قانون جدید افشای آب و هوا SEC در حال حاضر با چالش های قانونی مواجه است

قانون اساسی جدید افشای آب و هوا با اختلافاتی از سراسر طیف سیاسی مواجه است.

افشای آب و هوای شاخص قانون که دیروز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تصویب شد، در حال حاضر با چالش های حقوقی و قانونی فزاینده ای مواجه است. ده ایالت دیروز اندکی پس از نهایی شدن این قانون شکایت کردند. حامیان محیط زیست نیز می گویند که در حال بررسی این قانون هستند.

در صورت اجرا، قانون جدید SEC، شرکت های بزرگ و عمومی را مجبور می کند تا خطراتی را که به دلیل تغییرات آب و هوایی با آن مواجه هستند را افشا کنند و اطلاعات جزئی در مورد انتشار گازهای گلخانه ای خود را به اشتراک بگذارند. این امر به شفافیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته منجر می شود، اما همچنان تصویر ناقصی از ردپای محیطی یک شرکت ارائه می دهد زیرا شرکت ها فقط موظف به افشای بخشی از انتشارات خود هستند.

به‌نظر می‌رسد که SEC به جای اینکه همه را با یک قانون ضعیف‌تر آرام کند، هم با جمهوری‌خواهان و هم با فعالان آب‌وهوایی مبارزه کرده است.

قانون نهایی الف است نسخه آب شده پیشنهادی که SEC در سال ۲۰۲۲ ارائه کرد که سیل مخالفت را از سوی گروه های صنعتی و جمهوری خواهان مخالف ESG برانگیخت. اما به‌نظر می‌رسد که SEC به جای اینکه همه را با یک قانون ضعیف‌تر آرام کند، هم با جمهوری‌خواهان و هم با فعالان آب‌وهوایی مبارزه کرده است.

ائتلاف ده ایالت از SEC شکایت کرده است ادعا کردن که “قاعده نهایی فراتر از اختیارات قانونی آژانس است و در غیر این صورت خودسرانه، هوسبازانه، سوء استفاده از اختیار و مطابق با قانون نیست.” این شامل ویرجینیای غربی، ویرجینیا، جورجیا، آلاباما، آلاسکا، ایندیانا، نیوهمپشایر، اوکلاهما، کارولینای جنوبی و وایومینگ است.

جمهوریخواهان کنگره نیز در تلاشند تا قانون جدید SEC را لغو کنند. قانون بلومبرگ گزارش ها. نماینده بیل هویزنگا (R-MI) و سناتور تیم اسکات (R-SC) قصد دارند از قانون بازنگری کنگره استفاده کنند، ابزاری نظارتی که به کنگره اجازه می دهد تا اقدامات آژانس فدرال را نادیده بگیرد.

“سرمایه گذاران باید بدانند که این بیش از حد توسط SEC به طور قابل توجهی به اقتصاد ما آسیب می رساند و در عین حال به عنوان موهبتی برای منافع خاص و فعالان چپ افراطی عمل می کند.” هویزنگا دیروز در بیانیه ای گفت.

با این حال، بسیاری از فعالان محیط زیست نیز از این قانون ناراضی هستند و می گویند که این قانون به اندازه کافی برای مقابله با خطرات مرتبط با آب و هوا پیش نمی رود. بحث برانگیزترین موضوع این است که آیا شرکت ها باید میزان آلودگی را که از طریق زنجیره تامین و استفاده نهایی از محصولات خود ایجاد می کنند را افشا کنند یا خیر. در حالی که اینها انتشارات غیرمستقیم در نظر گرفته می شوند، اما معمولاً بزرگترین بخش از ردپای کربن یک شرکت را نیز نشان می دهند. گروه های تجاری، به ویژه در بانکداری و کشاورزی، به شدت با این ماده در پیشنهاد اولیه SEC مخالفت کردند. SEC در نهایت آن را کنار گذاشت و گروه های زیست محیطی را ناراحت کرد.

Sierra Club گفت که همچنین از اینکه قانون نهایی SEC «الزامات کلیدی شرکت‌ها را برای تعیین کمیت تأثیرات مرتبط با آب و هوا بر دارایی‌ها و مخارج خود در صورت‌های مالی حذف می‌کند، ناامید است». این گروه که توسط سازمان غیر انتفاعی حقوق محیط زیست Earthjustice نمایندگی می شود، در الف بیانیه دیروز که “در حال بررسی چالش حذف خودسرانه SEC از مفاد کلیدی از قانون نهایی است، در حالی که همچنین برای دفاع از اختیارات SEC برای اجرای چنین قانونی اقدام می کند.”

“به عنوان یک سرمایه گذار، ما انتظار شفافیت کامل در مورد اصول بنیادی یک شرکت، به ویژه ریسک های مرتبط با آب و هوا را داریم که پیامدهای مالی منفی جدی به همراه دارد. بدون استانداردهای بالاتر پاسخگویی، شرکت ها می توانند اطلاعات مهمی را که ما را از اتخاذ تصمیمات آگاهانه سرمایه گذاری که ریشه در بررسی دقیق کامل دارد، پنهان کنند. “دن چو، مدیر اجرایی بنیاد کلاب سیرا، در یک بیانیه.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، پای سازش هایی است که در قانون جدید ایجاد شده است. وی در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم اقدام امروز گام مهمی برای بازارهای سرمایه ایالات متحده است بیانیه دیروز. “این قوانین افشاگری هایی را که سرمایه گذاران برای اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری خود به آن تکیه کرده اند، افزایش می دهد.”


منبع: https://www.theverge.com/2024/3/7/24093354/sec-climate-disclosure-rule-legal-challenges

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *