لپ تاپ جدید ایسوس دارای دو صفحه نمایش و صفحه کلید قابل جابجایی است

Zenbook Duo جدید یوگا بوک ۹i لنوو را با یک جفت نمایشگر ۱۴ اینچی OLED و در مجموع ۱۹٫۸ اینچ صفحه نمایش واقعی را هدف قرار داده است.

ایسوس با یکی دیگر از Zenbook Duo، جدیدترین دستگاه در طیف لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش، بازگشته است. اما به جای قرار دادن یک صفحه نمایش ثانویه کوچک در بالای صفحه کلید این لپ تاپ مانند قبلی دوتا، نسخه اصلاح شده برای سال ۲۰۲۴ دارای دو صفحه نمایش ۱۴ اینچی با اندازه مساوی است. هر دو OLED هستند، با رزولوشن حداکثر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و حداکثر نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز. بین آنها، آنها در مجموع ۱۹٫۸ اینچ صفحه نمایش قابل استفاده را ارائه می دهند.

این رویکردی مشابه با رویکردی است که لنوو با صفحه نمایش دوگانه سال گذشته در پیش گرفت کتاب یوگا ۹i، البته با چند ترفند. مانند لنوو، ایسوس به شما امکان تایپ در صفحه لمسی پایینی را از طریق یک صفحه کلید مجازی یا با استفاده از یک صفحه کلید فیزیکی بلوتوث قابل جدا شدن می دهد. اما چیزی که در اینجا متفاوت است این است که صفحه کلید ایسوس دارای یک ترک پد داخلی است، بنابراین لازم نیست از آن در ترکیب با یک ترک پد روی صفحه استفاده کنید.

ایسوس در نظر دارد که از Zenbook Duo جدید در چند پیکربندی مختلف استفاده کنید. یک حالت استاندارد لپ تاپ وجود دارد که در آن صفحه پایین به طور کامل توسط صفحه کلید سنتی و ترک پد پوشیده شده است. یا می توانید صفحه کلید را روی میز خود قرار دهید و دو صفحه را به صورت عمودی برای حالت “دو صفحه” یا به صورت افقی برای حالت “دسکتاپ” مرتب کنید. در نهایت، حالت «اشتراک‌گذاری» وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد صفحه‌کلید را به‌طور کامل کنار بگذارید و لپ‌تاپ را روی یک سطح صاف با هر دو صفحه‌نمایش رو به بالا و دور از هم قرار دهید، احتمالاً بنابراین می‌توانید کارتان را با همکارتان که پشت میز نشسته است به اشتراک بگذارید. از شما

Zenbook Duo در حالت لپ تاپ.
با اتصال صفحه کلید بلوتوث آن، تقریباً می توانید Zenbook Duo را با یک لپ تاپ معمولی اشتباه بگیرید.
از نزدیک صفحه کلید صفحه کلید.
ایسوس ترک پد لپ تاپ را در صفحه کلید فیزیکی بلوتوث خود قرار داده است.

طبیعتا، با یک سال تاخیر نسبت به رقیب خود، ایسوس Zenbook Duo نیز با سخت افزار مدرن تری پر شده است. می توان آن را با پردازنده Intel Core Ultra 9 185H و ۳۲ گیگابایت رم، تا ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی و باتری ۷۵ وات ساعتی مشخص کرد. قابلیت اتصال شامل دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت USB-A، خروجی HDMI و یک جک ۳٫۵ میلی متری است و لپ تاپ را می توان با قلم ایسوس استفاده کرد. صفحه کلید بلوتوث به گونه ای طراحی شده است که در مواقعی که لپ تاپ مورد استفاده قرار نمی گیرد بین دو صفحه نمایش قرار می گیرد و با اتصال به پین ​​های pogo در لبه های صفحه پایین قابل شارژ است.

ایسوس Zenbook Duo از کناره نشان داده شده است.
در اینجا حالت Dual Screen از کنار به نظر می رسد.

Zenbook Duo (2024) تنها یکی از لپ‌تاپ‌های بسیاری است که ایسوس در نمایشگاه CES امسال عرضه کرده است. در کنار آن، این شرکت لپ‌تاپ‌های جدید Vivobook از جمله لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی Vivobook Pro 15 OLED دارد که می‌توان آن را با پردازنده Core Ultra 9 اینتل در کنار یک پردازنده گرافیکی اختصاصی Nvidia RTX و همچنین تا ۲۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت مجهز کرد. ذخیره سازی. این لپ‌تاپ همچنین دارای لپ‌تاپ‌های ۱۵ و ۱۶ اینچی سری Vivobook S است که با صفحه‌نمایش OLED و با انتخابی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD عرضه می‌شوند، اما اشاره‌ای به پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی ندارند.

در نهایت، تعداد انگشت شماری از لپ تاپ های بازی با برند TUF، از جمله مدل های جدید TUF Gaming F16، A16 و A15 وجود دارد. F16 دارای پردازنده Intel Core i7 13650HX و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4060 است، در حالی که A16 دارای AMD Ryzen 9 7845HX و RTX 4070 است. هر دو دارای انتخابی از نمایشگرهای ۱۶ اینچی با فرکانس ۱۶۵ هرتز (البته تا رزولوشن ۳ گیگابایت) هستند. رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی. در همین حال، TUF Gaming A15 کوچکتر با پردازنده AMD Ryzen 8000 با پردازنده گرافیکی RTX 4070، صفحه نمایش LCD 15 اینچی ۲٫۵K با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز، تا ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است. هر سه لپ تاپ را می توان با رم و فضای ذخیره سازی بیشتر ارتقا داد.

ما با Asus برای قیمت ایالات متحده و اطلاعات تاریخ انتشار برای سری جدید لپ‌تاپ‌هایش پیگیری کرده‌ایم. اما در بریتانیا، Zenbook Duo از پایان ژانویه با قیمت ۱۶۹۹٫۹۹ پوند (حدود ۲۱۶۱ دلار) و Vivobook Pro 15 OLED با قیمت ۱۵۹۹٫۹۹ پوند (حدود ۲۰۳۴ دلار) در دسترس خواهند بود. سری Vivobook S از ۹۹۹٫۹۹ پوند (حدود ۱۲۷۱ دلار) در بریتانیا شروع می شود، جایی که در سه ماهه اول در دسترس خواهد بود.

به‌روزرسانی ۹ ژانویه، ساعت ۱۳:۱۹ به وقت شرقی: به روز شده با اطلاعات قیمت و انتشار بریتانیا.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/9/24031220/asus-zenbook-duo-dual-oled-screen-laptop-vivobook-pro-tuf-gaming

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *