متا میلیاردها دلار برای بستن دفاتر و اخراج افراد هزینه کرد. حالا می دانیم چرا.

متا میلیاردها دلار برای بستن دفاتر و اخراج افراد هزینه کرد. حالا می دانیم چرا.

مارک زاکربرگ لبخند می زند.



مارک زاکربرگ لبخند می زند: حاشیه سود متا بسیار بهبود یافته است – و این تا حدی به دلیل کاهش تعداد سران است.

جاش ادلسون/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ; ایزابل فرناندز-پوژول/ بی



  • متا سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار در متاورس از دست داد.
  • اما وال استریت اواخر پنجشنبه متا را دوست دارد: سهام آن ۱۲ درصد دیگر افزایش یافته است.
  • یک دلیل بزرگ: حتی با باخت متاورس، حاشیه های متا بسیار بهتر است.

تبلیغات

به یاد داشته باشید زمانی که سرمایه گذاران در مورد آن نگران بودند مارک زاکربرگ آیا در متاورس و واقعیت مجازی پول سوزانده می شد؟

خب، این هنوز هم در حال وقوع است: سال گذشته، متا ۱۶٫۱ میلیارد دلار در بخش “آزمایشگاه های واقعیت” خود از دست داد، گروهی که چیزهایی مانند عینک Oculus. این از ضرر ۱۳٫۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ است.

این ضررها نیز در حال افزایش است: در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، متا ۴٫۶ میلیارد دلار از دست داد. متاورس.

زاکربرگ به سرمایه‌گذاران وعده می‌دهد: «برای آزمایشگاه‌های واقعیت، ما انتظار داریم به دلیل تلاش‌های مداوم برای توسعه محصول در واقعیت افزوده/واقعیت مجازی و سرمایه‌گذاری‌هایمان برای مقیاس‌پذیری بیشتر اکوسیستم، زیان‌های عملیاتی سال به سال به طور معناداری افزایش یابد.» متا در جدیدترین خود گفت انتشار درآمد.

تبلیغات

اما این بار، سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری متاورس زاکربرگ کاملاً خوب به نظر می‌رسند. سهام متاکه قبلاً در بالاترین حد خود قرار داشت، در اخبار حدود ۱۲ درصد افزایش یافت.

چه چیزی می دهد؟

در اینجا یک پاسخ آسان وجود دارد: برای شروع، متا می گوید که به بازخرید سهام خود ادامه می دهد – چیزی که وال استریت همیشه دوست دارد – و برای اولین بار در تاریخ خود، شروع به پاداش دادن به سهامداران با سود سهام خواهد کرد.

اما تصویر بزرگتر این است متا چند سال گذشته را صرف هل دادن مردم به بیرون کرده است، خارج شدن از اجاره نامه ها، و غیره. و این نتیجه شرکت را بهبود بخشیده است – حتی در حالی که متا جوهر قرمز را در آینده پخش می کند.

تبلیغات

سال گذشته، متا ۳٫۵ میلیارد دلار برای کوچک شدن خود هزینه کرد. ۲٫۵ میلیارد دلار آن از «تجمیع تسهیلات» – بستن و ترکیب دفاتر – و ۱ میلیارد دلار دیگر از «هزینه‌های انفصال و سایر پرسنل» – یعنی اخراج افراد به دست آمد. این شرکت در حال حاضر با ۶۷۳۰۰ کارمند در حال فعالیت است که نسبت به سال گذشته کاهش خیره کننده ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

و همه اینها به این معنی است که حاشیه سود متا بسیار بهتر است: در حالی که درآمدهای آن ۱۶٪ افزایش یافته است (تعدادی از شرکت های بزرگ فناوری این روزها از آن بسیار راضی هستند)، درآمد عملیاتی آن تا ۶۲٪ افزایش یافته و سود آن افزایش یافته است. با ۶۹ درصد

و در حالی که زاکربرگ و دیگران رهبران فناوری بزرگ گفته اند که کاهش داده اند برای اینکه شرکت‌هایشان کارآمدتر و پویاتر شوند، این نتایج نهایی بسیار مهم هستند: آنها می‌خواهند به وال استریت نشان دهند که هنوز هم می‌توانند سود را افزایش دهند – حتی اگر روزهای رشد خود را پشت سر بگذارند، و حتی اگر آنها هنوز در حال ریختن پول برای چیزهای جدید هستید.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

متا
مارک زاکربرگ
فیس بوک

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/meta-layoffs-office-closures-stock-price-mark-zuckerberg-earnings-2024-2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *