مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پس از کنار گذاشتن اپل ویژن پرو، اکنون از تبلیغ‌کنندگان می‌خواهد که آیفون‌ها و آی‌پدها را کنار بگذارند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، پس از گرفتن عکس از هدست واقعیت ترکیبی اپل، ویژن پرو، اکنون اسلحه های خود را در کسب و کارهای آیفون، iOS و اپ استور اپل آموزش داده است.

زمانی که متا پلتفرم دستورالعمل‌هایی را منتشر کرد که به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کرد از راه‌حلی برای فرار از هزینه خدمات سنگین ۳۰ درصدی اپل استفاده کنند، اختلاف بین غول‌های فناوری تشدید شد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، این راه‌حل به‌طور خاص برای «پست‌های تقویت‌شده»، یک ویژگی تبلیغاتی محبوب ارائه‌شده توسط متا برای فیس‌بوک و اینستاگرام است.

پست‌های تقویت‌شده، که به کاربران امکان می‌دهد با خرید تبلیغات مستقیم از طریق تلفن‌های هوشمند خود، دید محتوای خود را افزایش دهند، درآمد قابل توجهی را برای متا، به‌ویژه از کسب‌وکارهای کوچک، ایجاد می‌کنند.

از اواخر این ماه، متا قصد دارد ۳۰ درصد هزینه اضافی برای تبلیغ‌کنندگان آمریکایی که همچنان به خرید پست‌های تقویت‌شده از طریق برنامه‌های آیفون و آی‌پد ادامه می‌دهند، اعمال کند. متا در حال برنامه ریزی است تا بار هزینه های اپل را به جای پرداخت از پایان مصرف کنندگان، به دوش مصرف کنندگان خود بسپارد.

در پاسخ به دستور اپل، Meta Platforms در یک پست وبلاگی در روز پنجشنبه اعلام کرد: “ما مجبور هستیم یا به دستورالعمل های اپل پایبند باشیم یا پست های تقویت شده را از برنامه های خود حذف کنیم. ما ترجیح می دهیم ویژگی تقویت را برای حمایت از شرکت های کوچک حفظ کنیم و دسترسی مداوم آنها را تضمین کنیم. به یک ابزار تبلیغاتی موثر.”

برای دور زدن هزینه خدمات اپل، متا به تبلیغ‌کنندگانی که به پست‌های تقویت‌شده تکیه می‌کنند توصیه می‌کند تا از طریق مرورگرهای وب دسکتاپ یا موبایل به وب‌سایت‌های فیسبوک و اینستاگرام دسترسی داشته باشند.

در مقابل، اپل معتقد است که دستورالعمل های فروشگاه App خود به طور یکسان برای همه توسعه دهندگان اعمال می شود. یکی از سخنگویان شرکت اظهار داشت: “اپل بیش از یک سال با متا همکاری کرد تا پیروی از سیاست بازنگری شده را تسهیل کند.”

علاوه بر این، Meta Platforms تغییراتی را در ساختار قیمت‌گذاری خود اعلام کرد و تصریح کرد که تبلیغ‌کنندگانی که پست‌های تقویت‌شده را از طریق دستگاه‌های اپل خریداری می‌کنند باید برای کمپین‌های تبلیغاتی پیش‌پرداخت کنند. با این حال، پیش‌پرداخت برای تبلیغ‌کنندگانی که از وب‌سایت‌های متا استفاده می‌کنند اجباری نیست و کسانی که از طریق پلتفرم‌های متا پیش‌پرداخت می‌کنند، هنگام افزایش پست‌ها در اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و اینستاگرام iOS، از هزینه خدمات اپل معاف خواهند بود.

تضاد بین متا پلتفرم ها و اپل فراتر از پست های تقویت شده است. شایان ذکر است، در سال ۲۰۲۱، اپل تغییراتی در حفظ حریم خصوصی در دستگاه های تلفن همراه خود اعمال کرد که متا تخمین زد که منجر به از دست دادن درآمد ۱۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ خواهد شد. تنش ها در سال ۲۰۲۴ بیشتر شد و مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، علنا ​​از ابتکارات اخیر اپل، از جمله تصمیم این شرکت به انتقاد کرد. به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث در دستگاه‌های تلفن همراه اجازه دهید از مقررات اروپایی پیروی کنند.

متا مدت‌هاست که در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن خود برای دستگاه‌های موبایل اپل بوده است. با این حال، زاکربرگ پس از مشاهده اعلامیه اپل ابراز ناراحتی کرد و اظهار داشت که پیشنهاد آنها بیش از حد سنگین است و با روح قوانین اروپا در تضاد است. او معتقد بود که برای هر شرکتی که به تعامل جدی با آن فکر می کند، چالش های مهمی ایجاد می کند.

انتقاد زاکربرگ با ارزیابی هدست ویژن پرو اپل تشدید شد و آن را با دستگاه کوئست ۳ متا مقایسه کرد. زاکربرگ در ویدئویی که در صفحه اینستاگرام خود آپلود کرد، از برچسب قیمت ۳۵۰۰ دلاری ویژن پرو، انتخاب محدود اپلیکیشن، ناراحتی و بسته باتری سیمی ابراز تعجب کرد و اظهار داشت که Quest 3 علیرغم هزینه پایین‌تر، عملکردی عالی ارائه می‌دهد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/after-dissing-apple-vision-pro-meta-ceo-mark-zuckerberg-now-asking-advertisers-to-ditch-iphones-ipads-13735852.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *