مجرمان سایبری فلاشینگ و ترولینگ صرع به زندان در بریتانیا محکوم می شوند

از امروز، بریتانیا اقداماتی مانند فلش سایبری و – در یک مشت جهانی – ترولینگ صرع را جرم انگاری می کند و مجرمان احتمالاً با زندان مواجه می شوند.

جرایم جدید به عنوان بخشی از قانون ایمنی آنلاین، لایحه ای که اخیراً برای محافظت از افراد در برابر محتوای آنلاین غیرقانونی یا “مضر” معرفی شده است، وارد عمل خواهند شد.

Cyberflashing عمل ارسال عکس های جنسی ناخواسته است. مطالعات نشان داده اند که حدود نیمی از زنان جوان (بین ۱۸ تا ۲۵ سال) تصاویر برهنه ناخواسته دریافت کرده اند. این درصد برای زنان زیر ۱۸ سال حتی بیشتر است و به ۷۶ درصد می رسد تحقیق ۲۰۲۰.

اکنون، مجرمان سایبری که قصد ایجاد ناراحتی و تحقیر دارند یا به دنبال ارضای جنسی هستند، تا دو سال پشت میله‌های زندان محکوم خواهند شد.

قانون زاک

در همین حال، مجازات ترول صرع مجرمانی را هدف قرار می دهد که تصاویر چشمک زن را با هدف ایجاد تشنج برای افراد مبتلا به صرع ارسال یا نشان می دهند.

این جرم «قانون زک» نامیده می‌شود که به نام زک ایگلینگ، پسر ۱۱ ساله‌ای که از صرع رنج می‌برد، نامگذاری شده است. در سال ۲۰۲۰، زک، که در آن زمان هشت سال سن داشت، برای انجمن صرع جمع‌آوری می‌کرد و ویدیویی از خود را در حساب توییتر این سازمان آپلود کرد و از افراد دارای معلولیت دفاع کرد.

در پاسخ، ترول‌های آنلاین حساب خیریه را پر از تصاویر و گیف‌هایی کردند که برای ایجاد تشنج طراحی شده بودند، به‌ویژه افرادی را هدف قرار می‌دادند که به نقطه عطف یکساله بدون اپیزود رسیده بودند. بسیاری از قربانیان گزارش شده است پس از قرار گرفتن در معرض از تشنج رنج می برد.

برای افزایش آگاهی و رسیدگی به این موضوع، زک و انجمن صرع کمپینی را آغاز کردند و از حمایت نمایندگان همه احزاب برخوردار شدند که منجر به ایجاد این جرم شد.

کلر پلهام، مدیر اجرایی این خیریه گفت: “ما اولین کشوری در جهان هستیم که این کار را انجام می دهیم و قربانیان خارج از کشور با انجمن صرع تماس گرفته اند که امیدوارند دولت های آنها از ما الگوبرداری کنند.”

مجموعه کامل جرایم آنلاین جدید

اقدامات جدید همچنین شامل به اشتراک گذاری بدون توافق تصاویر موسوم به “پورن انتقام جویانه”، پیام های تهدیدآمیز، و همچنین ارسال اطلاعات نادرست با هدف ایجاد آسیب جسمی یا روانی – به ویژه هدف قرار دادن کودکان است.

قابل ذکر است که این جرایم مستقیماً برای افراد اعمال می شود، حتی اگر تمرکز قانون ایمنی آنلاین تنظیم محتوای آنلاین پلتفرم های رسانه های اجتماعی و فن آوری شرکت ها

در این رابطه، این اقدام جنجال های زیادی را برانگیخت و نگرانی هایی را در مورد آن افزایش داد حریم خصوصی و نظارت. اما در مورد تعقیب مجرمانی که محتوای مضر آنلاین را منتشر می کنند، استاندارد بالایی (و حیاتی) تعیین می کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/cyberflashing-epilepsy-trolling-offenders-face-prison-uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *