قرارداد Hugging Face گوگل قدرت «ابر رایانه» را پشت سر هوش مصنوعی منبع باز قرار می دهد

توسعه دهندگان هوش مصنوعی با استفاده از Hugging Face می توانند به تنظیمات ابری گوگل و هزاران پردازنده گرافیکی متصل به سرویس هایی مانند Vertex AI دسترسی داشته باشند.

گوگل کلود همکاری جدید با مخزن مدل هوش مصنوعی Hugging Face به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک Google Cloud، مدل‌های هوش مصنوعی بسازند، آموزش دهند و به کار گیرند. اکنون، توسعه دهندگان خارجی که از پلتفرم Hugging Face استفاده می کنند، به واحدهای پردازش تانسور (TPU) گوگل دسترسی «مقرون به صرفه» خواهند داشت و ابر کامپیوترهای GPUکه شامل هزاران انویدیا خواهد بود مورد تقاضا و H100s با محدودیت صادرات.

Hugging Face یکی از محبوب ترین مخازن مدل های هوش مصنوعی است که مدل های پایه منبع باز مانند Meta’s Llama 2 و Stability AI’s Stable Diffusion را ذخیره می کند. همچنین پایگاه داده های زیادی برای آموزش مدل دارد.

بیش از ۳۵۰۰۰۰ مدل در این پلتفرم میزبانی شده است تا توسعه دهندگان بتوانند با آن ها کار کنند یا مدل های خود را در Hugging Face آپلود کنند، دقیقاً مانند کدنویس ها که کد خود را در GitHub قرار می دهند. Hugging Face با ارزش ۴٫۵ میلیارد دلار، گوگل، آمازون، انویدیا و دیگران را دیده است کمک به جمع آوری ۲۳۵ میلیون دلار در طول سال گذشته

گوگل اعلام کرد که کاربران Hugging Face می توانند از پلتفرم ساخت اپلیکیشن هوش مصنوعی Vertex AI و موتور Kubernetes استفاده کنند که به آموزش و تنظیم دقیق مدل ها در “نیمه اول سال ۲۰۲۴” کمک می کند.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که همکاری با Hugging Face “به پشتیبانی گوگل کلود از توسعه اکوسیستم هوش مصنوعی منبع باز کمک می کند.” برخی از مدل های گوگل در Hugging Face هستند، اما بنر آن مدل های زبان بزرگ مانند Gemini، که اکنون به چت بات بارد قدرت می دهدو مدل متن به تصویر Imagen در مخزن نیستند و بیشتر مدل های منبع بسته در نظر گرفته می شوند.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/25/24050445/google-cloud-hugging-face-ai-developer-access

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *