فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، اصرار دارد که مایکروسافت همچنان از رسانه‌های فیزیکی «حمایت» می‌کند

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، پس از افشای یک به‌روزرسانی «شگفت‌انگیز تمام دیجیتالی» Xbox Series X در سال گذشته، به پرسش‌های طولانی درباره موضع شرکت در مورد رسانه‌های فیزیکی پرداخته است، و گفته است که مایکروسافت همچنان از این رسانه «حمایت می‌کند» و اصرار دارد که «از شر این رسانه خلاص شود». از نظر فیزیکی، این یک چیز استراتژیک برای ما نیست.”

یک طراحی جدید تمام دیجیتال (و کاملاً استوانه ای) Xbox Series X ابتدا ظاهر شد به عنوان بخشی از افشای گسترده اسناد رسمی مایکروسافت در جریان نبرد دادگاه سال گذشته با FTC بر سر برنامه های خرید Activision Blizzard. با این حال، زمانی که اسپنسر بعد نشت را تایید کرد او محتویات آن را “ایمیل ها و اسناد قدیمی” خواند و تاکید کرد که “بسیار تغییر کرده است”.

با این حال، احتمال وجود یک ایکس باکس جدید تمام دیجیتال، چه یک به روز رسانی میان چرخه یا یک کنسول آینده، به ویژه پس از اخبار مربوط به اخراج های عمده تیم های خرده فروشی بازی های مایکروسافت. و اسپنسر اکنون کمی بیشتر بر دیدگاه مایکروسافت در مورد رسانه های فیزیکی به عنوان بخشی از یک برنامه روشن کرده است مصاحبه برای فایل بازی روزنامه نگار استفن توتیلو.

اخبار: نظر ما در مورد راه اندازی چند پلتفرمی ایکس باکس مایکروسافت چیست؟در یوتیوب تماشا کنید

اسپنسر به توتیلو گفت: «ما از رسانه‌های فیزیکی حمایت می‌کنیم، اما نیازی نداریم که با تقاضای مشتری آنقدر نامتناسب کنیم». اسپنسر که واضح تر توضیح می دهد، ادامه داد: “ما بازی ها را به صورت فیزیکی و دیجیتالی ارسال می کنیم و واقعاً فقط کارهایی که مشتریان انجام می دهند را دنبال می کنیم. و من فکر می کنم وظیفه ما در اجرای ایکس باکس ارائه چیزهایی است که اکثر مشتریان می خواهند. و در حال حاضر، اکثر مشتریان ما بازی‌ها را به صورت دیجیتالی می‌خرند.”

در این صورت به نظر می رسد که یک آینده تمام دیجیتالی برای Xbox اجتناب ناپذیر است، اگر نه لزوماً قریب الوقوع. اسپنسر مشاهده کرد که “تامین کنندگان کمتر و خریداران کمتر” برای درایوهای دیسک به این معنی است که “هزینه درایو تاثیر دارد”، زیرا کنسول های بازی “به نوعی تبدیل به آخرین وسیله الکترونیکی مصرف کننده ای شده اند که درایو دارد”.

اما در حال حاضر، به نظر نمی رسد که Xbox برنامه های فوری برای کنار گذاشتن پشتیبانی از رسانه های فیزیکی داشته باشد. اسپنسر در پایان گفت: «من می گویم استراتژی ما به حرکت تمام دیجیتالی افراد بستگی ندارد، و خلاص شدن از شر فیزیکی، این یک چیز استراتژیک برای ما نیست.»

مکالمه اسپنسر با Game File به دنبال تایید هفته گذشته است که مایکروسافت – همانطور که به شدت شایعه شده است – در حال برنامه ریزی برای چهار بازی اول شخص انحصاری ایکس باکس را منتشر کنید در پلی استیشن ۵ و سوییچ. مایکروسافت هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که این بازی‌ها چه خواهند بود، اما گزارش‌ها در حال حاضر به Sea of ​​Thieves، Grounded، Hi-Fi Rush و Pentiment اشاره می‌کنند.


منبع: https://www.eurogamer.net/xbox-boss-phil-spencer-insists-microsoft-still-supportive-of-physical-media?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *