Spacetop لپ تاپی است که واقعاً می خواهد صفحه نمایش شما را با عینک AR عوض کند

در حال حاضر گروهی از شرکت‌ها هستند که سعی می‌کنند راه‌های جدید و بهتری برای کار در حال حرکت پیدا کنند. لنوو یک لپ‌تاپ با دو نمایشگر و یک صفحه‌کلید جداشدنی ساخت تا به مالکان کمک کند تا فضای بیشتری روی صفحه‌نمایش بدون حجم زیاد اضافه کنند. و هدست‌هایی از متا، اپل و دیگران وجود دارند که راهی برای ایجاد یک فضای کاری کاملا مجازی بدون نیاز به رایانه شخصی ارائه می‌دهند. اما با Spacetop، استارت‌آپ Sightful راه‌حلی را ارائه کرده است که از قسمت پایینی لپ‌تاپ استفاده می‌کند، اما به جای نمایشگر سنتی، به یک عینک AR متصل می‌شود.

در تئوری، این عینک یک صفحه نمایش مجازی ۱۰۰ اینچی را ارائه می دهد که می تواند پنجره های بیشتری را نسبت به صفحه نمایش لپ تاپ سنتی در خود نگه دارد. و با استفاده از Spacetop توسط Android، یک محیط کاری آشنا نیز خواهید داشت. به جای کنترلرها یا حرکات دست، یک صفحه کلید معمولی و صفحه لمسی برای نوشتن، مرور وب یا هر کار دیگری که ممکن است نیاز باشد وجود دارد. اما پس از امتحان کردن یکی، با اینکه از ایده خوشم می‌آید، در مورد اجرای Sightful چندان مطمئن نیستم.

این سیستم توسط تراشه Qualcomm Snapdragon XR2 (همان پردازنده Meta استفاده شده در Quest 2 از ۲۰۲۰)، فقط ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی. احساس نرمی می کند، اگرچه من لزوما آن را سریع نمی نامم. هنگام کشیدن پنجره ها به اطراف یا تایپ کردن متوجه تاخیر زیادی نشدم، اما نتوانستم ببینم چگونه با تعداد زیادی برنامه باز یا هر چیز سخت تر از یک مرورگر وب برخورد می کند. Sightful همچنین میانبرهای ساده ای برای انجام کارهایی مانند وسط قرار دادن مجدد صفحه نمایش (فقط کلیدهای Shift چپ و راست را همزمان فشار دهید) ارائه کرده است.

مشکلی که من به آن برخورد کردم این است که، در حالی که Sightful پایه لپ تاپ خود را توسعه داده و لوگوی آن را در کنار عینک قرار داده است، عینک AR همراه که به رایانه شخصی متصل شده است، در واقع مشخصات خارج از قفسه Xreal است (در این مورد را Xreal Lights). بنابراین، در حالی که عینک‌های Xreal تا حدودی تیز هستند، میدان دید باریک آن‌ها (مخصوصاً به صورت عمودی) و نقطه شیرین تا حدودی کوچک آن‌ها در استفاده از آن نمایشگر مجازی ۱۰۰ اینچی چیزهای زیادی باقی می‌ماند.

Spacetop لپ تاپی است که واقعاً می خواهد صفحه نمایش شما را با عینک AR عوض کند
عکس سام رادرفورد/Engadget

علاوه بر این، کلیدهای Spacetop حالت اسفنجی داشتند و پد لمسی آن نیز بی‌درخش بود. این با سطوح لمسی دقیق تری که در رایانه های شخصی Mac یا Windows ممتاز دریافت می کنید، فاصله زیادی دارد. و وقتی همه اینها را با قیمت اولیه ۲۰۰۰ دلار ترکیب می کنید، من جذابیتی را نمی بینم. برای افرادی که قبلاً یک لپ‌تاپ دارند، من می‌توانم استدلال کنم که بهتر است یک لپ‌تاپ تهیه کنید متا کوئست ۳که ۵۰۰ دلار قیمت دارد، دارای تراشه بسیار جدیدتری است و می تواند با لپ تاپ شما همگام شود تا نسخه مخصوص دسکتاپ مجازی خود را ایجاد کند. به علاوه در این صورت هدستی خواهید داشت که در انجام بازی، تماشای فیلم و موارد دیگر بسیار بهتر است.

در حالی که Sightful نیمه پایینی Spacetop را در داخل خود توسعه داده است، این سیستم به عینک‌های AR خارج از قفسه Xreal متکی است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

دلیلی وجود دارد که متا، اپل و دیگران میلیاردها دلار برای ساخت هدست و عینک با اپتیک دقیق تنظیم کرده اند. و من مطمئن هستم که روزی (شاید حتی در چند سال آینده)، عینک‌های AR بدون قفسه پیشرفت‌های بسیار بزرگی خواهند داشت. اما بین قیمت بالا، مشخصات قدیمی و یک صفحه نمایش مجازی بزرگ، اما نه عالی که توسط عینک‌های واقعیت افزوده دو ساله کار می‌کند، Spacetop کاملاً به وعده انقلابی کردن لپ‌تاپ رایج عمل نمی‌کند.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-spacetop-is-a-laptop-that-really-wants-to-swap-your-screen-for-ar-glasses-ces-2024 منتشر شد. -۲۳۳۶۳۸۵۲۳٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/the-spacetop-is-a-laptop-that-really-wants-to-swap-your-screen-for-ar-glasses-ces-2024-233638523.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *