فیل اسپنسر تایید می کند که چهار بازی انحصاری ایکس باکس به PS5 و Switch می روند

پس از افزایش گزارش‌هایی که ایکس‌باکس برای نوعی آینده چندپلتفرمی آماده می‌شود، مایکروسافت تأیید کرده است که در اواخر سال جاری چهار عنوان فرست‌پارتی انحصاری ایکس‌باکس را به پلی‌استیشن ۵ و سوییچ می‌آورد، که احتمالاً در آینده عرضه خواهد شد.

گزارش‌هایی مبنی بر آماده‌سازی مایکروسافت برای انتشار تعدادی بازی شخص اول بر روی کنسول‌های رقیب – یعنی Sea of ​​Thieves و Hi-Fi Rush – برای اولین بار در ابتدای سال جاری منتشر شد، اما تا زمانی که ادعاهای هفته گذشته بالا نبود. محصولات انحصاری نمایه مانند Starfield و Indiana Jones و Great Circle نیز در چند پلتفرم قرار خواهند گرفت که مایکروسافت سکوت خود را شکست و قول داده است که موارد بیشتری را در پادکست این هفته فاش کند.

و در حال حاضر، با پادکست بالاخره اینجاستفیل اسپنسر، رئیس بازی های ایکس باکس تایید کرده است که این شرکت “تصمیم گرفته است که چهار بازی را به کنسول های دیگر ببریم”. با این حال، گیج کننده است که اسپنسر مستقیماً نامی از بازی ها نمی برد و فقط می گوید که دو عنوان عناوین جامعه محور و دو بازی کوچکتر هستند.

پخش خبر: آیا بازی های ایکس باکس در پلی استیشن به معنای پایان جنگ کنسول ها هستند؟در یوتیوب تماشا کنید

در عوض، وضوح بیشتر از The Verge می آیدکه با استناد به «منابع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت»، می‌گوید Hi-Fi Rush و Pentiment دو عنوان اولی خواهند بود که به پلی‌استیشن ۵ و سوییچ می‌روند و Sea of ​​Thieves و Grounded دنبال می‌شوند.

اسپنسر در صحبت با The Verge قبل از پادکست امشب، اصرار داشت که مایکروسافت “روی این چهار بازی متمرکز شده و از تجربه آن درس می گیرد” و گفت که “در سایر فرنچایزها کار نمی کند.” و در حالی که استارفیلد و ایندیانا جونز بخشی از برنامه های چند پلتفرمی اولیه مایکروسافت نیستند، اسپنسر این احتمال را رد نمی کند که در نهایت به PS5 راه پیدا کنند. او توضیح داد: “من فکر نمی‌کنم که ما به عنوان یک صنعت هرگز نباید بازی را به پلتفرم دیگری رد کنیم.”

اسپنسر همچنین تأیید کرد که تعداد بیشتری از بازی‌های ایکس‌باکس شخص اول احتمالاً چند پلتفرمی خواهند بود، به خصوص اگر چهار نسخه اولیه آن موفقیت‌آمیز باشند. او توضیح داد: “ما می‌خواهیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، زیرا رفتن و انجام کار توسعه برای آوردن آنها به پلتفرم‌های جدید کار واقعی است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بازگشت منطقی است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مخاطبان آنجا هستند. اشتها دارد، شاید هم نداشته باشند.»

The Verge می‌گوید که Gears of War، Microsoft Flight Simulator و Doom بعدی را می‌شناسد، همگی برای عرضه چند پلتفرم در نظر گرفته شده‌اند.

اسپنسر در مورد اینکه چرا مایکروسافت شروع به آزمایش رویکرد چند پلتفرمی برای بازی‌های شخص اول خود کرده است، گفت: «ما هر تصمیمی را با در نظر گرفتن سلامت طولانی‌مدت ایکس‌باکس می‌گیریم، که به معنای یک پلتفرم رو به رشد، اجرای بازی‌های ما، ساختن بهترین پلتفرم برای سازندگان، دسترسی به هر تعداد از بازیکنان اکنون برای کمک به رشد فرنچایزهایمان.”

بنابراین، زمان جالبی برای مایکروسافت است – و دیدن اینکه چگونه برنامه‌های چند پلتفرمی آن از اینجا تکامل می‌یابند، جذاب خواهد بود.


منبع: https://www.eurogamer.net/four-xbox-exclusive-games-heading-to-ps5-and-switch-according-to-phil-spencer?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *