مایکروسافت بار دیگر از اپل و سیاست‌های اپ استور انتقاد کرد

فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه‌ با ورج گفت مایکروسافت فعلاً قصد ندارد اپلیکیشن Xbox Cloud Gaming را به iOS بیاورد؛ چراکه فرصتی برای درآمدزایی وجود ندارد. او گفت که کسب درآمد یک مسئله است و قانون بازارهای دیجیتال که اپل را مجبور به برخی اقدامات کرده، برای باز کردن فضای رقابتی کافی نیست.

اسپنسر گفت که نظرات سارا باند، رئیس ایکس‌ باکس، درست بوده؛ باند چند ماه پیش اظهار داشت که سیاست اپل گامی در جهت اشتباه است. به گفته‌ی اسپنسر، مایکروسافت قصد دارد به همکاری با رگولاتوری‌ها به‌منظور ایجاد فضایی برای فروشگاه‌های جایگزین ادامه دهد.

قانون بازارهای دیجیتال اپل را در اتحادیه‌ی اروپا ملزم می‌کند تا اجازه‌ی استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن و روش‌های پرداخت جایگزین را برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم کند، اما اپل از توسعه‌دهندگانی که فروشگاه‌هایی غیر از اپ‌ استور را انتخاب می‌کنند می‌خواهد با کارمزد جدید Core Technology Fee و پرداخت ۰٫۵ یورو به ازای هر بار نصب اپلیکیشن‌های محبوب موافقت کنند.

سرویس‌هایی مثل Xbox Cloud Gaming و انویدیا GeForce Now که قبلاً فقط ازطریق نسخه‌ی وب در گوشی آیفون دردسترس بودند، با تغییرات سیاست‌های اپل می‌توانند اپلیکیشن‌هایی بومی برای سیستم‌عامل موبایلی اپل ارائه دهند؛ اما ظاهراً مایکروسافت فعلاً قصد ندارد سرویس استریم بازی خود را به اپ‌ استور بیاورد.


منبع: https://www.zoomit.ir/software-application/416776-xbox-cloud-gaming-ios-microsoft/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *