ماموریت آرتمیس ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد.

ماموریت ماه Artemis II در اواخر امسال طبق برنامه ریزی اولیه انجام نخواهد شد.

ناسا دارد جدول زمانی خود را عقب انداخت برای ماموریت های خدمه آرتمیس که انسان ها را به ماه می فرستند. اولین مورد، Artemis II، قرار بود اواخر امسال انجام شود، اما اکنون در سپتامبر ۲۰۲۵ به مدار ماهواره زمین پرتاب خواهد شد، با ماموریت فرود Artemis III که اکنون برای یک سال بعد در سپتامبر ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است. ناسا گفت. ماموریت Artemis IV برای بردن انسان به ایستگاه فضایی Gateway قمری در سال ۲۰۲۸ هنوز در مسیر است.

مأموریت‌های آتی «ایجاد پایه‌ای برای اکتشاف علمی درازمدت در ماه» و «فرستادن اولین زن و اولین فرد رنگین‌پوست» بر سطح ماه در نظر گرفته شده است. مأموریت‌های آرتمیس از موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا استفاده می‌کنند که این موشک نیز مورد استفاده قرار گرفت سالها شکست قبل از اینکه ناسا آن را آماده انجام وظیفه بداند.

ناسا گفت که این ماموریت ها را در درجه اول برای اطمینان از ایمن بودن خدمه به عقب می اندازد، زیرا آژانس باید مشکل باتری را حل کند و روی مدارهای مربوط به سیستم های محیطی از جمله تهویه هوا کار کند. آ رویترز گزارش دیروز اعلام کرد که ناسا در طول آزمایش ارتعاشات در باتری های کپسول Orion ساخته شده توسط لاکهید مارتین مشکلی پیدا کرده است و آنها نیاز به تعویض دارند. ناسا همچنین گفت که انتظار دارد تحقیقات درباره علت این کپسول را به پایان برساند لایه های کاراکتر از دست رفته در طول آن ورود مجدد ۲۰۲۲ در بهار امسال وارد جو زمین شد.

آرتمیس I در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شدارسال کپسول اوریون ناسا به دور ماه به مدت یک هفته و پرواز به زمین، سفری که طول کشید. کمی کمتر از یک ماه. آژانس می‌گوید این مأموریت بدون خدمه داده‌هایی را به آژانس داده است که به تصمیم آن برای عقب راندن این مأموریت‌ها منجر شده است. کاترین کورنر، معاون ناسا گفت: “ما اجازه می دهیم سخت افزار با ما صحبت کند تا ایمنی خدمه تصمیم گیری ما را هدایت کند. ما از آزمایش پرواز Artemis II و هر پروازی که بعد از آن انجام می شود برای کاهش خطر برای ماموریت های بعدی ماه استفاده خواهیم کرد.” اداره مأموریت توسعه سیستم های اکتشافی آن.

برنامه آرتمیس در ابتدا جدول زمانی طولانی تری داشتبا برنامه ریزی برای راه اندازی دروازه ماه، یک ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده کوچک که به دور ماه می چرخد، تا سال ۲۰۲۶ و فضانوردان در سطح ماه تا سال ۲۰۲۸، تا زمانی که معاون رئیس جمهور مایک پنس هستند. اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ که دولت ترامپ در حال تسریع برنامه بود و برای فرود خدمه در سال ۲۰۲۴ فشار آورد.

ناسا در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که تلاش خود را برای فرود انسان روی ماه تا سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخته است، تاریخی که حسابرسان ناسا در گزارشی گفته اند هنوز بعید. در این گزارش موانعی مانند قراردادهای گران قیمت ناسا با بوئینگ و لاکهید مارتین و دعوای فدرال Blue Origin بیش از انتخاب ناسا برای جایزه SpaceX با قرارداد فرودگر ماه، مأموریت را بسیار کند کرده بود.

به‌روزرسانی در ۹ ژانویه ۲۰۲۴، ساعت ۴:۰۱ عصر به وقت شرقی: با جزئیات بیشتر در مورد تاخیر و زمینه در مورد ماموریت آرتمیس به روز شده است.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/9/24031869/nasa-artemis-ii-crewed-moon-mission-delayed-2025

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *