شمال غربی جزایر هاوایی انداختند. آنها این اختاپوس قابل توجه را اسیر کردند.

«سپاه اکتشاف ما که در مقابل دوربین هرکول ROV ما «شبح‌آلود» به نظر می‌رسید، این سفالوپود را در بالای ROV مشاهده کرد. هرکول این گروه کاوشگر نوشت، در حالی که کف اقیانوس را به عمق ۱۶۸۲ متر (۵۵۱۸ فوت، ۹۲۰ فتوم) بر روی یک کوه دریایی ناشناس در بنای یادبود ملی دریایی Papahānaumokuākea کاوش می‌کرد. زیبایی این مکان خاص را به ما یادآوری می کند.”

یک شکارچی مرموز در اعماق دریا

در اقیانوس آرام دورافتاده در نزدیکی ریف کینگمن، سازمان اکتشاف اقیانوس نیز به طور تصادفی به دومین مشاهده علمی این «موجود ژلاتینی مرموز» دست یافت.

“نه، این از فیلم‌های بیگانه‌ای که روی صفحه نمایش خود می‌بینید نیست، اما مطمئناً عجیب است!” آنها نوشت.

به نظر می رسد این ارگانیسم گونه ای از چتر دریایی است که هنوز توصیف نشده است، در این جنس باتیکور.

“شما هرگز نمی دانید هنگام کاوش در اعماق اقیانوس در جزایر دورافتاده اقیانوس آرام چه خواهیم یافت!” کاوشگران اقیانوس اضافه کردند.


سازمان های تحقیقاتی اقیانوسی اکنون با هوشیاری در حال مستندسازی و نقشه برداری از اعماق دریا هستند. دانشمندان می خواهند نوری را – به معنای واقعی کلمه و به معنای واقعی کلمه – به آنچه در آن پایین است بتابانند. پیامدهای دانستن غیرقابل محاسبه است، به ویژه به عنوان کاوشگران معدنی در اعماق دریا برای اجرای تجهیزات صنعتی تانک مانند در بخش هایی از بستر دریا آماده شوید. برای مثال، اکتشافات تحقیقاتی دریافتند که حیات اقیانوسی پتانسیل زیادی برای داروهای جدید دارد. “جستجوهای سیستماتیک برای داروهای جدید نشان داده است که بی مهرگان دریایی بیش از هر گروهی از موجودات زمینی، آنتی بیوتیک، ضد سرطان و مواد ضد التهابی تولید می کنند.” سازمان ملی اقیانوسی و جوی خاطرنشان می کند.

موضوعات
حیوانات


منبع: https://mashable.com/article/deep-sea-ocean-discovery-2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *