متا در حال کار بر روی نسخه خود از Apple Vision Pro Travel Mode است تا بتوانید از Quest 3 خود در هواپیما استفاده کنید.

متا ممکن است برای مدتی یک بازیکن بزرگ – شاید حتی بزرگترین – در دنیای واقعیت مجازی باشد، اما اپل تازه وارد در حال حاضر به آن ایده هایی برای افزودن ویژگی هایی به هدست های Quest خود ارائه کرده است و اولین مورد از آنها می تواند توانایی استفاده از شما باشد. Quest VR پوشیدنی هنگام حرکت در ماشین یا هواپیما.

تریلر افشای هدست اپل – که است سرانجام قرار است در ۲ فوریه عرضه شودبا Vision Pro پیش خرید می کند قبلاً به صورت زنده (بسیاری هدست های اپل در حال حاضر در eBay با قیمت های بسیار بالا فروخته می شوند) – چندین مورد استفاده از ابزار را نشان داد. یکی از مثال‌ها فردی بود که هنگام نشستن روی صندلی هواپیما، هدست را روی آن می‌لغزد، احتمالاً برای اینکه بتواند در سفر از تجربه‌ای فراگیر لذت ببرد.

استفاده از هدست واقعیت مجازی در حین سفر – به خصوص در هواپیمای شلوغ – بی‌معنی به نظر می‌رسد. به جای اینکه مجبور باشید با فیلم‌هایی که روی یک صفحه نمایش کوچک در پشت صندلی جلوی شما نمایش داده می‌شوند مبارزه کنید، می‌توانید از آن‌ها در یک صفحه سینمای مجازی عظیم لذت ببرید و فراموش کنید که در یک کالسکه مانند ساردین قرار گرفته‌اید.

زنی که اپل ویژن پرو را به تن داشت در حالی که در هواپیما با سایر مسافران کنارشان بود.

(اعتبار تصویر: اپل)

با این حال، در حالی که این ایده ساده به نظر می رسد، اما انجام آن بسیار دشوار است – همانطور که یکی از کاربران ناامید Meta Quest 3 متوجه شد که آنها در تلاش برای استفاده از واقعیت ترکیبی در پرواز بودند. در Twitter/X، کاربر @afoxdesign یک کلیپ نسبتاً سرگرم‌کننده از منوی Quest 3 خود منتشر کردند که در حالی که سعی می‌کردند از هدست در پرواز استفاده کنند، به دوردست‌ها شناور می‌شد.

در پاسخ به این پست، اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا (@boztank) توضیح داد که این مشکل به دلیل حرکت هواپیما و پرتاب کردن IMU های هدست (حسگرهای حرکت اینرسی) است. حسگرها حرکت و شتاب هواپیما را دریافت می کنند، بنابراین هدست شما فکر می کند که شما در حال حرکت هستید و موقعیت اشیاء مجازی را متناسب با آن تنظیم می کند.

به طور دلگرم کننده، Bosworth اضافه کرد که متا با توجه به اینکه امکان استفاده از هدست های Quest را در هنگام سفر در یک وسیله نقلیه ممکن می کند، روی آن کار می کند.

بیشتر ببین

در ماه مه ۲۰۲۳ متا دمویی را به نمایش گذاشت که در آن یک Meta Quest Pro در یک BMW استفاده می شد، با سنسورهای خود خودرو که IMU های هدست را کنترل می کند. متأسفانه، این راه حل برای وسایل نقلیه با فناوری پایین یا هواپیماهای تجاری کار نمی کند، زیرا ممکن است امن ترین ایده نباشد که افراد تصادفی به سنسورهای هواپیما دسترسی داشته باشند.

بنابراین، گزینه دوم ممکن است معرفی یک حالت سفر ساده باشد که در آن این حسگرهای حرکتی خاموش می شوند. در عوض، هدست از داده‌های ردیابی کوچک‌شده و نقاط مرجع استفاده می‌کند تا نسخه‌های پایدار تجربیات ثابت مانند تماشای یک ویدیو یا انجام یک بازی را از طریق برنامه VR Xbox Game Pass – تبدیل شدن به یک نسخه هدست از Xreal Water 2 و عینک های قابل پوشیدن AR مشابه.

ما باید منتظر بمانیم و ببینیم متا چه چیزی را ارائه می دهد، اما با توجه به ارائه راه حلی برای مشکل استفاده از هدست در حین سفر، و Bosworth که گفته است روی یک راه حل در حال کار است، ما امیدواریم که Quest هدست ها در آینده ای نه چندان دور در هواپیما یا ماشین قابل استفاده خواهند بود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/virtual-reality-augmented-reality/meta-is-working-on-its-own-version-of-apple-vision-pro-travel-mode-so-you-can-use-your-quest-3-on-a-plane

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *