قانون جدید وزارت کار می‌تواند تعداد بیشماری از کارگران شرکت را به عنوان کارمند طبقه‌بندی کند

وزارت کار ایالات متحده (DOL) منتشر شده آ قانون نهایی به ثبت فدرال در روز چهارشنبه که دشواری طبقه بندی کارگران به عنوان پیمانکاران مستقل را افزایش می دهد. اگر این قانون از چالش‌های دادگاه سالم بماند، جایگزین مقررات تجاری دوستانه دوران ترامپ می‌شود که برعکس عمل می‌کرد. قرار است از ۱۱ مارس اجرایی شود.

قانون جدید که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ ارائه شد، می تواند پیامدهای عمیقی برای شرکت هایی مانند Uber و DoorDash داشته باشد که به شدت به کارگران گیگ متکی هستند. این الزام می کند که کارگرانی که از نظر اقتصادی به یک شرکت وابسته هستند، کارمند محسوب شوند.

این قانون سابقه استفاده از شش عامل برای تعیین طبقه بندی کارگران را قبل از ترامپ بازیابی می کند. این موارد عبارتند از فرصت سود یا زیان آنها، سهام مالی و ماهیت منابعی که کارگر در کار سرمایه گذاری کرده است، پایداری رابطه کاری، میزان کنترل کارفرما بر کار فرد، میزان اهمیت کار فرد برای کسب و کار کارفرما و مهارت و ابتکار کارگر

در تصمیم خود برای انتشار دستورالعمل جدید، DOL به یک “سابقه دیرینه” در دادگاه ها اشاره می کند که قبل از چرخش سخت دولت ترامپ به راست است. جولی سو، سرپرست وزارت کار در نامه ای گفت: «یک قرن حمایت از کار برای کارگران شاغل بر اساس رابطه کارفرما و کارمند است. تماس را فشار دهید با بلومبرگ.

سو در این پست اعلام کرد: طبقه بندی اشتباه کارکنان به عنوان پیمانکاران مستقل یک موضوع جدی است که کارگران را از حقوق اولیه و حمایت ها محروم می کند. این قانون به محافظت از کارگران، به ویژه آنهایی که با بیشترین خطر استثمار مواجه هستند، با اطمینان از اینکه آنها به درستی طبقه بندی شده اند و دستمزدی را که به دست آورده اند، محافظت می کند.”

قانون جدید وزارت کار می‌تواند تعداد بیشماری از کارگران شرکت را به عنوان کارمند طبقه‌بندی کند
مایک کمپ از طریق گتی ایماژ

اگر این قانون اجرایی شود، انتظار می رود هزینه های کارفرما افزایش یابد. اتاق بازرگانی ایالات متحده، یک لابی غیردولتی برای منافع تجاری، بدون تعجب با آن مخالف است. مارک فریدمن، معاون اتاق بازرگانی ایالات متحده، «احتمالاً انعطاف‌پذیری افراد را برای کار در زمان و آنگونه که می‌خواهند تهدید می‌کند و می‌تواند تأثیرات منفی قابل توجهی بر اقتصاد ما داشته باشد». گفت در بیانیه ای به رویترز.

DoorDash خوشبینانه به نظر می رسد که این قانون در مورد نیروی کار خود اعمال نمی شود. این شرکت گفت: “ما مطمئن هستیم که Dashers به ​​درستی به عنوان پیمانکاران مستقل تحت FLSA طبقه بندی شده اند، و ما پیش بینی نمی کنیم که این قانون باعث ایجاد تغییرات در تجارت ما شود.” نوشت در یک بیانیه. “ما به تعامل با وزارت کار، کنگره و سایر ذینفعان ادامه خواهیم داد تا راه حل هایی بیابیم که اطمینان حاصل شود داشرز انعطاف پذیری خود را حفظ می کند و در عین حال به مزایا و حمایت های جدید دسترسی پیدا می کند.”

از گروه‌هایی که دیدگاه‌های مشابهی دارند انتظار می‌رود که قبل از اجرایی شدن این قانون، چالش‌های قانونی را به چالش بکشند. آ تلاش قبلی دولت بایدن باطل کردن قوانین دوران ترامپ زمانی که یک قاضی فدرال به چنین سرنوشتی دچار شد مسدود معکوس شدن DOL

اگرچه برجسته‌ترین کاربردهای نظری این قانون با برنامه‌های اقتصادی گیگ مانند DoorDash، Lyft و Uber است، اما می‌تواند به بخش‌هایی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل و ساخت‌وساز گسترش یابد. جسیکا لوما، مدیر بخش حقوق و دستمزد و ساعت، گفت: «دپارتمان در جاهایی که قبلاً آن را ندیده بود، طبقه‌بندی اشتباه می‌بیند. بلومبرگ در روز دوشنبه. کارگران مراقبت‌های بهداشتی، ساختمانی، سرایداری و حتی رستوران‌ها که اغلب از حقوق و دستمزد به حقوق خود می‌گذرند، از آسیب‌پذیرترین کارگران هستند.»

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/new-department-of-labor-rule-could-reclassify-countless-gig-workers-as-employees-130836919.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/new-department-of-labor-rule-could-reclassify-countless-gig-workers-as-employees-130836919.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *