مایکروسافت قابلیتی را برای Copilot AI آزمایش می‌کند که چت‌های گذشته شما را به یاد می‌آورد – و این می‌تواند فعالان حریم خصوصی را خشمگین کند.

مایکروسافت قابلیتی را برای Copilot AI آزمایش می‌کند که چت‌های گذشته شما را به یاد می‌آورد – و این می‌تواند فعالان حریم خصوصی را خشمگین کند.

مایکروسافت در حال تلاش است یکی دیگر از ویژگی های Copilot که می تواند بحث برانگیز باشدبه کاربران اجازه می دهد تا شخصی سازی را برای هوش مصنوعی روشن کنند و پاسخ های آن را بر اساس چت های قبلی تنظیم کنند.

جدیدترین ویندوز این ویژگی را در Copilot کشف کرد – که، با وجود تغییر نام رسمی به آنهنوز در برخی از منوها به عنوان چت بینگ نامیده می شود – و با آن بازی کرده است.

وقتی گزینه شخصی‌سازی (در تنظیمات) روشن است، هوش مصنوعی از بینش‌های جمع‌آوری‌شده از تاریخچه چت شما استفاده می‌کند تا «مکالمه‌ها را منحصر به شما کند» در حالت تاری ویژگی. در جای دیگر مایکروسافت اشاره می کند که مکالمات اخیر آن است که به آن اشاره شده است، اگرچه مشخص نیست که چقدر به عقب می رود.

Windows Latest یک سناریوی نمونه را به ما ارائه می دهد که در آن در مورد یادگیری زبان فرانسه با Copilot چت کرده اید و سپس موضوع جدیدی را در مورد یادگیری نرم افزار شروع می کنید. سپس Copilot ممکن است برنامه‌هایی را پیشنهاد کند که در تلاش شما برای یادگیری صحبت کردن به زبان فرانسوی کمک کنند.

این ویژگی فقط برای برخی از کاربران Copilot در دسترس است و به نظر می رسد مایکروسافت هنوز در حال آزمایش این مفهوم است. با توجه به بازخورد آنلاین، برخی از کاربران مشاهده کرده‌اند که این عملکرد از هوش مصنوعی Copilot خود می‌آید.

Windows Latest افزودنی دیگری را در ترکیب Copilot برجسته می‌کند، یعنی گزینه «جستجو در Bing» که وقتی ماوس را روی یک پیام در چت نگه می‌دارید ظاهر می‌شود. اگر پرس و جوی شما به طور رضایت بخشی توسط هوش مصنوعی بررسی نشود، این به شما امکان می دهد به راحتی جستجوی وب را به عنوان یک پیگیری فعال کنید.


تحلیل: شمشیر دولبه؟

شخصی سازی را می توان به عنوان یک شمشیر دو لبه در نظر گرفت. از یک طرف، زمینه اضافی برای ایجاد AI با مطالب مرتبط تر با نیازهای شما مفید خواهد بود. از سوی دیگر، سؤالاتی در مورد اینکه مایکروسافت تا چه اندازه در تاریخچه چت کامپوزیت می کند و مسائل مربوط به آن داده ها ایجاد می کند – آیا هر نوع نمایه شخصی در اینجا فراتر از ماهیت محدود ارائه شده (یعنی فقط چت های اخیر) ساخته می شود؟

ما فرض نمی کنیم، اما این ایده ای است که در انجمن های آنلاین (مانند Reddit) قبل از این، و مردم همیشه در مورد حریم خصوصی این نوع ویژگی ها پارانویا هستند. و این واقعاً تعجب‌آور نیست، با توجه به حجم داده‌ها و نمایه‌سازی شرکت‌های بزرگ فناوری در سطح وسیع‌تری.

نکته قابل توجه، مایکروسافت اخیراً خشم مقررات اتحادیه اروپا را احساس کرده است و به طور قابل توجهی با برنامه‌های غول نرم‌افزاری برای Copilot تداخل کرده است و به این معنی است که هوش مصنوعی هنوز برای کاربران اروپایی مستقر نشده است، در حالی که چروک‌های قانونی برطرف شده است. این فقط شامل کار بر روی Copilot نیست، بلکه سایر تغییرات در محصولات مایکروسافت در جاهای دیگر (برخی از آنها نسبتاً رادیکال هستند مانند حذف قلاب های بینگ از کادر جستجو در نوار وظیفه ویندوز ۱۱).

صحبت از Bing شد، گزینه جدید جستجوی یکپارچه برای Copilot یک گزینه اضافی مفید است، اگرچه ما انتظار نداریم که هیچ گزینه ای برای تغییر موتور جستجوی مورد استفاده (البته) در راه باشد. لازم به ذکر است که Bard دارای قابلیت مشابه داخلی «Google It» است که از زمان راه‌اندازی آن در این هوش مصنوعی وجود داشته است، بنابراین مایکروسافت در اینجا در حال بازی کردن است.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/microsoft-tests-feature-for-copilot-ai-that-remembers-your-past-chats-and-it-could-enrage-privacy-activists

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *