قابلیت جدید ویندوز ۱۱: ارتقای عملکرد بازی با هوش مصنوعی

فناوری‌های DLSS و FSR در کارت گرافیک انویدیا و کارت گرافیک AMD با استفاده از هوش مصنوعی اجرای بازی‌ها را روان‌تر می‌کنند. این فناوری‌ها در هر نسل پیشرفت‌هایی به خود می‌بینند و جالب خواهد بود که ببینیم مایکروسافت که دست برتر را در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد چطور از چنین قابلیتی در ویندوز استفاده خواهد کرد.

درحال‌حاضر با فعال یا غیرفعال کردن Automatic Super Resolution اتفاق خاصی نمی‌افتد و تغییری در نرخ فریم بازی‌ها صورت نمی‌گیرد. این ویژگی فعلاً در دست توسعه است و طبیعتاً مایکروسافت روی مشکلاتش کار می‌کند.

برخی معتقدند قابلیت جدید ویندوز ۱۱ به واحد پردازش عصبی (NPU) در پردازنده‌ها وابسته است؛ اما تا زمان انتشار رسمی نسخه‌ی جدید ویندوز از سوی مایکروسافت نمی‌توان چیزی را تأیید کرد.

برای ظاهر کردن گزینه‌ی Automatic Super Resolution پس از نصب اپلیکیشن ViveTool بخش Command Promt را به‌صورت Administrator اجرا کنید و از دستور CD برای رفتن به پوشه‌ی حاوی فایل‌های ViveTool استفاده کنید؛ سپس عبارت vivetool /enable /id:39695921 /variant:3 را تایپ کنید و اینتر بزنید و در نهایت کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید.


منبع: https://www.zoomit.ir/os/416572-windows-11-ai-super-resolution-feature/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *