ماموریت استونیایی “ترمز پلاسما” را برای خروج سریعتر از مدار ماهواره ها مستقر خواهد کرد

ESTCube-2 استونی ماهواره این هفته با یک ماموریت بلندپروازانه به پرواز در می آید: اولین نمایش فناوری “ترمز پلاسما” برای خروج سریعتر ماهواره ها و کمک به کاهش زباله های فضایی.

برای رسیدن به این هدف، ESTCube-2 همچنین برای اولین بار از بادبان برقی (یا بادبان الکترونیکی) فن آوری. این یک نوع اتصال است که توسط Pekka Janhunen از موسسه هواشناسی فنلاند ابداع شده است.FMI) به عنوان مکانیزم بدون پیشرانه برای کاوش در منظومه شمسی.

بادبان الکترونیکی این ماهواره یک خط اتصال آلومینیومی در هم تنیده به طول ۵۰ متر است. از سیم های ۵۰ میکرومتری تشکیل شده است که بزرگتر از موی متوسط ​​انسان نیست.

که در مدار پایین زمینبند باردار، پلاسمای تقریباً ثابتی که یونوسفر سیاره ما را تشکیل می دهد را دفع می کند و یک اثر شکستگی ایجاد می کند. این امر سرعت ماهواره را به اندازه ای کاهش می دهد که گرانش زمین آن را به عمق جو می کشاند. سپس، کشش اتمسفر در نهایت آن را می سوزاند. کل فرآیند کمتر از دو سال طول می کشد.

برداشت هنرمند از ماهواره ESTCube-2 در فضا. اعتبار: FrostFX/ESTCube

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

در صورت موفقیت آمیز بودن، این ماموریت نشان می دهد که ترمز پلاسما روشی کم هزینه و کم جرم برای خارج کردن سریع ماهواره ها از مدار پس از پایان عمر آنها ارائه می دهد.

“از لحاظ تاریخی، تترها به دلیل ریزشهاب‌سنگ‌ها یا سایر خطرات مستعد گیرکردن در فضا بوده‌اند، بنابراین طراحی میکرو تتر شبکه‌ای ESTCube-2 با دو سیم موازی و دو سیم به هم پیوسته زیگ زاگ، افزونگی بیشتری به ارمغان می‌آورد.” توضیح داد جانهونن.

ESTCube-2 اساسا یک CubeSat سه واحدی است – یک ماهواره ارزان قیمت که از واحدهای به اندازه جعبه ۱۰ سانتی متری تشکیل شده است. قابل ذکر است که توسط تیمی از دانشجویان داوطلب از دانشگاه تارتو در استونی و با پشتیبانی و نظارت رصدخانه تارتو طراحی و ساخته شده است.

این ماهواره فراتر از ماموریت خروج از مدار خود، سه هدف دیگر نیز دارد: بررسی پوشش گیاهی استونی. بررسی اثرات خورنده اکسیژن اتمی موجود در بالای جو در ۱۶ ماده؛ و یک رادیوی نرم افزاری تعریف شده برای تست های رادیویی آماتور ارسال کنید.

ESTCube-2 به اندازه کافی کوچک برای حمل است. اعتبار: دانشگاه تارتو

دومین ماهواره استونی یک دهه پس از نسل قبلی خود، ESTCube-1، که در سال ۲۰۱۳ موفق به استقرار محموله بادبان الکترونیکی نشد، پرتاب خواهد شد.

پروفسور آندریس اسلاوینسکیس، دانشیار دانشگاه تارتو، استادیار دانشگاه تارتو که رهبری می کرد، گفت: «تیم ESTCube-2 هشت سال کار توسعه سرمایه گذاری کرده است تا شانس دیگری برای آزمایش مفهوم نیروی محرکه بادبان الکترونیکی انقلابی در مدار داشته باشد». انتقال بین دو ماهواره

یک ماموریت بعدی در حال انجام است تا این فناوری را فراتر از مدار زمین به عنوان وسیله ای برای عمق آزمایش کند. فضا نیروی محرکه

ESTCube-2 روز شنبه با پرواز Vega VV23 ESA از فرودگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه به پرواز در خواهد آمد.


منبع: https://thenextweb.com/news/estonian-mission-plasma-brake-deorbit-satellites-faster

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *