متا و تیک تاک برای رهایی از پرداخت هزینه اتحادیه اروپا برای نظارت بر محتوا شکایت کردند

ByteDance مالک متا و TikTok تمایلی به پرداخت پول به اتحادیه اروپا برای تنظیم آنها ندارند. این شرکت ها هزینه نظارتی تعیین شده توسط ناظران اتحادیه اروپا را به چالش کشیده اند، که اکنون باید نظارت کنند متا، TikTok و دیگر پلتفرم‌های اصلی تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) پولتیکو گزارش می دهد. متا ابتدا اقدام خود را اعلام کرد و ByteDance یک روز بعد از آن پیروی کرد.

بر اساس ترتیبات فعلی، همه شرکت‌های تعیین‌شده باید ۴۵٫۲ میلیون یورو (۴۸٫۷ میلیون دلار) را تقسیم کنند. تنظیم کننده های اتحادیه اروپا استدلال می کنند که نظارت صحیح بر ۲۰ ضروری است پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ و دو موتور جستجوی آنلاین بسیار بزرگ (VLOSEs). هر پلتفرم تنظیم شده دارای ۴۵ میلیون کاربر یا بیشتر است که بر اساس اندازه آن تعداد، سهم مالی خود را دارد. آنها همچنین نمی توانند بیش از ۰٫۰۵ درصد از سود خالص ۲۰۲۲ خود را بدهکار باشند. با این حال، شرکت ها دوست دارند آمازون و پینترست که سود کم یا بدون سود گزارش کرده است، چیزی مدیون نخواهد بود. از سوی دیگر، متا بر اساس توافق فعلی، یک صورت حساب ۱۱ میلیون یورویی (۱۱٫۹ میلیون دلار) دریافت کرد. ByteDance به طور عمومی میزان بدهی خود را اعلام نکرده است.

متا با روش رگولاتوری اتحادیه اروپا برای انتخاب کارمزد هر شرکت مشکل دارد. "در حال حاضر، شرکت‌هایی که زیان ثبت می‌کنند نیازی به پرداخت ندارند، حتی اگر پایگاه کاربر زیادی داشته باشند یا بار نظارتی بیشتری داشته باشند، به این معنی که برخی از شرکت‌ها هیچ پرداختی نمی‌کنند، و دیگران را وادار می‌کند که مبلغ نامتناسبی از کل را بپردازند." یکی از سخنگویان متا خاطرنشان کرد. عدم رعایت این هزینه می تواند منجر به جریمه تا شش درصد از درآمد جهانی یک شرکت شود.

این DSA در سال ۲۰۲۳ اجرایی شد و نام‌های VLOP متا و ByteDance در کنار سایر سایت‌های بزرگ مانند Google و X که قبلاً توییتر نامیده می‌شدند، به اجرا در آمد. علاوه بر این هزینه، VLOP ها باید از مقررات خاصی مانند تبلیغات شفاف و تعدیل محتوا، به اشتراک گذاری داده ها با کمیسیون اروپا و همکاری با یک ممیزی مستقل سالانه پیروی کنند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/meta-and-tiktok-sue-to-get-out-of-paying-the-eus-fee-for-policing-content-123511827.html منتشر شده است. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/meta-and-tiktok-sue-to-get-out-of-paying-the-eus-fee-for-policing-content-123511827.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *