لنوو استراتژی هوش مصنوعی هیبریدی سازمانی از جمله مشارکت انویدیا و هوش مصنوعی برای رایانه های شخصی را شرح می دهد

لنوو استراتژی هوش مصنوعی هیبریدی سازمانی از جمله مشارکت انویدیا و هوش مصنوعی برای رایانه های شخصی را شرح می دهد

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


فروشنده فناوری سازمانی و غول رایانه شخصی لنوو به هوش مصنوعی می پردازد.

در رویداد Lenovo TechWorld 2023 امروز، این شرکت جزئیات چشم‌انداز، استراتژی، مشارکت‌ها و برخی جهت‌گیری محصول خود را برای چگونگی نفوذ مدل‌های هوش مصنوعی و پایه در مجموعه لنوو شرح می‌دهد. لنوو در طول سال جاری به طور تدریجی قابلیت های هوش مصنوعی را به خط تولید خود اضافه کرده است، از جمله راه اندازی مدیریت داده ها برای Aمن در ماه جولای و آن سرویس لبه TruScale در سپتامبر.

در TechWorld، لنوو در حال تشریح استراتژی خود برای ایجاد مدل‌های پایه ترکیبی است که از مدل‌های زبان بزرگ عمومی (LLM) استفاده می‌کند. به خوبی تنظیم شده است در داده‌های سازمانی با کنترل‌های حریم خصوصی، پیوستن به پیشنهادات مشابه از منسجم و نیروی فروش. لنوو همچنین آرزوی ساخت مدل‌های پایه شخصی را دارد که نیازهای افراد را برآورده کند.

مانند تقریباً هر کنفرانس فناوری اطلاعات سازمانی در سال ۲۰۲۳، مشارکت اجباری نیز وجود دارد Nvidia، از جمله فعال کردن سخت افزار و نرم افزار برای هوش مصنوعی. لنوو همچنین در حال ارائه برخی بینش استراتژی اولیه در مورد چگونگی آوردن قدرت هوش مصنوعی به رایانه های شخصی است.

رویداد

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

یونگ روئی، مدیر ارشد فناوری گروه Lenovo در جریان نشستی با مطبوعات و تحلیلگران پیش از رویداد TechWorld 2023 گفت: “ما فکر می کنیم آینده هوش مصنوعی اکوسیستم هوش مصنوعی ترکیبی است.”

استراتژی هوش مصنوعی هیبریدی لنوو از تکنیک های جدیدی برای آموزش استفاده می کند

استراتژی هوش مصنوعی لنوو بهره مندی از استفاده از مدل های پایه در دسترس عموم و همچنین کار بر روی مدل های خصوصی و شخصی است.

در پاسخ به سوالی که توسط VentureBeat در مورد اینکه لنوو از کدام LLM استفاده خواهد کرد، Rui گفت که شرکت او بیشتر به شرکای خود متکی است. Rui به طور خاص نام LLM های عمومی را که لنوو از آنها استفاده خواهد کرد، مشخص نکرد.

در بخش هوش مصنوعی خصوصی، Rui گفت که لنوو روی مدل‌های پایه خصوصی کار می‌کند که شامل تنظیم دقیق و همچنین دانش سازمانی با پایگاه داده برداری است. یک قدم فراتر رفت، او تاکید کرد که همچنین نیاز به ارتباط با سیستم‌های موجود سازمانی مانند برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) وجود دارد تا واقعاً بتوان وظایف شرکت فناوری اطلاعات را تکمیل کرد. برای آموزش مدل های خصوصی، Rui گفت که Lenovo رویکردی را توسعه داده است که او از آن به عنوان Joint Fine-Tuning یاد می کند.

Rui گفت که لنوو بر روی فناوری فشرده سازی مدل های پایه کار می کند تا آنها را “سبک تر” کند تا بتوانند بر روی دستگاه های شخصی کار کنند، برخلاف خوشه های GPU عظیم که معمولاً مورد نیاز است. برای آموزش و فعال کردن مدل‌های خصوصی، لنوو تکنیکی را توسعه داده است که Rui از آن به عنوان هرس مدل مشترک و کوانتیزاسیون برای فشرده‌سازی یاد می‌کند، که امکان بهینه‌سازی مدل‌های بزرگ‌تر را برای کار بر روی دستگاه‌های شخصی فراهم می‌کند.

یکی از اجزای اصلی چارچوب کلی هوش مصنوعی هیبریدی Lenovo در بخش خصوصی و شخصی، یک ماژول پروکسی مدیریت داده و حریم خصوصی است. Rui توضیح داد که این ماژول درک، رمزگذاری و رمزگشایی پرس و جو را با رویکردی انجام می دهد که حریم خصوصی داده ها را فعال و محافظت می کند.

انویدیا و لنوو برای هوش مصنوعی هیبریدی شریک هستند

به عنوان بخشی از رویداد TechWorld 2023، لنوو یک همکاری گسترده با انویدیا را اعلام کرد.

اسکات تیز، معاون و مدیر ارشد بخش HPC و هوش مصنوعی در لنوو در طی کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که لنوو برای مدت طولانی با انویدیا در زمینه محاسبات با عملکرد بالا همکاری داشته است. این همکاری اکنون برای کمک به پیشرفت چشم انداز هوش مصنوعی هیبریدی لنوو در حال گسترش است.

Tease گفت: “هدف این ابتکار تسریع قابلیت های هوش مصنوعی مولد برای مشتریان سازمانی در همه جا است.”

سخت افزار بخش کلیدی همکاری گسترده با سرور Lenovo ThinkSystem SR675 V3 و ایستگاه کاری ThinkStation PX است. این دو سیستم پردازنده‌های گرافیکی Nvidia را ادغام می‌کنند و برای اجرای نرم‌افزار Nvidia AI Enterprise بهینه‌سازی شده‌اند. لنوو همچنین اعلام کرد که توسعه مجموعه جدیدی از سخت افزار بهینه سازی شده Nvidia Omniverse را آغاز کرده است که در سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود.

تیز گفت: «این ابر حجم عظیمی از نوآوری را برای اجرای هوش مصنوعی ارائه می‌کند، اما ابر تنها مکانی نیست که هوش مصنوعی قرار است وجود داشته باشد.

فضای کاری دیجیتال و پایداری بخشی از استراتژی خدمات هوش مصنوعی لنوو است

به عنوان بخشی از تلاش‌های هوش مصنوعی، لنوو خدمات حرفه‌ای خود را برای کمک به پشتیبانی از استقرار و پذیرش هوش مصنوعی افزایش می‌دهد.

دیوید رابین، معاون مدیر ارشد مدیریت گروه راه‌حل‌ها و خدمات لنوو (SSG) گفت: «ما می‌دانیم که هوش مصنوعی برای بسیاری از شرکت‌ها واقعاً دلهره‌آور است، آن‌ها در حال کشف چگونگی، مکان و چرایی استفاده از آن هستند. اما آنچه در حال حاضر مهم‌تر است، شناسایی فرصت‌ها، ایجاد راه‌حل و پیاده‌سازی در مقیاس با سرعت است.»

لنوو همچنین از هوش مصنوعی برای تقویت مجموعه جدیدی از راه حل های فضای کاری دیجیتال با نام Care One استفاده می کند که برای کمک به بهبود بهره وری در محل کار طراحی شده است. رابین گفت که Care One پشتیبانی بسیار خودکار و شخصی سازی شده را برای کاربران فراهم می کند که توسط موتورهای هوش مصنوعی تولید می شود.

پایداری همچنین بخشی دیگر از تلاش‌های لنوو مبتنی بر هوش مصنوعی است. رابین گفت که لنوو یک موتور پایداری ساخته است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا محیط IT ایده آل خود را طراحی کنند.

رابین گفت: “این به شما به عنوان یک رهبر فناوری اطلاعات کمک می کند تا بهترین گزینه های پایداری را انتخاب کنید.” سپس ما مشاوران خود را با فناوری هوش مصنوعی خود وارد می کنیم و به کاربران کمک می کنیم تأثیر انتخاب های تجاری را که انجام می دهند تجسم کنند و آنها بر اهداف پایداری آنها تأثیر بگذارند.

لنوو آینده روشنی را برای دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی می بیند

هوش مصنوعی همچنین به دستگاه ها و نسل جدیدی از رایانه های شخصی نیز می آید.

در طی نشست مطبوعاتی، داریل کرومر، معاون رئیس و مدیر ارشد فناوری رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های هوشمند لنوو گفت که چشم‌انداز شرکتش افزودن روزافزون قابلیت‌های هوش مصنوعی به مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلف، از جمله رایانه‌های شخصی است.

به گفته کرومر، رایانه شخصی مجهز به هوش مصنوعی از یک دستیار هوش مصنوعی بهره می برد که به کاربران کمک می کند تا وظایف خود را در دستگاه های خود انجام دهند که به نظر شبیه به Windows Copilot اوایل این ماه توسط مایکروسافت اعلام شداگرچه لنوو از مزیت کنترل سخت افزار زیرین برخوردار است که مایکروسافت (در این مورد) ندارد.

برای لنوو، کرومر می بیند که هوش مصنوعی به بهبود تجربیات و مدیریت کلی دستگاه ها کمک می کند. یکی از این نمونه‌ها هوش دستگاه لنوو است که در آن یک موتور هوش مصنوعی برای نظارت بر سلامت دستگاه‌ها تعبیه شده است تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد، به طور فعال مشکلات را شناسایی کرده و راه‌حل‌هایی را ارائه دهد.

کرومر گفت: به طور خلاصه، هدف ما این است که هوش مصنوعی را در دستان شما قرار دهیم.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/lenovo-details-hybrid-enterprise-ai-strategy-including-nvidia-partnership-and-ai-for-pcs/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *