اپل به کنسرسیوم موسسه ایمنی هوش مصنوعی وزارت بازرگانی ایالات متحده پیوست

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که اپل و دیگر شرکت‌های برتر فناوری به کنسرسیوم جدید ایالات متحده برای حمایت از توسعه ایمن و مسئولانه و استقرار هوش مصنوعی مولد ملحق شده‌اند. بلومبرگ).

اپل به کنسرسیوم موسسه ایمنی هوش مصنوعی وزارت بازرگانی ایالات متحده پیوست

اعتبار تصویر: NIST

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت که اپل به همراه OpenAI، مایکروسافت، متا، گوگل و آمازون به بیش از ۲۰۰ عضو کنسرسیوم موسسه ایمنی هوش مصنوعی (AISIC) زیر نظر این وزارتخانه خواهند پیوست.

ریموندو در بیانیه ای گفت: «دولت ایالات متحده نقش مهمی در تعیین استانداردها و توسعه ابزارهای مورد نیاز ما برای کاهش خطرات و مهار پتانسیل عظیم هوش مصنوعی دارد.

این گروه با مؤسسه ملی استاندارد و فناوری دپارتمان بر روی اقدامات اولویت بندی شده در این بخش همکاری خواهد کرد فرمان اجرایی هوش مصنوعی رئیس جمهور بایدن“از جمله توسعه دستورالعمل‌هایی برای تیم قرمز، ارزیابی قابلیت‌ها، مدیریت ریسک، ایمنی و امنیت، و واترمارک کردن محتوای مصنوعی.”

سایر شرکت‌های فناوری، و همچنین گروه‌های جامعه مدنی، دانشگاهیان، و مقامات دولتی و ایالتی نیز برای ایجاد استانداردهای ایمنی در مورد مقررات هوش مصنوعی مشارکت خواهند داشت.

هوش مصنوعی مولد به دلیل پتانسیل آن برای افزایش خلاقیت، بهبود کارایی و پیشرفت فناوری، هیجان را برانگیخته است. با این حال، ترس های پیرامون هوش مصنوعی مولد شامل نگرانی های اخلاقی مانند دیپ فیک، تأثیر بالقوه بر مشاغل، مسائل مربوط به قابلیت اطمینان اطلاعات، و چالش هایی در تضمین حریم خصوصی و مقررات مؤثر است.

گفته می شود اپل در حال خرج کردن است میلیون دلار در روز در تحقیق هوش مصنوعی زیرا آموزش مدل های زبان بزرگ به سخت افزار زیادی نیاز دارد. اپل در مسیر خرج کردن است بیش از ۴ میلیارد دلار بر اساس یک گزارش، در سرورهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴٫

گفته می شود اپل است در حال توسعه مدل هوش مصنوعی مولد خود است به نام “آژاکس”. Ajax که برای رقابت با GPT-3 و GPT-4 OpenAI طراحی شده است، بر روی ۲۰۰ میلیارد پارامتر کار می کند که نشان دهنده سطح بالایی از پیچیدگی و توانایی در درک و تولید زبان است. Ajax که در داخل به عنوان “Apple GPT” شناخته می شود، قصد دارد توسعه یادگیری ماشین را در سراسر اپل متحد کند و استراتژی گسترده تری را برای ادغام عمیق تر هوش مصنوعی در اکوسیستم اپل پیشنهاد می کند.

جنبه هایی از مدل را می توان در iOS 18 گنجاند، مانند یک نسخه پیشرفته سیری با عملکرد هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT. هر دو اطلاعات و تحلیلگر جف پو ادعا می کند که اپل نوعی ویژگی هوش مصنوعی مولد را در iPhone و iPad خواهد داشت. اواخر امسال.

برچسب ها: راهنمای GPT اپل


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/08/apple-ai-safety-institute-consortium/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *