متا، ایکس و چند شرکت دیگر اوایل سال آینده میلادی درباره امنیت کودکان در فضای مجازی شهادت می‌دهند

برخی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای فناوری روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ بهمن) درباره سوءاستفاده آنلاین از کودکان در برابر سنای ایالات متحده شهادت خواهند داد. کمیته قضایی سنا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس، «شو زی چو»، مدیرعامل تیک تاک، «ایوان اشپیگل»، مدیرعامل اسنپ و «جیسون سیترون»، مدیرعامل دیسکورد درخواست کرده تا در این رابطه شهادت بدهند.

براساس گزارش ورج، احضاریه‌های یاکارینو، اشپیگل و سیترون اوایل این ماه توسط «دیک دوربین» و «لیندسی گراهام» دو سناتور آمریکایی ارسال شده است. همچنین زاکربرگ و مدیرعامل تیک تاک به‌طور داوطلبانه انجام این شهادت را قبول کرده‌اند. سناتورها توضیح می‌دهد که مدیرعامل‌های حوزه فناوری در طول جلسه این فرصت را پیدا خواهند کرد که «در مورد شکست خود در محافظت آنلاین از کودکان شهادت دهند.»

شکایت‌های تنظیم‌شده علیه متا و دیگر غول‌های فناوری

متا، ایکس و چند شرکت دیگر اوایل سال آینده میلادی درباره امنیت کودکان در فضای مجازی شهادت می‌دهند

متا هم‌اکنون با چندین شکایت از ده‌ها ایالت به‌دلیل گمراه‌کردن مردم در مورد ایمنی فیسبوک و اینستاگرام روبرو است. در همین حال چندین ایالت در سراسر آمریکا نیز علیه متا، بایت‌دنس، آلفابت و اسنپ شکایت‌هایی را تنظیم کرده‌ و آن‌ها را به استفاده از رویکردهای اعتیادآور برای کودکان متهم کرده‌اند.

سناتورها در بیانیه‌ای مشترک می‌گویند:

«از ابتدا می‌دانستیم که تلاش‌های ما برای محافظت از کودکان آنلاین با تردید از سوی غول‌های فناوری مواجه می‌شود. در نهایت آن‌ها مجبور می‌شوند شکست خود در زمینه محافظت از کودکان را بپذیرند. اکنون که هر پنج شرکت در حال همکاری هستند، مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات مدیرعامل‌های آن‌ها هستیم. والدین و فرزندان آن‌ها خواستار اقداماتی هستند.»

طی سال گذشته، چندین لایحه امنیتی آنلاین با هدف محافظت از کودکان اجرا شده است، با این حال، منتقدان استدلال کرده‌اند که این لایحه‌ها بسیار گسترده هستند و بیش از آنکه مفید باشند، می‌توانند خطراتی را به‌همراه داشته باشند. در ماه مارس، لایحه‌ای در ایالت یوتا تصویب شد که بر اساس آن کودکان باید رضایت والدین خود را برای ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی دریافت کنند. در لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی نیز اکنون برای مشاهده محتوای مضر برای کودکان نیاز به تأیید سنی وجود دارد.

لایحه‌های دیگری، مانند قانون ایمنی آنلاین کودکان و COPPA 2.0 نیز اخیراً توسط کمیته بازرگانی سنا به رغم مخالفت طرفداران حفظ حریم خصوصی تصویب شده است.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/meta-x-tiktok-ceos-testify-us-senate-child-exploitation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *